1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به ب ام و X6

نگاهی به ب ام و X6

23 آذر 1393
  • 4

ب ام و X6 ترکیبی از یک خودروی اسپرت گرن کوپه با یک SUV می‌باشد. در واقع این خودرو پایه‌گذار سبکی جدید در خودروها شده که اینک مورد توجه سایر خودروسازان نیز قرار گرفته به‌گونه‌ای که اخیراً مرسدس بنز، مدل GLE کوپه را تنها برای رقابت با این محصول ب ام و معرفی نموده است. با این وجود در حال حاضر پورشه کاین و رنجروور اسپرت را باید رقبای اصلی این مدل ب ام و قلمداد نمود.

رانندگی با X6 XDrive50i همانند سایر خودروهای ب ام و بیسار مفرح است. سیستم انتقال نیرو به چهار چرخ به خوبی از پس نیروی فراوان موتور و ایجاد ثبات در مسیرهای مختلف بر می‌آید. تعادل مناسبی که کمتر از یک خودروی شاسی‌بلند در پیچ‌ها انتظار می‌رود را در این خودرو خواهید یافت.

دیفرانسیل عقب با لغزش محدود نیز با کنترل الکترونیکی به خوبی عمل می‌کند. رینگ و تایرهای 20 اینچی نیز در مسیرهای خارج از جاده به کمک راننده می‌آیند. زاویه ورود و خروج به تپه نیز با توجه به پیش‌آمدگی محدود نسبت به محورها مناسب بوده و قرار گرفتن یک دوربین در محور جلو نیز به کنترل حرکت در مسیرهای ناهموار کمک شایانی می‌نماید.

سیستم تعلیق پیچیده خودرو نیز به خوبی از پس موانع دشوار بر می‌آید و در عین حال سواری راحت و بدون مشکلی را فراهم می‌سازد.

ب ام و X6 XDrive50i از فاصله بین دو محور کشیده‌ای به اندازه 293 سانتی‌متر و وزنی معادل 2345 کیلوگرم برخوردار است. بنابراین با یک خودروی بزرگ و سنگین روبروییم. طراحی خودرو از جلو با X5 شباهت فراوانی دارد و کابین آن نیز مشابه است.

در حالی که مدل شش سیلندر 3.0 لیتری این خودرو با وجود توربوشارژر می‌تواند 300 اسب بخار نیرو تولید کند، نسخه هشت سیلندر آن با موتور 4.4 لیتری توربو، 445 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور این پیشرانه هم 480 پوند فوت در دور موتور 2000 تا 4500 دور بر دقیقه می‌باشد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس هشت سرعته خودکار استفاده شده است.

شتاب صفر تا 96 این مدل تنها 4.6 ثانیه می‌باشد. این رقمی شگفت‌انگیز برای یک شاسی‌بلند لوکس سنگین وزن به حساب می‌آید. البته نهایت سرعت خودرو به 209 کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی محدود گردیده است.

مصرف سوخت این مدل هشت سیلندر در هر صد کیلومتر مسافت شهری، 16.8 لیتر و در بزرگراه 10.7 لیتر می‌باشد.

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای کلی

 ب ام و X6 -نمای صندوق عقب

 ب ام و X6 -نمای آرم

 ب ام و X6 -نمای صندلی

 ب ام و X6 -نمای فرمان

 ب ام و X6 -نمای موتور



نظرات

  • احسان احسان (6 خرداد 1395 ساعت 18:48)

    هیچ چیز دست نیافتنی نیست . انسان می اندیشد پس میتواند

  • جوزف جوزف (27 آذر 1393 ساعت 12:58)

    دیونه کنندست هرگز ماشینی به با کیفیتی این ماشین نیست و نخواهد بود

  • محمدماجد محمدماجد (23 آذر 1393 ساعت 22:16)

    اسم زیبا برند معروف و ماشین عالی

  • آفرین آفرین (23 آذر 1393 ساعت 12:46)

    دیدن عکس هایش لذت بخش است و آرامش دهنده چه شود اگر سوار شویم این از آن آرزوهای دست نیافتنی است مبارک آنهائی باشد که استفاده می کنند من به همین دیدن عکس ها راضی ام و از مدیریت سایت نیز تشکر می کنم بخا اطلاعات جالبش