1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتشار تصاویر نسل جدید BMW سری 5

انتشار تصاویر نسل جدید BMW سری 5

18 اردیبهشت 1395
  • 0

به سال 2004 بازمی‌گردیم؛ یعنی سالی که نسل پنجم سری 5 ب‌ام‌و در دوران رهبری کریس بنگل بر دپارتمان طراحی این شرکت، با طراحی متفاوت و ساختارشکنانه به بازار آمد. در آن زمان سری 5 دو دیدگاه متفاوت را نسبت به خود می‌دید. عده‌ای آن را تحسین می‌کردند و برخی از ایجاد این تغییر متنفر بودند؛ اما صرف‌نظر از این انتقادات، نسل پنجم سری 5 کاملاً موفق عمل کرده و فروش بالایی را تجربه نمود. سپس در سال 2011 نسل ششم این سدان محبوب معرفی شد. در این نسل و در شرایطی که دوران بنگل به پایان رسیده بود، ب‌ام‌و سعی کرد با یک طراحی ساده و معمولی، سری 5 را تا حد زیادی از طراحی بحث‌برانگیز نسل قبلی دور کند؛ اما طراحی نسل ششم سری 5 بیش‌ازاندازه محافظه‌کارانه و ساده صورت گرفته است. تا جایی که بسیاری آن را کسل‌کننده و خسته‌کننده می‌دانند.

نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 5 چگونه خواهد بود؟

حال به سال 2016 رسیده‌ایم و سازندهٔ آلمانی در آستانهٔ معرفی نسل هفتم سری 5 با کد G30 قرار دارد؛ اما طراحی این نسل همانند نسل پنجم ساختارشکنانه و دگرگون خواهد بود یا راه محافظه‌کارانهٔ نسل ششم را ادامه خواهد داد؟

نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 5 چگونه خواهد بود؟

ویژگی‌های طراحی و استایل

برداشت‌های اولیه از تصاویر جاسوسی، طراحیِ محافظه‌کارانه و ساده‌ای را نشان می‌دهد که هیچ‌یک از ویژگی‌های طراحی بنگل در آن دیده نمی‌شود. چراغ‌های نسل هفتم سری 5 طبق سنت طراحی اخیر ب‌ام‌و به جلوپنجره چسبیده است اما بااین‌حال هنوز هم سری 5 جدید چندان خوش‌قیافه و خوش‌فرم نیست. در قسمت جلویی با جلوپنجرهٔ کلیوی شکل معروف ب‌ام‌و این بار با ابعادی بزرگ‌تر مواجه می‌شویم به‌گونه‌ای که این بزرگ‌ترین جلوپنجره‌ای است که تاکنون سری 5 به خود دیده است. در قسمت جانبی یک خط شانه دیده می‌شود که از گلگیر جلو شروع‌شده و با گذر از میان دستگیرهٔ درها به چراغ‌های عقب می‌رسد. در قسمت عقب نیز با یک طراحی تکاملی نسبت به قبل روبرو می‌شویم که عناصر طراحی سری 7 نیز به‌وضوح در آن نمایان است.

نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 5 چگونه خواهد بود؟

قوای محرکه و انتقال قدرت

انتظار می‌رود طیف موتورهای نسل هفتم سری 5 شامل نمونه‌های 4 و 6 سیلندر توربوشارژ بنزینی و دیزل باشد. بااین‌حال ب‌ام‌و به فکر صرفه‌جویی در مصرف سوخت هم بوده است و نسخه‌ای پلاگ این هیبرید با نام 530e را نیز تدارک دیده است. سامانه‌های انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ متحرک XDrive هم در تمامی مدل‌ها قابل سفارش خواهد بود و گیربکس جدید 9 سرعتهٔ اتوماتیک هم که به‌تازگی توسعه‌یافته است برای آن ارائه می‌شود. علاقه‌مندان به قدرت بیشتر نیز مشتاقانه منتظرند ببینند ب‌ام‌و چه موتورهای V8 قدرتمندی را برای نسل جدید سری 5 آماده کرده است. انتظار می‌رود قدرتمندترین مدل استاندارد سری 5 یعنی 550i مجهز به پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 باشد درحالی‌که قوی‌ترین عضو خانوادهٔ سری 5 یعنی M5، قدرتی در حدود 600 اسب بخار خواهد داشت که 40 واحد بیشتر از قدرت 560 اسب بخاری M5 فعلی است.

نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 5 چگونه خواهد بود؟

پلت فرم سبک‌وزن

سری پنج G30 همانند سری هفت G11/G12 (یعنی نسل ششم سری هفت که در مدل‌های معمولی با کد G11 و در مدل‌های با فاصلهٔ محوری بیشتر با کد G12 شناخته می‌شود) بر روی پلت فرم جدید ب‌ام‌و موسوم به CLAR ساخته می‌شود که در آن با به‌کارگیری ترکیبی از فیبرکربن، پلاستیک تقویت‌شده (CFRP) و آلومینیوم، کاهش وزن قابل‌توجهی به‌دست‌آمده است. این پلت فرم جدید به بهبود عملکرد و هندلینگ و کاهش مصرف سوخت کمک بسزایی خواهد کرد. ب‌ام‌و طراحی داخلی بهتری نسبت به قبل را در نسل جدید سری 5 ارائه کرده و ویژگی‌های بسیاری را از مدل بزرگ‌تر سری 7 قرض گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تجهیزات تکنولوژیکی چون تشخیص حرکت دست، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، پارک خودکار از راه دور و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 5 چگونه خواهد بود؟

سری 5 محافظه‌کار و رقبا

یکی دیگر از خودروهایی که ویژگی‌های تکنولوژیک و المان‌های طراحی فراوانی را از برادر بزرگ‌تر خود به عاریه گرفته است، رقیب مستقیم سری 5 یعنی مرسدس بنز E کلاس است؛ اما غیر از E کلاس رقبای سرسخت زیادی مقابل سری 5 جدید صف‌کشیده‌اند. آئودی A6 که تا حدودی غبار پیری و کهنگی بر چهره‌اش نشسته به همراه مدل کاملاً جدید جاگوار XF و سدان های ولوو S90، اینفینیتی Q70، لکسوس GS، کادیلاک CTS و حتی مدل باشکوه لینکلن کانتیننتال از حریفان قدر ب‌ام‌و سری 5 بشمار می‌روند. هرچند که شاید مورد آخر به‌طور مستقیم رقیب سری 5 نباشد. این نسل از سری 5 هم مانند نسل قبلی در سه مدل سدان، تورینگ (استیشن) و گرن توریزمو ساخته خواهد شد و احتمال رونمایی آن در نمایشگاه پاریس امسال وجود دارند که البته هنوز قطعی نیست.

نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 5 چگونه خواهد بود؟

اما هنوز هم این سؤال باقیست که نسل هفتم ب‌ام‌و سری 5 بیش‌ازحد محافظه‌کارانه طراحی‌شده و مانند نسل قبلی خسته‌کننده و قدیمی به نظر می‌رسد یا دقیقاً همان چیزی است که طرفداران ب‌ام‌و از آن انتظار دارند؟ نظر شما چیست؟


منبع:carscoops



نظرات