1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دوچرخه ای با رکورد سرعت 137.9 کیلومتر در ساعت

دوچرخه ای با رکورد سرعت 137.9 کیلومتر در ساعت

13 مهر 1394
  • 0

آیا به خاطر دارید که سریع ترین سرعت حرکت شما با دوچرخه چقدر بوده است؟ این رقم احتمالا عددی بین ۲۰ تا ۳۰ مایل بر ساعت بوده اما باید بگوییم که تیم AeroVelo موفق شده که این رقم را با استفاده از دوچرخه فشنگی شکل خود به نام Speedbike به دوبرابر برساند و با ثبت سرعت ۸۵٫۷۱ مایل بر ساعت رکورد جهانی سریع ترین وسیله نقلیه با انرژی انسانی را بشکند.

این خبر از بتل مانتین واقع در نوادای آمریکا می آید؛ جایی که هم اکنون رقابت جهانی سرعت با توان انسانی (World Human Powered Speed Challenge) در جریان است.

در این چالش شرکت کنندگان مسافتی در حدود هشت کیلومتر را در اختیار دارند تا سرعت خود را بالا ببرند و سپس وارد مسیری مسطح به طول ۲۰۰ متر می شوند و آنجاست که سرعت هایشان اندازه گیری و ثبت می شود.

اما این دوچرخه به هیچ وجه عادی نیست؛ Speedbike در اصل یک وسیله کاملا محصور و بسته است که شکلی شبیه به تیر دارد و راننده آن باید کاملا به عقب تکیه داده و تقریبا به شکل افقی سوارش شود.

در واقع ترکیبی از وزن، ایرودینامیک و مقاومت فیزیکی است که به دوچرخه سوار امکان می دهد در چنین سرعت هایی حرکت نماید و می توان آن را به سریع ترین چرخ همستر انسانی تشبیه نمود.

ناگفته نماند که تیم AeroVelo رکورد خود را روز گذشته به ثبت رساند اما چالش نوادا هنوز هم تمام نشده است و به همین دلیل احتمال آنکه رکورد سرعت Speedbike شکسته شود همچنان به قوت خود باقیست.

 دوچرخه ای با رکورد سرعت 137.9 کیلومتر در ساعت

 دوچرخه ای با رکورد سرعت 137.9 کیلومتر در ساعت



نظرات