1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. i5 هیبریدی آینده بی ام و

i5 هیبریدی آینده بی ام و

30 فروردین 1394
  • 1

بعد از معرفی مدل‌های اولیه سری i و موفقیت‌های آنها و ارزیابی تولید خودروهای با تکنولوژی بالا به صورت هیبریدی، اکنون نوبت ورود جدی‌تر همراه با تولید یک خودروی محبوب‌تر به این حوزه است. خودرویی که بتواند طیف وسیع‌تری از خریداران را به سوی خود جلب نماید.

ب ام و اخیراً میزان تولید مدل کوپه اسپرت الکتریکی i8 را دو برابر کرده است. این استقبال بالا از این خودرو و موفقیت‌های سدان الکتریکی تسلا، باعث شده تا این شرکت برای یک خودروی میان سایز لوکس هیبریدی خیز بردارد.

به گفته نشریه اتوبیلد در یک گزارش، ب ام و i5 یک خودروی پلاگین هیبریدی خواهد بود. بدین معنی که می‌توان باتری‌های آن را با شارژرهای خانگی یا بین‌راهی هم شارژ نمود. شبیه این مورد را در سری 5 هیبریدی GT کانسپت هم دیده‌ایم.

پیشرانه این خودرو شامل یک موتور بنزینی 218 اسبی و دو موتور الکتریکی 150 اسبی و 272 اسبی می‌شود. خروجی کل این پیشرانه به 640 اسب بخار می‌رسد. رقیمی که می‌تواند آن را در برابر تسلا مدل S قرار دهد.

از لحاظ طراحی نیز پیش‌بینی می‌شود که این خودرو از اِلمان های طراحی مشابه برادر بزرگ‌تر و لوکس خود یعنی سری 7 نسل بعد، بهره ببرد. ابعاد این خودرو نیز مشابه سری 6 گرن کوپه فعلی خواهد بود.

 i5 هیبریدی آینده بی ام و

منبع پدال


نظرات

  • رخش جاده رخش جاده (30 فروردین 1394 ساعت 18:29)

    خیلی ماشین خفن و باحالیه !