1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بوگاتی حضور شیرون در ژنو را تایید کرد

بوگاتی حضور شیرون در ژنو را تایید کرد

14 آذر 1394
  • 0

بوگاتی به‌تازگی اعلام کرد هایپرماشین جدیدش با نام "شیرون (Chiron)" در نمایشگاه آینده ژنو حضور خواهد داشت.

اطلاعات خیلی کمی از این مدل در دسترس است، اما ارائه کانسپت ویژن گرن‌توریزمو با پیشرانه 1627 اسب بخاری (bhp)، چراغ‌های تیز و باریک جلو، خط شانه‌ی سی (C) شکل و خط سقف مشابه ویرون به علاقه‌مندان خودرو کمک کرد که تاحدودی به عناصر طراحی‌اش پی ببرند.

قوای فنی آن هنوز به‌طور رسمی مشخص نیست، اما حدس و گمان‌ها بر این است که اعداد ارقام مدل پیشین را افزایش خواهد داد و با حدود 1200 اسب بخار قدرت و شتاب اولیه زیر 3 ثانیه مرز سرعت 268 مایل بر ساعت (431 کیلومتر بر ساعت) را خواهد شکست!

پس از دعوت مشتریان خاص از بازارهای خصوصی برای بازدید اختصاصی، تعداد سفارش‌های این جانشین خلف (که هنوز مراحل نهایی آزمایش‌ها را طی می‌کند) به 100 دستگاه رسیده است. آقای وولفگانگ دورهایمر (Wolfgang Durheimer) رئیس کمپانی دراین‌باره می‌گوید: بازخورد مشتریانمان درباره شیرون جالب بود؛ با وجود این‌که تاکنون فرصتی برای تجربه رانندگی خارق‌العاده‌ی آن نداشته‌اند فهرست سفارش‌ها در حال پر شدن است.

کمی درمورد نامش بگوییم. شیرون اسم مردی است (Louis Chiron) که به‌عنوان موفق‌ترین راننده مسابقه‌ای بوگاتی شناخته می‌شود؛ کسی که در دهه‌های 20 و 30 میلادی پیروزی‌های زیادی را در مسابقات گرندپری (Grand Prix) به نام خود ثبت کرده است. اگر به گذشته هم نگاهی بیندازید خواهید دید "ویرون" نیز از نام راننده مسابقه و توسعه بوگاتی پیِر ویرون (Pierre Veyron) گرفته شده بود که بین دهه‌های 30 و 50 میلادی در رقابت‌ها حضور پررنگی داشت. درمورد تلفظ صحیح Chiron هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم پس فعلاً به ناچار همان "شیرون" را در نظر می‌گیریم.

در آخر دو نکته درباره مدل جدید قابل تأمل است: اول این‌که تأیید حضورش در ژنو احتمالاً می‌تواند به‌گونه‌ای شک و شبحه‌های موجود را درباره امکان ارائه مدل جدید توسط کمپانی مادر بوگاتی (فولکس‌واگِن) به دست فراموشی بسپارد؛ گرچه شخصاً معتقدم قیاس این دو موضوع باهم کاملاً مع‌الفارغ و بی‌منطق است. دوم هم این‌که با توجه به ضررهای حاصل از مدل ویرون، آیا جانشینش سودآوری خواهد کرد؟

 بوگاتی حضور شیرون در ژنو را تایید کرد

 بوگاتی حضور شیرون در ژنو را تایید کرد

 بوگاتی حضور شیرون در ژنو را تایید کرد

 بوگاتی حضور شیرون در ژنو را تایید کرد

 بوگاتی حضور شیرون در ژنو را تایید کرد

 بوگاتی حضور شیرون در ژنو را تایید کرد

منبع پدال


نظرات