1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تکنولوژی دوربین آینه عقب در کادیلاک

تکنولوژی دوربین آینه عقب در کادیلاک

8 آذر 1394
  • 0

وقتی صحبت از نوآوری و تکنولوژی در خودرو می‌شود کادیلاک را در خط مقدم این حیطه نمی‌بینیم اما به نظر می‌رسد که این رویه در حال تغییر باشد.

دوربین آینه عقب خودرو حالا به‌صورت رسمی یکی از برگزیدگان تکنولوژی‌های جدید است. این تکنولوژی در مقاله‌ای از مجله‌ی Popular Science در ماه دسامبر در لیست 100 تکنولوژی نوآورانه قرار گرفته است. به‌طور کلی برای استقبال از این تکنولوژی برگزیده‌ی سال، کادیلاک این سیستم را بر روی سدان CT6 و کراس اوور XT5 نصب کرده است.

آینه عقب خودرو حالا با این تکنولوژی، ویدئویی باکیفیت بالا از عقب خودرو پخش می‌کند که میدان دید راننده را تا 300 درصد افزایش می‌دهد و این افزایش به این معنی است که با این تکنولوژی میدان دید شما نسبت به آینه عقب‌های معمولی چهار برابر می‌شود.

این سیستم جدید با دوربین‌های باکیفیتش قادر است موانع جلوی آینه را حذف کند. موانعی مثل سرنشین‌های پشت، پشت‌سری‌ها، سقف و حتی ستون‌های خودرو دیگر میدان دید را اشغال نمی‌کنند. تصویر ویدئویی تابش‌های خیره‌کننده و مزاحم را از میان می‌برد و نسبت به شیشه‌های الکتروکروماتیک در شرایط نوری کم، تصویر واضح‌تری پخش می‌کند.

صفحه‌نمایش این آینه یک پنل TFT-LCD است که وضوح 1280×1240 پیکسلی دارد. با در نظر داشتن اندازه‌ی صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی 171 پیکسل بر اینچ رقم می‌خورد. این آمار و ارقام نشان می‌دهند که آینه عقب خودرو تصاویر باکیفیتی (در سطح گوشی‌های هوشمند) را نشان می‌دهد.

کادیلاک برای تمیز نگه‌داشتن دوربین در تمامی شرایط رانندگی از پوششی هیدروفوبیکی استفاده کرده است.

این خودروساز آمریکای برای اجرا کردن این طرح از 10 پتنت استفاده کرده است که یک ثبت اختراع مربوط به استریمینگ ویدئویی و 9 تای دیگر مربوط به پردازش ویدیو است. این پتنت ها چندین نوآوری را وارد این عرصه کرده‌اند. نوآوری‌هایی مثل کالیبراسیون تصویر دوربین، تصحیح، کاهش حساسیت به نور و طراحی سخت‌افزاری.

 تکنولوژی دوربین آینه عقب در کادیلاک

 تکنولوژی دوربین آینه عقب در کادیلاک

 تکنولوژی دوربین آینه عقب در کادیلاک

 تکنولوژی دوربین آینه عقب در کادیلاک

 تکنولوژی دوربین آینه عقب در کادیلاک

منبع پدال


نظرات