1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بی ام دبلیو M4 DTM : جنگ آور جدید باواریایی ها

بی ام دبلیو M4 DTM : جنگ آور جدید باواریایی ها

17 اردیبهشت 1393
  • 0

بی ام دبلیو از خودرو جدید خود و پیش قراول این برند مطرح در مسابقات DTM یا همان جنگ برندهای برتر آلمانی ( که تنها شامل سه خودرو ساز لوکس آلملنی بوده ، بی ام دبلیو ، مرسدس بنز و آئودی ) ، پیش از رونمایی از آن در تست ITR در پیست هاکنهایم پرده برداشت . همانطور که از نام این خودرو متوجه شده اید ، مبارز جدید باواریایی ها با الهام از بی ام دبلیو M4 کوپه ساخته شده است اما از نظر عملکرد فنی تفاوت های بسیاری با آن دارد .

M4-DTM

M4-DTM

M4-DTM

کارکرد بی نقص موتور در رقابت های امسال از اهمیت زیادی برخوردار است . در رقابت های پیش رو 8 دستگاه BMW M4 DTM در رقابت ها حضور خواهند داشت ، این در حالیست که تنها از 10 موتور برای این 8 دستگاه می توان استفاده کرد ، یعنی تنها 2 موتور ذخیره برای 8 دستگاه وجود خواهد داشت .

M4-DTM

M4-DTM

M4-DTM

در زیر کاپوت موتور V8 تنفس طبیعی به آسودگی آرمیده است که از 800 قطعه اصلی و 3900 جز کوچک تر تشکیل شده است و قدرت 480 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر را در اختیار راننده قرار می دهد . این قدرت از طریق جعبه دنده 6 سرعته ترتیبی توسط پدال های پشت فرمان به چرخ های عقب منتقل می شود . اگرچه مسیر پر پیچ و خم رقابت های DTM چندان اجازه دستیابی به حداکثر سرعت و حداکثر شتاب را به این خودروها نمی دهد اما این خودرو شتاب صفر تا صد نزدیک به 3 ثانیه را در کارنامه اش ثبت کرده است. علاوه بر عملکرد فوق العاده پیشرانه ، مهندسین BMW Motorsport توجه ویژه ای به مشخصه های آیرودینامیکی این مدل داشته اند تا بتوانند بیشترین نیروی ممکن رو به پایین را ایجاد کنند . در حالیکه نسخه خیابانی M4 وزنی معادل 1497 کیلوگرم دارد ، اما وزن M4 DTM به 1110 کیلوگرم رسیده است . این کاهش وزن به لطف استفاده از قطعات آلومینیومی و کربنی تقویت شده با پلاستیک حاصل شده است .

M4-DTM

M4-DTM

M4-DTM

اولین مسابقه فصل جدید رقابت های DTM ، چهارم ماه مه در پیست هوکنهایم برگزار خواهد شد .

M4-DTM

M4-DTM

M4-DTM

M4-DTM



نظرات