1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

23 آبان 1394
  • 0

کادیلاک در مسیر احیای برند لوکس خود تا به اینجا، سدان‌های ATS، CTS و مدل آینده CT6 را معرفی کرده است. قدم بعدی این کمپانی برای پوست‌اندازی در کلاس شاسی‌بلند، با کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ آغاز می‌شود. این مدل که به‌تازگی در «دوبی» معرفی شده و در اواخر ماه جاری میلادی در نمایشگاه لس‌آنجلس حاضر خواهد شد، جایگزین SRX به عنوان کراس‌اور لوکس متوسط کادیلاک می‌شود.

کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ بر روی یک پلتفرم کاملاً جدید سوار می‌شود که در آن از فولادهای با مقاومت بالا و تکنیک‌های دیگر صرفه‌جویی در وزن استفاده شده است. در نتیجه، مدل‌های دیفرانسیل جلوی XT5 توانسته‌اند نسبت به SRX کنونی، ۱۲۶ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. در همین حال، مدل‌های دو دیفرانسیل XT5 وزنی برابر SRX دیفرانسیل جلو دارند که به معنای ۷۵ کیلوگرم کمتر از مدل SRX AWD است.

این کاهش وزن، همچنین به XT5 جدید کمک کرده است تا جثه جمع و جورتری نسبت به SRX داشته باشد. طول، عرض و ارتفاع XT5، به ترتیب ۲۰، ۵ و ۸ میلی‌متر نسبت به SRX کاهش داشته‌اند. با این حال، فاصله محوری XT5 به اندازه ۵۱ میلی‌متر اضافه شده و به بهبود فضا در داخل کابین کمک کرده است؛ به‌ویژه اینکه فضای پاها در صندلی‌های عقب به اندازه ۸۱ میلی‌متر افزایش داشته است. همچنین ردیف دوم صندلی‌ها می‌توانند به جلو و عقب حرکت کنند و بنابراین راننده می‌تواند فضای حمل وسایل را نسبت به تعداد سرنشینان تنظیم کند.

طراحی کراس‌اور XT5 باعث شده تا این مدل مطابق با دیگر خودروهای خط تولید کادیلاک باشد. جلوپنجره عریض ویژه کادیلاک، چیزی است که بیشتر از همه در دماغه خودرو جلب‌توجه می‌کند و چراغ‌های لوله‌های LED نیز از چراغ‌های جلو تا قسمت پایین سپر امتداد پیدا می‌کنند. در عقب، چراغ‌های افقی بیشتر از همه، ظاهر دیگر مدل‌های کادیلاک را به ما یادآوری می‌کنند و این در حالی است که یک صفحه محافظ پایین بدنه از بین دو لوله اگزوز موازی بیرون زده است.

در داخل کابین، کادیلاک CT5 مدل ۲۰۱۷ همچنان به سبک طراحی دیگر مدل‌های کادیلاک ادامه داده است. در عین حال، در طراحی داشبورد و کنسول تجدیدنظر صورت گرفته تا فضای بیشتری برای حمل وسایل در آنها مهیّا شود. البته در مجموع ۵ رنگ و تریم مختلف برای کابین این خودرو درنظر گرفته شده که در بین آنها، یک طرح فیبرکربن، دو نوع طراحی آلومینیومی و سه گزینه چوب اصل وجود دارند.

همچنین به دنبال موفقیت مدل اسکالید پلاتینیوم، در XT5 نیز برای اولین بار یک سطح تریم «پلاتینیوم» ارائه شده است.

همانند سدان لوکس CT6، در کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ نیز سیستم جدید «آینه دوربین عقب» استفاده شده که می‌تواند تصور دوربین نمای عقب بر روی یک آینه عقب معمولی نشان دهد. گفته می‌شود که تصویر دوربین در این حالت میدان دیدی ۳۰۰ برابر نسبت به یک آینه استاندارد در اختیار قرار دارد و راننده می‌تواند از میان ستون‌ها و قسمت‌های مختلف بدنه، دید داشته باشد. سیستم اطلاعات و سرگرمی CUE کادیلاک همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو، شارژ بی‌سیم گوشی موبایل و چراغ‌های روشنایی روز LED، از جمله مواردی هستند که به صورت استاندارد در XT5 استفاده می‌شوند و آپشن‌هایی نیز مانند یک نمایشگر رنگی سر بالا، چراغ‌های جلوی LED کامل و یک‌ پکیج دستیار راننده شامل سیستم پارکینگ خودکار، کروز کنترل انطباقی و دستیار حفظ حرکت در بین خطوط برای این خودرو درنظر گرفته شده‌اند. همچنین درب عقب خودکار XT5 را می‌توان با حرکت پا در زیر سپر عقب، باز و بسته کرد.

همانند SRX، XT5 نیز همچنان به استفاده از یک موتور پایه V6 ادامه می‌دهد. این موتور ۳/۶ لیتری، همان موتوری است که در مدل ۲۰۱۶ از ATS و CTS نیز استفاده شده و می‌تواند برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، ۲ سیلندر خود را خاموش کرده و به صورت چهار سیلندر به عملکرد خود ادامه دهد. قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۳۶۶ نیوتن‌متری در این موتور، از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته انتقال داده می‌شود. XT5 اولین خودروی کادیلاکی است که از شیفتر الکترونیکی استفاده می‌کند؛ چیزی که به گفته کمپانی، هم نویز و لرزش کمتری در کابین دارد و هم فضای کمتری نیز در کنسول وسط اشغال می‌کند. در همین حال، یک سیستم استاپ-استارت موتور برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت مفید خواهد بود.

در حالی که کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو خواهد بود، ولی یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک «کلاج دوقلو» نیز برای آن درنظر گرفته شده که می‌تواند ۱۰۰ درصد گشتاور را به هر یک از محورهای جلو یا عقب منتقل کند. همچنین محور دیفرانسیل عقب نیز در این حالت می‌تواند تا ۱۰۰ درصد گشتاور را به هر یک چرخ‌ها در طرفین ارسال کند. همچنین یک حالت «عدم‌اتصال» نیز به صورت فیزیکی برای جداسازی دیفرانسیل عقب وجود دارد که در هنگامی که نیازی به استفاده از AWD نیست، باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

یک سیستم تعلیق استرات «مک‌فرسون» با یک سیستم مولتی‌لینک در عقب همراه شده است. چرخ‌های ۱۸ اینچی به صورت استاندارد هستند، ولی استفاده از چرخ‌های ۲۰ اینچی باعث می‌شود که سیستم تعلیق انطباقی «کنترل دامپینگ پیوسته» نیز اضافه شود. این در حالی است که XT5 پلاتینیوم یک سری بوشینگ‌های اضافه در تعلیق عقب برای ایجاد سواری بهتر دارد.

تولید کادیلاک XT5 مدل ۲۰۱۷ از بهار ۲۰۱۶ آغاز می‌شود و اندکی پس از این تاریخ، وارد بازار خواهد شد. XT5 که یک آپدیت مناسب از SRX به‌نظر می‌رسد، در کنار «اسکالید» در بین شاسی‌بلندهای متوسط کادیلاک قرار خواهد گرفت. البته باید انتظار اندکی افزایش قیمت را نسبت به SRX داشته باشیم. شروع قیمت SRX در حال حاضر از ۳۸ هزار و ۶۰۰ دلار است که این قیمت، شامل هزینه تحویل نیز می‌شود.

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

 جزئیات بیشتر درباره کادیلاک XT5 مدل 2017

منبع پدال


نظرات