1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

5 مهر 1394
  • 0

ب‌ام‌و و تویوتا که در حال حاضر بر روی پروژه‌ای مشترک با عنوان جاده ابریشم (Silk Road) برای ساخت نسل بعدی Z4 رودستر و جانشین سوپرا کار می‌کنند، اکنون نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای ساخت یک سوپرماشین با موتور میانی همکاری کنند. این مدل با سطح عملکرد بالا، یک دنباله‌رو برای لکسس LFA به شمار می‌آید و همین‌طور یک رقیب «آئودی R8» برای ب‌ام‌و خواهد بود. یکی از منابع نزدیک به لکسس در این رابطه می‌گوید:

ب‌ام‌و در حال حاضر شکست‌های سختی در جنگ‌های لفظی در آلمان می‌خورد؛ چرا که آئودی می‌گوید که ب‌ام‌و هیچ سوپرماشینی ندارد، در حالی که آئودی چنین خودرویی را دارا است.

ب‌ام‌و با کمک تویوتا، سعی دارد تا این روند را تغییر دهد. این دو کمپانی با همکاری یکدیگر، نمونه اولیه با طراحی موتور وسط و دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را تولید کرده‌اند. این طراحی متشکل از لوله فیبرکربنی بر روی یک فریم آلومینیومی است و گفته می‌شود که سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک، اختلاف زیادی با آکورا NSX و استفاده از موتورهای الکتریکی برای به‌ حرکت درآوردن چرخ‌های جلو ندارد.

گزارش حاکی از آن است که دو نوع پیشرانه برای این مدل، توسعه داده می‌شود؛ به این دلیل که ب‌ام‌و برای سوپرماشین خود از یک موتور اختصاصی M به صورت دو توربوشارژر، شش سیلندر در یک ردیف و با تکنولوژی پلاگین هیبرید تویوتا استفاده خواهد کرد. در مقابل، تویوتا احتمالاً نسخه‌ای از موتور ۳/۷ لیتری V-8 با قدرت ۵۲۰ اسب‌بخار مورد استفاده در خودروی مسابقات لمانز TS040 را برای سوپرماشین لکسس آزمایش خواهد کرد. خروجی این موتور در کنار ۴۸۰ اسب‌بخار تولیدی از موتورهای الکتریکی جلو و عقب، قدرت کلی سوپرماشین را می‌تواند به ۱۰۰۰ اسب‌بخار برساند. با این حال، ملاحظاتی مانند مصرف سوخت، میزان تولید آلودگی و تعادل موتور، ممکن است میزان خروجی لکسس را به عدد واقع‌گرایانه ۸۰۰ اسب‌بخار کاهش دهد.

البته این سوپرماشین مشترک، هنوز هم با یک مانع عمده برای تبدیل‌شدن به یک رقیب جدّی برای R8 روبرو است و آن مسئله هزینه‌هاست. در حالی که LFA برچسب قیمتی بالاتر از ۳۷۵ هزار دلار دارد، جانشین این مدل و همین‌طور مدل خواهر‌خوانده‌اش در ب‌ام‌و نیاز به قیمتی حدود ۲۰۰ هزار دلار برای حضور در نمایشگاه‌های اتومبیل دارند. اخبار غیررسمی از لکسس، از ورود این سوپرماشین‌ها در زمانی قبل از المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ حکایت می‌کند.

 سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

 سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

 سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

 سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

 سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

 سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

 سوپر اسپرت مشترک لکسس و بی ام و

منبع پدال


نظرات