1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مدل های جدید الکتریکی BMW

مدل های جدید الکتریکی BMW

27 بهمن 1393
  • 1

 مدل جدید الکتریکی BMW

شرکت BMW قصد دارد خانواده سری i خود را با دو مدل i5 و i7 گسترش داده و برای رقابت با محصولات تسلا مخصوصاً تسلا مدل S آماده و تجهیز نماید.

شایعات نشان می‌دهد که BMW هم همانند آئودی، بنز و پورشه، خطر تسلا را برای خودروهای لوکس، درک کرده و به فکر رقابت با محصولات آن است. خودروهایی که یا به صورت الکتریکی صرف، بدون مصرف قطره ای سوخت، حرکت می‌کنند و یا خودروهای پلاگین هیبریدی که مصرف سوخت و آلایندگی بسیار اندکی دارند.

به گفته مجله CAR رقیب بایرنی تسلا مدل S موسوم به F18 PHEV خواهد بود و از ویژگی‌های نسل آینده BMW سری 5 و پلتفرمی مشابه بهره خواهد گرفت. فاصله بین دو محور این خودرو برای انطباق با فضای مورد نیاز برای باتری‌ها، افزایش خواهد یافت. این خودرو یک مدل تمام الکتریکی نیست بلکه یک خودروی پلاگین هیبریدی با امکان شارژ باتری‌ها از طریق شارژرهای خانگی می‌باشد. بازار شمال آمریکا و چین، می‌توانند هدف‌های جذابی برای چنین خودرویی باشند. خودروی بعدی که i7 نامیده می‌شود، ترکیبی از سری 6 گرن کوپه و سری 7 آینده خواهد بود.

اعتقاد بر این است که این خودرو در سه حالت دیفرانسیل جلوی تمام برقی، دیفرانسیل عقب تمام الکتریکی و دو دیفرانسیل ترکیبی قادر به حرکت باشد. برای پیشرانه‌های آن نیز موتورهای 3 سیلندر 1.8 لیتری که در BMW i8 نیز بکار گرفته شده یا یک موتور چهار سیلندر بزرگ‌تر 245 اسبی پیشنهاد شده‌اند. موتور الکتریکی محور جلو، 204 اسب بخار و موتور الکتریکی روی محور عقب هم 95 اسب بخار، نیرو تولید می‌کنند. خروجی ترکیبی این خودرو به 544 اسب بخار می‌رسد. رقمی که می‌تواند این خودرو را کاملاً در کلاسی بالاتر از هر رقیبی قرار دهد.

آن طور که BMW گزارش کرده، این خودرو قادر خواهد بود که تنها با باتری‌های خود، و با یک بار شارژ، مسافت 129 کیلومتر را بپیماید.

به گفته مجله CAR احتمالاً از این خودروها در نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر رونمایی خواهد شد.

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (27 بهمن 1393 ساعت 07:02)

    این را می گویند کار برای هوای پاک ، بدون هو و جنجال .