1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. استثنایی ترین نسخه بی ام و سری 7

استثنایی ترین نسخه بی ام و سری 7

5 اردیبهشت 1395
  • 0

ب‌ام‌و از مدل "سری 7 Individual THE NEXT 100 YEARS" به منظور گرامیداشت یک صدمین سال تأسیسش رونمایی کرد. ب‌ام‌و با این مدل به‌صورت تاریخی تکنولوژی‌های پیشروی جهان را عرضه کرده و تأکیدی خاص بر انحصاری بودن این خودرو داشته است. مدل‌های یادبود صدسالگی سری 7 به تعداد بسیار محدودی ساخته خواهند شد. تعداد 100 دستگاه سری 7 خاص با سه نسخه‌ی متفاوت پیشرانه در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد.

تنها 5 دستگاه برای بازار ایالات‌متحده تدارک دیده‌شده و نام بسیار طولانی "ب‌ام‌و Individual M760i xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS" را یدک می‌کشد! این مدل همان‌طور که از نامش پیداست از پیشرانه‌ی 12 سیلندر 610 اسب بخاری برخوردار است و ترکیب منحصربه‌فردی از راحتی، اشرافیت و پویایی را ارائه می‌دهد. این مدل یادبود صدسالگی از اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

اما لیست مدل‌های خاص ب‌ام‌و برای بزرگداشت یک قرن افتخار عبارت‌اند از:

1. ب‌ام‌و Individual 740Le iPerformance THE NEXT 100 YEARS

2. ب‌ام‌و Individual 740Le xDrive iPerformance THE NEXT 100 YEARS

3. ب‌ام‌و Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS

4. ب‌ام‌و Individual 750Li xDrive THE NEXT 100 YEARS

5. ب‌ام‌و Individual M760Li xDrive Model V12 Excellence THE NEXT 100 YEARS

این مدل‌های یادبود نوآوری، کارایی و دینامیک یک سدان لوکس را با حد بالایی از انحصاری بودن و تجهیزات خاص مدل‌های Individual آمیخته‌اند.

صرف‌نظر از انتخاب پیشرانه، ظاهر خودرو و تجربه‌ی رانندگی و نمای داخلی این سدان لوکس کاراکتر متمایزی را به لطف رنگ مخصوص یادبود صدسالگی، رینگ‌های سبک‌وزن 20 اینچی، تریم چرم کامل مرینو و… به نمایش می‌گذارد. از دیگر جزئیات خاص این مدل خودنویس برند Montblanc است که طراحی و رنگ آن دقیقاً در راستای هماهنگی با این نسخه از سری 7 صورت پذیرفته است. این خودنویس مخصوص نیز در تعداد کم تولیدشده و تنها به همراه خودرو عرضه می‌شود.

ششمین نسل ب‌ام‌و سری 7 در وصف واژه‌هایی همچون راحتی، هوشمندی و اتمسفر خوشایند داخل کابین جزو سرآمدان این سگمنت است. با تکنولوژی‌ها و طراحی‌های برجسته‌ای همچون ساختار بدنه با هسته‌ی کربنی، تکنولوژی eDrive ب‌ام‌و، چراغ‌های لیزری ضد خیره‌کنندگی، سیستم کنترل شاسی، کنترل حرکات خاص ب‌ام‌و، ریموت کنترل پارکینگ ب‌ام‌و و بسیاری از تجهیزات دیگر ب‌ام‌و حالا می‌تواند ادعای پیشگامی در این سگمنت را داشته باشد.

در نگاه اول نسخه‌ی خاص سری 7 با رنگ بدنه‌ی خاص خود قابل‌شناسایی است. این رنگ آبی متالیک که در پروسه‌ای مخصوص تولید می‌شود درخشندگی و عمق فوق‌العاده‌ای را به نمای ظاهری ب‌ام‌و می‌بخشد. بخش دیگر نیز به رینگ‌های 20 اینچی مخصوص این نسخه برمی‌گردد که با دو رنگ خاکستری نقره‌ای عرضه می‌شود.

نوشته‌ی "THE NEXT 100 YEARS" نیز در ستون‌های B و پشت‌سری‌های جلو و عقب به چشم می‌خورند. پوشش نگه‌دارنده‌های فنجان‌ها نیز در فضای جلوی کنسول مرکزی شماره‌ی خودرو و به‌عنوان‌مثال "1 از 100" را به نمایش می‌گذارد.

طراحی داخلی نسخه‌ی یادبود صدسالگی سری 7 با توجه به بالاترین استانداردهای روز دنیا صورت گرفته است. تریم چرم خالص مرینو با رنگ سفید عنصر اصلی طراحی داخلی است. چرم بکار رفته در درب‌ها، پانل‌ها و ستون‌های B، کنسول مرکزی و نواحی دیگر به لطف استفاده‌ی وسیع و نرمی احساس بسیار خوبی ایجاد می‌کنند.

اما روی دیگر سکه، لذت رانندگی و تجربه‌ی سفری راحت در این نسخه‌ی خاص است. این مهم توسط سه نسخه از پیشرانه‌های ب‌ام‌و تضمین‌شده است. این پیشرانه‌ها می‌توانند با سیستم چهارچرخ محرک نیز سفارش داده شوند، این سیستم به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود و به‌منظور تأمین حداکثر کشش نیرو را بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند.

پیشرانه‌ی 8 سیلندر جدید بکار رفته در ب‌ام‌و Individual 750Li THE NEXT 100 YEARS از آخرین نسخه‌ی تکنولوژی توئین توربو بهره می‌برد. این پیشرانه‌ی 4.4 لیتری حداکثر خروجی 450 اسب بخاری و 650 نیوتون متری دارد. مدت‌زمان 4.7 ثانیه طول می‌کشد تا سری 7 مخصوص با این پیشرانه به‌تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت متوسط این مدل نیز 8.3 لیتر در یک‌صد کیلومتر است.

پیشرانه‌ی دیگر هیبریدی است که از یک واحد 4 سیلندر بنزینی و یک موتور الکتریکی تشکیل‌شده و حداکثر خروجی 326 اسب بخار را دارد. مصرف سوخت این مدل تنها 2.1 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد.

اما قدرتمندترین نسخه، مدل 12 سیلندر M760Li است که 6.6 لیتر حجم داشته و 610 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سری 7 را قادر می‌سازد تا در مدت‌زمان 3.7 ثانیه به‌تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

ب‌ام‌و با عرضه‌ی سری 7 یادبود صدسالگی بار دیگر توانایی خود در ساخت خودروهای لوکس و دینامیک را به نمایش گذاشته است و این نسخه با تولید بسیار محدود 100 دستگاهی، مطمئناً در آینده ارزشی فزون‌تر خواهد یافت.

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

 استثنایی ترین مدل سری 7 بی ام و

منبع پدال


نظرات