1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی مدل مفهومی جدید ب ام و ، X2

معرفی مدل مفهومی جدید ب ام و ، X2

12 مهر 1395
  • 0

BMW یک قاعده پایدار در طراحی برای خودرو‌های کوپه خود دارد که متفاوت با طراحی کراس اور‌های این غول خودرو‌سازی آلمانی است. با نگاه کردن به دو مدل قبلی بی‌ام‌و X5 یا X3 می‌توانیم شباهت‌های پایه‌ای زیادی را شاهد باشیم. تشابه در عقب و جلوی خودرو، درهای‌های عقب و چندین و چند تشابه دیگر که بیان‌گر قواعد طراحی این خودروساز آلمانی است. ولی اگر خودرو مفهومی X2 را ببینید این فرمول طراحی همیشگی‌ای که در ذهن شما نقش بسته است، تغییر خواهد کرد.

بی‌ام‌و به جای ساده گرفتن مدل مفهومی X1 و رضایت دادن به یک هاچ‌بک فست‌بک (fastback)، کوپه کراس اور خود را بسیار بهبود بخشیده و در واقع بسیاری از اصول طراحی خود را زیر پا گذاشته است. این کار سبب تعجب مضاعف پیرامون طراحی این خودرو شده و در واقع به نظر می‌رسد این کار برای کراس اور کوچک اسپرت بسیار مناسب باشد.

بیشترین انحراف از این اصول می‌تواند اضافه کردن عرض خودرو در جلو آن باشد یا حداقل به صورت ظاهری مدل مفهومی X2 عریض‌تر از X1 است. در واقع ظاهر خودرو از سری کوپه‌های بی‌ام‌و الهام گرفته شده است (به خصوص خودرو‌های سری 2 بی ام و) و از درون مایه اصلی مدل‌های پیشین X دور شده است.

(این تغییر بسیار ظریف است ولی با نگاه کردن به X5 یا X3 شما می‌توانید جزئیات مشابه زیادی بین مدل‌های X در جلوی خودرو ببینید.) در عوض این خودرو دارای سپر خشن و بسیار تهاجمی است. این خودرو حداقل در چراغ‌های جلو خود یک خودرو مدل X بی‌ام‌و است، بنابراین شش ضعلی ناقص دارای کمترین انحراف از حلقه‌های کرونا (corona ring) دیگر مدل‌های مدرن بی‌ام‌و (بجز سری i) است.

این واقعیت وجود دارد که شبکه جلوی خودرو به از بالا به پایین شبکه‌بندی شده است. این شرکت ادعا می‌کند که طراحی این مدل مفهومی کاملا جدا از دیگر مدل‌های بی‌ام‌و است. البته ما مطمئن نیستیم که در واقع این چیز خوبی است یا نه، چرا که استایل طراحی یک شرکت همچون نشان تجاری آن بیان‌گر ویژگی‌های شرکت است. گرچه استایل بی‌ام‌و این خودرو هنوز هم به واسطه شبکه جلو منحصر به فردش در یک نگاه گذرا قابل تشخیص است.

اما با این حال این مدل مفهومی دارای نشان‌های فراوانی است که نشان دهنده برند بی‌ام‌و باشد که از جمله آن اتصال سقف سیاه که دارای انتهای گرد است. پشت این خودرو به صورت کامل یکتاست و تشابهات بسیار کمی نسبت به X4 و X6 دارد. آینه‌های کناری دارای انتهای نوک‌تیز هستند که تاکیدی بر ضخامت زیاد گلکیر‌های عقب خودرو هستند.

ما انتظار داریم که این خودرو در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود. اشتراک این خودرو با پلتفرم X1 بدین معناست که این خودرو دارای پیشرانه توربوشارژ دار ۴ سیلندر بر اساس سیستم انتقال قدرت جلو محرک است. همچنین ما نمی‌توانیم استفاده از پیشرانه قدرتمندتر را برای این کوپه رد کنیم.

 کانسپت ب ام و X2

منبع:ایران جیب



نظرات