1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

12 اردیبهشت 1395
  • 0

محبوبیت روزافزون، از سدان های کامپکت تا کراس اوورهای ساب کامپکت.

آیا می‌توانید محبوب‌ترین خودروهای کوچک سال 2015 را نام ببرید؟ درباره‌ی خودروهای کامپکت، ساب کامپکت، خودروهای شهری و کراس اوورهای کوچک صحبت می‌کنیم. با هم نگاهی به آمار و ارقام می‌اندازیم تا ببینیم که محبوب‌ترین خودروهای کامپکت سال 2015 کدام مدل‌ها بوده‌اند.

تویوتا کرولا – کامپکت

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

نیازی به گفتن نیست که کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای دنیا می‌باشد و ما می‌دانیم چرا: کرولا خودروی بی‌دردسر بوده و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد و کم‌مصرف نیز هست. این خودرو طرفداران سرسخت را هیجان‌زده نمی‌کند اما برای آن‌هایی که تنها می‌خواهند از نقطه‌ی A به B بروند، کرولا یک انتخاب مطلوب به حساب می‌آید. کرولا در سال 2015 به خانه‌ی 363332 نفر راه‌یافته است. شما تصویر مربوط به نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی کرولا 2017 را در اینجا مشاهده می‌کنید.

هوندا سیویک – کامپکت

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

هوندا سیویک در اواخر دهه‌ی 80 و 90 میلادی برای کسانی که خواهان اطمینان، مصرف کم و کمی لذت رانندگی بودند به‌منزله‌ی تکانی اساسی بود. هوندا حتی مدل‌های سیویک کوپه و Si را پیشنهاد می‌کند که بیش از کرولا با شما حرف دارند. هوندا در سال 2015 تعداد 335384 دستگاه از سیویک را به فروش رسانده است.

هیوندای الانترا – کامپکت

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

الانترا با قیمتی رقابتی محتوای زیادی را ارائه می‌دهد. فاصله‌ی بین رتبه‌ی دوم و فروش پرفروش‌ها بزرگ است: الانترا فروش 241706 دستگاهی داشته که نزدیک 100 هزار دستگاه اختلاف را با سیویک نشان می‌دهد.

نیسان ورسا – ساب کامپکت

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

ورسا کمترین قیمت پایه را در بین همه‌ی خودروهای جدیدی که در ایالات‌متحده عرضه می‌شوند نشان می‌دهد که البته در مدل‌های پایه دانستن این مطلب چندان سخت نیست. با رفتن به تریم های بالاتر SV و SL خریداران تجربه‌ی بهتری خواهند داشت. علیرغم اینکه ورسا در کلاس ساب کامپکت ها قرار دارد اما در حقیقت EPA این خودرو را به‌عنوان کامپکت دسته‌بندی کرده است. اگر خواهان فضای بیشتری هستید، ورسای سدان نیز می‌تواند پاسخگوی نیازهایتان باشد. مجموع فروش‌های این خودرو در سال 2015 به 144528 دستگاه رسیده است.

شورلت سونیک – ساب کامپکت

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

سونیک برادر کوچک‌تر کروز به حساب می‌آید اما هر دو طبق تعریف‌های EPA کامپکت به حساب می‌آیند. رقابت در سگمنت ساب کامپکت ها به‌صورت نفس‌گیری جریان دارد و این را از فروش 64775 دستگاهی سونیک و 64458 دستگاهی فورد فیستا می‌توان فهمید. هر دو خودرو هنوز پشت سر نیسان ورسا قرار دارند. شورلت سونیک را می‌توانید در دو نسخه‌ی سدان و یا 4 در هاچبک سفارش دهید.

فورد فیستا – ساب کامپکت

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

فیستا دو سطح تریم جذاب را ارائه می‌دهد که این تریم ها با پیشرانه‌ی ریزنقش سه سیلندر 1 لیتری اکوبوست و گونه‌ی سطح بالای ST تکمیل می‌شوند. با فروش 6448 دستگاهی، فیستا بافاصله‌ی کمی پشت سر سونیک قرار می‌گیرد اما فیستا با سواری لذت‌بخش و شاسی محکم خود جلوه‌ای دیگر دارد. اگر چیزی می‌خواهید که کوچک باشد یا این ایده را دوست دارید که پس از کار روزانه در جاده‌های پرپیچ‌وخم به رفع خستگی بپردازید و درعین‌حال به فکر فضای زیاد ورسا نباشید، فیستا یک ساب کامپکت عالی است.

شورلت اسپارک – خودروی شهری

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

اسپارک کوچک‌تر از سونیک است و با توجه به طبقه‌بندی‌های EPA، این خودرو در کلاس ساب کامپکت ها قرار می‌گیرد. با صندلی‌هایی که برای چهار سرنشین بزرگ‌سال طراحی‌شده‌اند اسپارک سعی نمی‌کند که واقعیت‌ها را پنهان کند. سال گذشته شورلت 32853 دستگاه اسپارک را به فروش رسانده اما انتظار می‌رود که با معرفی اسپارک بازطراحی شده در سال 2016، شورلت فروش بیشتری را امسال تجربه نماید.

میتسوبیشی میراژ – خودروی شهری

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

به طرز شگفت‌آوری میراژ یک خودروی پرفروش برای میتسوبیشی بوده است. با فروش 21515 دستگاهی در سال 2015، میراژ افزایش 28.8 درصدی فروش را نسبت به سال 2014 نشان می‌دهد. این خودرو در سال 2014 تعداد 16708 دستگاه فروش داشت است. این اعداد توضیح می‌دهند که چرا میتسوبیشی نسخه‌ی سدان این مدل را نیز عرضه کرده است. میراژ ارزان و سبک بوده و بخصوص در مدل سال 2017 با آپشن های ارتباطی زیادی عرضه می‌شود.

کیا سول – کراس اوورهای کوچک/کراس اوورهای CUV مانند

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

ما تصمیم گرفتیم تا نگاهی هم به کراس اوور های کوچک و هاچبک های کراس اوور مانند بیندازیم و کیا سول در این دو بخش پیشرو بوده است: با فروش 147133 دستگاهی در سال 2015 سول محبوب بوده است. فهمیدن این محبوبیت آسان است چرا که کیا این مدل را با تجهیزاتی فراوان و قیمتی مناسب عرضه کرده است. سول خودروی جعبه‌ای است که رقبای دیگری همچون سایون xB و نیسان کیوب را پشت سر خود می‌بیند.

سوبارو Crosstrek – کراس اوورهای کوچک/کراس اوورهای CUV مانند

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

اگر تابه‌حال یکی از این نسخه‌ها را نرانده باشید پس توضیح درباره‌ی سوبارو Crosstrek سخت است و فکر می‌کنید که این مدل یک ایمپرزای بلند شده است. با فروش 88927 دستگاهی این خودرو در برابر فروش 100519 دستگاهی ایمپرزای هاچبک، به نظر می‌رسد که افراد بیشتری خواهان نمای جذاب‌تر ایمپرزا هستند. ما جایگاه رانندگی این خودروی کراس اور مانند را مخصوصاً با سیستم چهارچرخ محرکش دوست داریم و البته مصرف سوخت مناسب این خودرو حتی در مدل غیرهیبرید نیز جای سخنی را باقی نمی‌گذارد.

بیوک انکور – کراس اوورهای کوچک/کراس اوورهای CUV مانند

 پرفروش‌ترین خودروهای کوچک در سال 2015

انکور تلاش نمی‌کند تا آفرودباز قهاری باشد اما با فروش 67549 دستگاهی خود نشان می‌دهد که افراد زیادی خواهان لوکس بودن، راحتی و کوچکی هستند. انکور که از نظر فنی شباهت زیادی با شورلت تراکس دارد، برای سال 2017 فیس لیفتی جذاب را تجربه کرده است.

منبع پدال


نظرات