1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بازار کره جنوبی در تصرف خودروهای لوکس آلمانی

بازار کره جنوبی در تصرف خودروهای لوکس آلمانی

28 آبان 1393
  • 3

با شکسته شدن قفل بازار خودروی کره جنوبی به روی برندهای آلمانی، ارزش واردات خودرو به این کشور در سال جاری میلادی بیشتر از درآمد حاصل از صادرات خودرو شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تحول به دنبال توافق تجارت آزاد در سال 2011 که تعرفه واردات خودرو از اروپا را حذف کرد و همچنین تغییر در سلیقه بازار خودروی کره جنوبی و علاقه به خودروهای خارجی صورت گرفته است.

سه درصد از خودروهای به فروش رفته در کره جنوبی در یک دهه قبل وارداتی بودند که اکنون سهم آنها به 14 درصد رسیده است. خودروهای آلمانی 71 درصد از خودروهای خارجی فروخته شده در کره جنوبی در سال جاری میلادی را تشکیل می‌دهند و بی ام و و مرسدس بنز در صدر آنها قرار دارند.

طبق آمار گمرکی کره جنوبی، ارزش واردات خودرو از اروپا 60 درصد در 9 ماهه امسال افزایش یافت و به 4.6 میلیارد دلار رسید در حالیکه میزان صادرات 4.4 میلیارد دلار بود.

به گفته یکی از مقامات انجمن واردات خودرو، موتورهای دیزلی، مشتریان جوان‌تر و برندهای لوکس عوامل اصلی واردات بالاتر هستند.

در توافق تجارت آزادی که هفته گذشته میان کره جنوبی با چین امضا شد، خودرو مشمول توافق نشد و به این ترتیب خیال خودروسازان کره ای از احتمال هجوم خودروهای برند آلمانی ساخت چین و حفظ برتری‌شان در بازار داخلی آسوده شد.

با این همه توافق‌های تجاری کمک کرده کره جنوبی به منبع رشد برندهای جهانی تبدیل شود که خودروهای مختلفی از بزرگ تا کوچک عرضه می‌کنند و برتری خودروسازانی همچون هیوندای و کیا که حدود 70 درصد سهم بازار خودروی کره جنوبی را در اختیار دارند به خطر افتاده است.

خودروهای آمریکایی به اندازه اروپایی‌ها از توافق‌های تجارت آزاد با کره جنوبی که یازدهمین بازار بزرگ خودروی جهان است، سود نبرده اند.

بی ام و در ماه اوت یک مرکز رانندگی 64 میلیون دلاری در اینچئون گشود که نخستین مرکز در نوع خود در آسیا بود. این مرکز به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد خودروهای این شرکت را در یک مسیر 2.6 کیلومتری امتحان کنند.

فروش خودروهای خارجی در کره جنوبی در 10 ماهه اول امسال 33 درصد افزایش یافت در حالیکه فروش هیوندای تنها سه درصد رشد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، هیوندای برای مقابله با این روند ماه گذشته خودروی گران قیمت اسلان را عرضه کرد و به تازگی یک فروشگاه بزرگ در منطقه گانگنام گشوده است. همچنین به همراه شرکت کیا در حال گسترش عرضه مدل‌های هیبریدی و دیزلی است.


منبع ایسنا


نظرات

  • آریوبر آریوبر (28 آبان 1393 ساعت 21:41)

    هیییییییییی روزگار ما هم باید با پراید بسازیم

  • حسین معمار حسین معمار (28 آبان 1393 ساعت 10:28)

    من ی پیشنهاد بدم؟یه مقاله هم بنویسید بازار ایران در تصرف خودرو های چینی...

    پیمان ج پیمان ج (28 آبان 1393 ساعت 23:23)

    من هم موافقم شدید