1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شارژر مشترک بی ام و و نیسان

شارژر مشترک بی ام و و نیسان

6 دی 1394
  • 0

ب‌ام‌و و نیسان با همکاری یکدیگر قصد دارند تا با ارائه ایستگاه‌های شارژر سریع DC در ۱۲۰ نقطه مختلف در ۱۹ ایالت امریکا، پشتیبانی بیشتری از مالکان خودروهای نیسان لیف و ب‌ام‌و i3 داشته باشند.

این شارژر‌های سریع دوگانه دارای هر دو اتصال CHAdeMO و CCS هستند که می‌توانند برای هر نوع وسیله نقلیه الکتریکی با قابلیت شارژ سریع DC مناسب باشند. در مورد مکان دقیق این ایستگاه‌ها باید گفت که ایالت‌های کالیفرنیا، کاناتیکت، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، ایندیانا، مریلند، مینه‌سوتا، میسوری، نیو مکزیکو، نوادا، نیویورک، کاورلینای شمالی و جنوبی، اوهایو، پنسیلوانیا، تنسی، ویرجینا و ویسکانسین برای این منظور درنظر گرفته شده‌اند.

این ایستگاه‌های شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی می‌توان مدل‌های الکتریکی نیسان یا ب‌ام‌و شما را در عرض ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، تا ۸۰ درصد شارژر کنند؛ موضوعی که بهینه‌سازی قابل‌توجهی را نسبت به شار‌ژرهای معمولی سطح ۲ و ۲۴۰ ولتی نشان می‌دهد.

اگر در یک ب‌ا‌م‌و هستید، برای آن که مسیر خود را به طرف این شارژرها پیدا کنید، تنها کافی است که از سیستم ConnectedDrive در i3 همراه با راهبری داخلی خودرو استفاده کنید و یا اینکه به سراغ برنامه BMW i Remote بروید. رانندگان نیسان نیز می‌توانند برنامه گوشی هوشمند Nissan EZ-Charge را راه‌اندازی کنند.

کلیف فیتزک (Cliff Fietzek) مدیر ارتباطات حمل و نقل الکتریکی ب‌ام‌و امریکا می‌گوید که کارکنانش همچنان به پیدا کردن راه‌های جدید برای توسعه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای الکتریکی ادامه می‌دهند؛ چیزی که باعث می‌شود مالکان کنونی و آینده ب‌ام‌و i3 در سراسر کشور (امریکا) از آن سود ببرند. به گفته «فیتزک»، این پروژه ب‌ام‌و-نیسان در جهت تعهد ب‌ام‌و مبنی بر مشارکت در همکاری‌های طراحی‌شده برای گسترش امکان شارژ سریع DC برای تمام رانندگان خودروهای الکتریکی در این کشور است. وی همچنین می‌گوید:

با همکاری نیسان، ما تمرکزمان را بر تسهیل مسافرت‌های راه دور خواهیم گذاشت و در نتیجه، رانندگان بیشتری تجربه راحتیِ یک حمل و نقل الکتریکی را انتخاب خواهند کرد.

اندرو اسپیکر (Andrew Speaker)، مدیر بازاریابی و فروش خودروهای الکتریکی نیسان در این زمینه اضافه می‌کند:

نیسان از رویکردی برای افزایش گزینه‌های شارژ برای رانندگان لیف استفاده می‌کند که دارای ۳ شاخه است؛ نصب شارژرهای سریع در سطح شهرها، در کارگاه‌ها و در نمایندگی‌های نیسان. با همکاری با ب‌ام‌و برای افزایش تعداد ایستگاه‌های شارژ سریع، می‌توانیم اطمینان بیشتری برای دامنه مسافت رانندگان خودروهای الکتریکی در سراسر کشور به‌وجود آوریم.

هر دوی این خودروسازان در شراکتی که با یکدیگر دارند، می‌توانند پیشگام انقلاب خودروهای الکتریکی، به‌ویژه در نیمه دوم قرن کنونی میلادی باشند. البته، اگر زیرساخت‌های این موضوع را درنظر بگیریم، این فقط یک «شروع» است.

 شارژر مشترک بی ام و و نیسان

 شارژر مشترک بی ام و و نیسان

 شارژر مشترک بی ام و و نیسان

منبع پدال


نظرات