1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

21 آبان 1394
  • 0

با به‌فروش رسیدن همه نمونه‌های مدل ویرون توسط کمپانی بوگاتی، این شرکت آماده ارائه نسل جدید ابرخودروی خود در سال 2016 است. این مدل جدید که فعلاً شیرون نام‌گذاری شده، در حال حاضر به‌صورت نسخه آزمایشی در حال تست است.

تلفظ دقیق این محصول جالب "شیر-ان " است و بنابر آنچه کارخانه اعلام نموده هوشمندتر، سبک‌تر و قوی‌تر از مدل ویرون است. این اطلاعات پس از آزمایش آخرین نمونه‌های تولیدی ویرون در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان درز یافته است. بوگاتی که ویرون را نخستین بار در سال 2005 معرفی و به فاصله کوتاهی تولید آن را شروع نمود با استفاده از 30 نمونه اولیه که هریک ویژگی‌های خاص خود را داشتند توانست در حین آزمایش جاده‌ای بر بسیاری از نقایص فنی غلبه نماید و نمونه‌ای بی‌نقص از یک برند شناخته‌شده را به علاقه‌مندان ارائه نمود. البته یکی از بزرگترین ایرادات ویرون که هیچ‌گاه برطرف نشد وزن نسبتاً سنگین آن بود که گویا در مدل شیرون برای آن فکری اساسی شده است. بوگاتی برنامه ویژه‌ای برای شیرون دارد و قول داده مشکلات موجود در ویرون، در ابرخودروی جدید وجود نداشته باشد. یکی از برنامه‌ها، تولید یک ابرخودرو اسپرت و سبک است و بوگاتی برای این کار تغییرات گسترده‌ای در شیرون به نسبت ویرون اعمال نموده است.

یکی از سایت‌های مشهور درزمینهٔ خودرویی اطلاع باارزشی از این مدل جدید به دست آورده است. برمبنای اطلاعات مجله اتومبیل، شیرون از یک پلاتفورم فیبرکربنی سود می‌برد و تنها تعداد اندکی از قطعات نسل قبل در مدل جدید بکار گرفته می‌شوند. همچنین موتور شیرون همان نمونه w16 خواهد بود. درعین‌حال 4 توربوشارژر کاملاً جدید و بازمهندسی‌شده در محفظه موتور قرار خواهند گرفت تا نیرویی مضاعف، شیرون را به جلو حرکت دهد.

ازآنجاکه شیرون تنها نمونه از ابرخودروهای اسپرت با موتور 16 سیلندر است، در هنگام رانندگی و برای پرهیز از وضعیت پدیده لگد توربو، ترتیبی اتخاذ شده تا به‌صورتی کاملاً الکتریکی و با کمک سامانه تزریق مستقیم سوخت دو مورد از توربوشارژهای 4 گانه به‌گونه‌ای فعالیت کنند که لگد توربو کاملاً حذف گردد.

انتظار می‌رود قدرت این ابرپیشرانه 1500 اسب بخار و گشتاور آن چیزی در حدود 1490 نیوتن متر باشد. این قدرت و گشتاور باعث شده تا شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت برای شیرون به عدد خارق‌العاده 2.5 ثانیه برسد و بیشینه سرعتی نزدیک به 460 کیلومتر بر ساعت را محقق سازد. بدین ترتیب شیرون 300 اسب بخار بیش از ویرون قدرت خواهد داشت و تا 29 کیلومتر بر ساعت، یشتر سرعت می‌گیرد.

گرچه هنوز خانواده و سران بوگاتی اعم از مدیران فولکس‌واگن از شیرون و زمان عرضه آن چیزی نگفته‌اند اما حدس می‌زنیم تا اوایل سال 2017 این ابرخودرو وارد بازار شود.

 اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

 اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

 اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

 اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

 اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

 اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

 اطلاعات تازه از بوگاتی شیرون

منبع پدال


نظرات