1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه مسابقه‌ای بی ام و M6 با پیشرانه 600 اسبی

نسخه مسابقه‌ای بی ام و M6 با پیشرانه 600 اسبی

1 مهر 1394
  • 0

بام و دو نسخه ویژه از M6 کوپه را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کرده است. یکی نسخه مسابقه‌ای مخصوص پیست با پسوند GT3 و دیگری یک نسخه خیابانی با پسوند مسابقه‌ای یا کامپتیشن. فرق نسخه خیابانی با نسخه پیست این است که در این خودرو دیگر خبری از لوله کشی‌های داخل کابین و همچنین اسپویلرهای بزرگ نیست.

بام و M6 پیشرانه ای 8 سیلندر وی شکل دارد که با حجم 4.4 لیتر و توربوشارژر دوقلو می‌تواند 600 اسب بخار نیرو و 516 پوند فوت گشتاور تولید کند. این را در برابر قدرت نسخه قبلی که 575 اسب بخار و 501 پوند فوت بود قرار دهید. جالب اینکه گشتاور این خودرو در طیف گسترده‌تری از دور موتور 1500 تا 6000 در دسترس می‌باشد.

علاوه بر افزایش قدرت پیشرانه، تغییرات دیگری نیز در این خودرو به چشم می‌خورند. چرخ‌های آلیاژی 20 اینچی با طراحی سفارشی و سیستم اگزوز اسپرت با خروجی‌های کرومی از دیگر تغییرات می‌باشند.

برای سیستم تعلیق از فنرهای و کمک‌های محکم‌تری استفاده شده است. سیستم دیفرانسیل اکتیو M نیز بهینه‌تر شده و فرمان سروتونیک حساس به سرعت و سیستم کنترل پایداری هم عملکرد بهتری دارند.

به گفته بام و، نسخه جدید M6 در مدل‌های کوپه و گرن کوپه قادر است صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در 3.8 ثانیه پر کند. این در حالی است که همین شتاب گیری برای مدل کانورتیبل 3.9 ثانیه زمان می‌برد. بیشینه سرعت همه مدل‌ها به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در حالی که اگر پکیج M درایور را سفارش دهید، سرعت تا 304 کیلومتر بر ساعت نیز دچار محدودیتی نمی‌گردد.

فضای کابین هم با چرم گوسفند ریزدانه و با کوک مطابق با رنگ بدنه و تریم فیبر کربن و روکش‌های آلکانترا تزئین شده است. بعلاوه یک نمایشگر سربالا و یک سیستم صوتی بسیار پیشرفته نیز منظور شده‌اند. قرار است این خودرو به صورت محدودی تولید شود و تنها 100 دستگاه از آن به ایالات متحده صادر می‌شوند.

قیمت M6 Competition از 165 هزار دلار آغاز می‌شود. البته خریداران ثروتمند و خوش شانس آن یک کوپن ویژه برای مرکز آموزش رانندگی حرفه‌ای همراه با یک نیم روز مربی اختصاصی نیز دریافت می‌کنند.

 نسخه مسابقه‌ای M6 با پیشرانه 600 اسبی

 نسخه مسابقه‌ای M6 با پیشرانه 600 اسبی

 نسخه مسابقه‌ای M6 با پیشرانه 600 اسبی

 نسخه مسابقه‌ای M6 با پیشرانه 600 اسبی

 نسخه مسابقه‌ای M6 با پیشرانه 600 اسبی

منبع پدال


نظرات