1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

24 تیر 1394
  • 0

ب‌ام‌و سری ۱ هاچ‌بک کوچک و دوست‌داشتنی است که رقبای اصلی آن آئودی A3، مرسدس A-class و ولوو V40 هستند. درست است که این ارزان‌ترین ب‌ام‌و هست که می‌توان خرید، اما هنوز هم در برابر، رقبایی مانند فورد فوکوس گران است. در عوض ب‌ام‌و، یک هاچ‌بک لوکس همراه فضای داخلی با کیفیت بالا و لیستی از بهترین موتورهای موجود در چنین کلاسی را در اختیارتان می‌گذارد. علاوه بر این ب‌ام‌و سری یک تنها خودرو در کلاس خود است که با دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا خلاصه‌ای از بررسی‌های انجام شده از دیدگاه‌های مختلف بر روی سری یک ۲۰۱۵ را در اختیارتان قرار دهیم.

طراحی ظاهری

این کوچک‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین خودروی باواریایی است که پا به میدان گذاشته، اما فکر نکنید که این موضوع از درخشش آن جلوگیری می‌کند. بعد از معرفی نسل دوم آن در سال ۲۰۱۵، که توسط دکترین طراحی شده، سری ۱ این بار با چراغ‌های باریک و جذاب و خطوط تیز بدنه، چهره‌ای به‌مراتب جذاب‌تر و مشابه برادران بزرگ‌ترش را به نمایش گذاشته است.

داخل کابین

باوجود قیمت مناسب در مقابل برادرانش، ب‌ام‌و در کابین چیزی کم نگذاشته و ادوات داشبورد از جنس چوب و ترکیبی از مواد پلاستیک نرم و سخت، البته با کیفیت مناسبی ساخته شده‌اند. ولی، ویژگی‌هایی مثل فرمان ضخیم، اهرم تعویض دنده و نور پس‌زمینه نارنجی پانل داشبورد، فضای داخلی را متمایز از سایر ب‌ام‌وها کرده است.

فضای داخلی کمی کوچک است و صندلی‌های جلو ناراحت‌کننده هستند و باعث درد پا می‌شوند. البته با انجام تعداد زیادی از تنظیمات، بالاخره قادر به پیدا کردن موقعیت ایده آل می‌شوید. هرچند سرنشینان صندلی جلو موقعیت راحت را پیدا خواهد کرد اما فضا برای سرنشینان صندلی عقب کمی تنگ‌تر خواهد بود، اما به‌طورکلی سری یک هنوز جادارتر از مرسدس بنز A-کلاس است.

از آنجا که سری 1 دیفرانسیل عقب است، سیستم انتقال قدرت مقدار زیادی از جای پای صندلی وسط عقب را اشغال کرده است و عملاً تنها دو صندلی در عقب وجود دارد.

رانندگی

به لطف دیفرانسیل عقب بودن، جای تعجب نیست که در تست‌های جاده، هندلینگ خوب، پویا و خاص آن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

البته سیستم تعلیق آن کمی سفت است، به‌خصوص در مدل M اسپورت. اما به‌طورکلی، سازش خوبی بین راحتی و هندلینگ وجود دارد. اگر می‌خواهید تمام هیجان خود را در پیچ‌وخم جاده‌های کوهستانی، تخلیه کنید، سری یک به خوبی از پس آن برمی‌آید. شتاب جانبی، چسبندگی خوب و کنترل پایداری همگی برای ارائه یک رانندگی کاملاً لذت‌بخش فراهم‌شده‌اند.

زیر کاپوت چه خبر؟

با درنظر گرفتن تقویت‌های انجام شده، هشت موتور برای سری ۱ وجود دارد و ب‌ام‌و از این نظر جای صحبت باقی نگذاشته است.

موتورهای بنزینی

اولین موتور بنزینی، ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان ۱۳۶ اسب بخار، است. اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید با کمی هزینه بیشتر می‌توانید نسخه ۱۷۰ اسب بخاری آن را انتخاب کنید. اگر هم می‌خواهید ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۲ ثانیه پر کنید موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو با توان ۲۱۸ اسب بخار از پس این کار برمی‌آید.

موتورهای دیزلی

موتورهای دیزلی در واحدهای سه و چهار سیلندر در دسترس هستند. موتور 1.5 لیتری که در مدل ۱۱۶d قرار گرفته است، در حالی که موتور ۲.۰ لیتری با تولید ۱۵۰، ۱۹۰ و ۲۲۴ اسب بخار به ترتیب در مدل‌های ۱۱۸d و ۱۲۰d و ۱۲۵d جای گرفته‌اند.

ب‌ام‌و M135i

اگر نگران پول نیستید، M135i با موتور شش سیلندر سه لیتری توربو با توان ۳۱۶ اسب بخار را انتخاب کنید که ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از پنج ثانیه پر می‌کند و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. این یک رقیب خوب برای آئودی RS3 Sportback و مرسدس بنز A45 AMG است.

ایمنی

هنگامی‌که نسل قبلی سری ۱ در سال ۲۰۱۱ مورد آزمایش قرار گرفت، به‌آسانی توانست حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره را از یورو NCAP کسب کند. نقطه ضعف آن در این زمینه ایمنی عابر پیاده با امتیاز ۶۳ درصد بود، اما در زمینه‌های دیگر تا بیش از ۸۰ درصد نمره را کسب نمود.

با هزینه بیشتر ب‌ام‌و، انواع بسته ایمنی را برای شما فراهم می‌کند تا سری ۱ امن‌تری داشته باشید. به‌عنوان مثال، با اضافه شدن ۸۲۵ دلار به فاکتور شما می‌توانید پک Driver Comfort را که شامل دستیار کمکی فرمان، سنسورهای پارک عقب و کروز کنترل فعال است، را دریافت می‌کنید.

جمع‌بندی

ب‌ام‌و سری ۱ از همه نظر بسیار خوب است، و بهبود قابل‌توجهی نسبت به نسل قبلی‌اش داشته است. فضای داخلی و فضای صندوق بهتر از قبل شده و سواری آن هم بهبود یافته است، در حال حاضر کیفیت کلی ساخت همان‌طوری هست که از یک ب‌ام‌و انتظار می‌رود.

با این حال، هنوز هم سری ۱ مانند برخی از رقبای خود یک هاچ‌بک کاربردی و روزمره نیست، و با داشتن قیمت پایه ۳۱۰۰۰ دلار، در کلاس خود فوق‌العاده گران است. سری ۱ از همه نظر بهترین هاچ‌بک در کلاس خود نیست، اما بسیار با استعداد و توانمند است و با داشتن ویژگی دیفرانسیل عقب و گزینه‌های مختلف در زیر کاپوت یک نماینده درخور برای برند ب‌ام‌و است.

سبزترین مدل: سه در EfficientDynamics 116d Plus با قیمت ۳۴۷۰۰ دلار

ارزان‌ترین مدل: سه‌درب 118i SE با قیمت ۳۱۸۸۰

سریع‌ترین مدل:پنج‌درب M135i

گران‌ترین مدل: پنج‌در M135i با قیمت ۵۲۵۰۳ دلار

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

 مروری بر بی ام و سری 1 مدل 2015

منبع پدال


نظرات