1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. محبوب ترین خودرو های بازار آمریکا

محبوب ترین خودرو های بازار آمریکا

19 آبان 1395
  • 4

هر ماه شاهد روند مشابهی در بازار فروش خودروی امریکا هستیم. خریداران با مراجعه به نمایندگی‌های فروش خودرو، سعی می‌کنند تا مناسب‌ترین خودرو را متناسب با نیاز‌های خود بیابند و آن را خریداری کنند. بیشتر آن‌ها وانت‌های پیکاپ بزرگ را نسبت به هر خودروی دیگری ترجیح می‌دهند. به طور کلی هزینه‌ی پایین سوخت یکی از موثرترین فاکتورهای انتخاب این خودروهای نه چندان اقتصادی است، اما عوامل دیگری چون به ارمغان آوردن راحتی و آسایش برای سرنشینان در کنار قابلیت کشیدن بارهای سنگین، اشتیاق خریداران را برای انتخاب یک وانت مدرن توجیه می‌کند.

لیست پرفروش‌ترین خودروها در امریکا تقریبا مطابق با همان چیزی است که انتظار آن می‌رفت. پشت سر وانت‌های پیشتاز، سدان‌های ژاپنی به کار خود در جذب انبوهی از خریداران ادامه می‌دهند. با این حال شاهد کاهش نسبی آمار فروش برای این دو دسته هستیم. این در حالی است که خودروهای SUV و کراس‌اوورها آمار بهتری را به نمایش گذاشتند.

1. فورد سری F

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۶۹,۶۵۱
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۵.۵٪+
قیمت: ۲۶,۴۸۵ – ۶۰,۲۹۵ دلار
مصرف سوخت: ۱۳.۰۷ شهری، ۹.۸ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

خودروی فورد F-150 2015 قدمی انقلابی در بازار پیکاپ‌های سایز بزرگ بود و از آن زمان تا کنون به روند رو به جلوی خود ادامه داده است. کمپانی فورد با بازنگری که در این بخش انجام داد، کار را برای رقبای F-150 به شدت دشوار کرده است.

این بازنگری شامل طراحی بدنه‌ای کاملا آلومینیومی برای تمام مدل‌ها است که منجر به کاهش وزن شده در حالی که قابلیت‌های حمل و کشیدن بار را برای آن‌ها حفظ کرده است. این عمل چیزی حدود ۳۲۰ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش داده است. همچنین با این کاهش وزن و بهره‌گیری از پیشرانه‌های بنزینی با بازدهی بالا که در کنار یک جعبه دنده شش سرعته و اتوماتیک قرار می‌گیرند، مصرف سوخت بسیار ایده‌آلی برای این خودرو رقم خورده است.

خودروی فورد F-150 با سه نوع کابین (معمولی، بزرگ و Crew) در دسترس است که همه‌ی آن‌ها با سیستم‌های انتقال قدرت 4x2 یا 4x4 قابل انتخاب هستند. همچنین برای فضای بار نیز سه مدل که طول آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، در نظر گرفته شده است.

در مجموع پنج حالت با توجه به مدل کابین با نام‌های XL، XLT، Lariat، King Ranch و Platinum وجود دارد، اما تمامی آن‌ها با تجهیزات اضافی قابل تغییر هستند. نمای بیرونی خودرو F-150 ظاهری به مراتب خشن‌تر را با ترکیب جلو پنجره‌ی برجسته و پیکربندی خاص چراغ‌ها به نمایش می‌گذارد.

در طراحی ظاهر جدید F-150 از خودروی کانسپت Atlas الگو برداری شده است. چهار پیشرانه‌ی در دسترس برای این خودرو شامل یک پیشرانه‌ی ۲۸۳ اسب بخاری ۳.۵ لیتری V6 flex-fuel (خودرویی که با استفاده از یک پیشرانه‌ی احتراق داخلی بنزینی می‌تواند از دو نوع سوخت استفاده نماید)، پیشرانه‌ی ۳۲۵ اسب بخاری ۲.۷ لیتری EcoBoost V6، پیشرانه‌ی ۳۶۵ اسب بخاری ۳.۵ لیتری EcoBoost V6 و پیشرانه‌ی ۳۸۵ اسب بخاری ۵ لیتری flex-fuel V8 است.

پیشرانه‌ی جدید ۲.۷ لیتری از تکنولوژی stop/start برخوردار است و همچنین در تمامی پیشرانه‌ها، فناوری ورودی‌های هوای فعال (active grill shutter) به کار گرفته شده است تا در مجموع مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کند.

امکانات دیگری که در مدل‌های مختلف خودرو فورد F-150 موجود است، می‌توان به مواردی همچون سیستم فعال پارک خودرو، سیستم تشخیص نقاط کور و هشدار فاصله با دیگر خودروها، کروز کنترل تطبیقی با ویژگی جلوگیری از تصادف، کمربندهای عقب با امکان باد شدن، سطوح شیب‌دار برای بارگیری، چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های فضای بار، بازطراحی پلکان موجود در درب محفظه‌ی بار، باز نمودن درب محفظه‌ی بار از راه دور و سانروف دوقلو برای کابین‌های SuperCrew، اشاره کرد.

2. دوج رام ۱۵۰۰-۳۵۰۰

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۴۷,۷۹۲
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۸.۳٪+
قیمت: ۲۶,۸۴۰ – ۵۳,۰۱۵ دلار
مصرف سوخت: ۱۳.۸۴ شهری، ۹.۴۱ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

مدل ۲۰۱۶ خودروی رام ۱۵۰۰ به نسبت نسل‌های قبلی از نظر مصرف سوخت در جایگاه بسیار بهتری قرار می‌گیرد. این در حالی است که برای دستیابی به مصرف سوخت پایین‌تر، هیچ یک از ویژگی‌های حرکتی این خودرو چه در جاده و چه در شرایط خارج جاده‌ای کمرنگ نشده است و به همین دلیل این خودرو در زمینه‌ی حمل بار بسیار محبوب است. کمپانی دوج برای تمام سلیقه‌ها و نیازها مدلی از خودروی رام ۱۵۰۰ را در نظر گرفته است. سه انتخاب برای کابین (معمولی، Quad و Crew)، سه انتخاب برای فاصله‌ی بین محورها و ساختارهای انتقال قدرت 4x2 و 4x4 وجود دارد. پیشرانه‌های قابل ارائه نیز شامل مدل‌های V6 با حجم ۳.۶ لیتر، ۵.۷ لیتری HEMI V8 و ۳ لیتری V6 توربو دیزل هستند. استفاده از فنر لول در سیستم تعلیق عقب (به جای سیستم تعلیق قدیمی متشکل فنر ورقه‌ای) هندلینگ و سواری را بهبود بخشیده است، بدون آنکه از ظرفیت حمل و بکسل بار بکاهد.

3. شورولت سیلورادو

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۴۵,۳۸۰
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۳.۵٪-
قیمت: ۲۸,۷۸۰ – ۵۵,۳۴۰ دلار
مصرف سوخت: ۱۳.۰۷ شهری، ۹.۸ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

خودروی شورولت سیلورادو ۲۰۱۷ از خصوصیات همیشگی این سری یعنی بزرگ و خشن بودن، بهره می‌برد و اکنون مصرف سوخت بهتری نیز دارد. این وانت تقریبا هر چیزی را که بتوانید به آن متصل کنید، می‌تواند حمل کند. این ویژگی، خودروی شورولت سیلورادو را به بهترین انتخاب برای کسانی تبدیل می‌کند که به خودروی خود تریلر یا کاروان متصل می‌کنند. یک پیشرانه‌ی EcoTec برای این خودرو در دسترس خواهد بود، فضای داخلی آن به صورت کلی به روز شده و به سیستم ارتباطی MyLink شورولت مجهز شده است، امکانات بسیاری برای طرفداران وانت‌های غول‌پیکر در سیلورادو پیش‌بینی شده است. از دیگر امکانات شورولت سیلورادو می‌توان به سیستم پارک کمکی جلو در کنار سیستم پارک کمکی عقب که در مدل‌های کنونی موجود است و پنجره‌ی عقب کشویی به همراه گرم‌کن اشاره کرد.

4. تویوتا کورولا

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۳۲,۲۷۲
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۳.۲٪+
قیمت: ۱۹,۳۶۵ – ۲۴,۶۸۰ دلار
مصرف سوخت: ۸.۴ شهری، ۶.۵۳ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

آخرین نسخه از خودرو تویوتا کورولا بیش از پیش نظرات را به خود جلب کرد و با آن که هنوز از عنوان جذاب‌ترین خودرو در جاده‌ها فاصله دارد ولی ویژگی‌های کلیدی چون قابلیت اطمینان و مصرف سوخت مناسب را که برای خریداران حائز اهمیت است، در خود دارد. خودروی تویوتا کورولا در چهار مدل با کدهای L، LE، S و LE ECO موجود است. قوای محرکه برای سه مدل L، LE و S از یک پیشرانه‌ی ۱۳۲ اسب بخاری ۱.۸ لیتری با بهره‌گیری از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ هوشمند (VVT-I) دوگانه بهره می‌برد. سه جعبه دنده‌ی شش سرعته‌‌ی دستی، چهار سرعته‌ی اتوماتیک و جعبه دنده‌ی جدید متغیر پیوسته (CVT)، برای این سه مدل قابل انتخاب است. مدل LE ECO نیز از یک پیشرانه‌ی ۱۴۰ اسب بخاری ۱.۸ لیتری بهره می‌برد که به سیستم Valvematic (یک نوع سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ) مجهز شده است و در کنار جعبه دنده‌ی CVT توان لازم برای این مدل را فراهم می‌کند.

5. هوندا CR-V

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۳۱,۸۸۴
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۱.۵٪+
قیمت: ۲۴,۷۴۵ – ۳۳,۰۹۵ دلار
مصرف سوخت: ۸.۷۱ شهری، ۷.۱۳ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

هوندا CR-V 2016 یک خودروی جادار و همه فن حریف است که برای خانواده‌هایی که همیشه در حال رفت و آمد هستند، انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو در شرایط آب و هوایی نامناسب به خوبی عمل می‌کند، مصرف سوخت مناسبی دارد و از فضای بار بزرگی بهره می‌برد. خودروی پنج نفره‌ی هوندا CR-V در سه مدل LX، EX و EX-L موجود است که هر سه مدل قابلیت سفارش را با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک دارند. نیروی لازم برای به حرکت درآوردن این خودرو در همه‌ی مدل‌ها از پیشرانه‌ی ۱۸۵ اسب بخاری ۲.۴ لیتری چهار سیلندر که به یک جهبه دنده‌ی اتوماتیک متصل شده است، تامین می‌شود.

6. تویوتا کمری

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۳۰,۷۰۷
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۸.۸٪-
قیمت: ۲۳,۹۳۵ – ۳۱,۰۰۵ دلار
مصرف سوخت: ۹.۸ شهری، ۷.۱۳ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

تویوتا کمری حکمران مطلق بخش سدان‌های متوسط است. این خودرو با بهره‌گیری از ایمنی بالا، مصرف سوخت مناسب، ظاهری زیبا و امکانات استاندارد متعدد، توجه مشتریانی که بودجه‌ای متوسط را برای خرید خودرو کنار گذاشته‌اند، به خود جلب می‌کند. خودروی کمری در چهار مدل به بازار عرضه می‌شود. مدل‌های L، LE، SE و XLE. پیشرانه ۱۷۸ اسب بخاری ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه جعبه دنده‌ی شش سرعته و اتوماتیک به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. همچنین مدل‌های SE و XLE قابلیت انتخاب با پیشرانه‌ی ۲۶۸ اسب بخاری ۳.۵ لیتری V6 به همراه جعبه دنده‌ی شش سرعته و اتوماتیک را دارا هستند. امکانات رفاهی همچون بلوتوث برای اتصال و برقرای تماس از طریق گوشی همراه، سیستم کنترل درب پارکینگ، دوربین عقب و سیستم ناوبری به همراه صفحه نمایش لمسی از مواردی هستند که در خودروی تویوتا کمری به چشم می‌خورند.

7. تویوتا RAV4

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۲۹,۳۴۸
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۱۴.۲٪+
قیمت: ۲۵,۸۵۰ – ۳۷,۰۹۰ دلار
مصرف سوخت: ۱۰.۲۳ شهری، ۷.۸۴ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

خودروی تویوتا RAV4 یکی از خودروهای پیشگام در کلاس خودروهای SUV کامپکت است. تویوتا RAV4 شامل ویژگی‌های ممتازی است که آن را به یک خودروی خانوادگی کارآمد تبدیل می‌کند.

8. هوندا سیویک

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۲۸,۱۸۴
تغییر نسبت به سال گذشته: ۱۳.۶٪+
قیمت: ۱۹,۵۷۵ – ۲۷,۴۳۵ دلار
مصرف سوخت: ۸.۴ شهری، ۵.۸۸ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

به نظر می‌رسد که خودروی هوندا سیویک جایگاه خود را به عنوان پرفروش‌ترین خودروی کامپکت امریکا حفظ کرده است. امکانات سطح بالایی که شامل تجهیزات متنوع ایمنی و مصرف سوخت بسیار پایین می‌شود، در حفظ این جایگاه نقش موثری بازی کرده‌اند.

9. هوندا آکورد

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۲۷,۲۰۴
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۲.۳٪-
قیمت: ۲۳,۱۹۰ – ۳۵,۶۶۵ دلار
مصرف سوخت: ۱۰.۲۳ شهری، ۷.۳۵ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

خودروی آکورد بزرگترین مدل تولیدی کمپانی هوندا است. فضای داخلی بزرگ که ظرفیت پنج سرنشین را دارا است و نمای خارجی زیبا از مشخصات این خودرو هستند.

10. نیسان روگ

 معرفی پرفروش‌ترین خودروها در ایالات متحده

فروش در ماه سپتامبر ۲۰۱۶: ۲۶,۴۵۹
تغییر نسبت به مدت مشابه سال گذشته: ۱۳.۳٪+
قیمت: ۲۴,۲۳۰ – ۳۰,۹۸۰ دلار
مصرف سوخت: ۹.۰۵ شهری، ۷.۱۳ بزرگراه (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

این خودرو در دو مدل چهار چرخ محرک و دیفرانسیل جلو موجود است. خودرو نیسان روگ از اصول شناخته شده‌ی کراس‌اوورها پیروی می‌کند و از ظرفیت برای پنج سرنشین، ظاهری زیبا و شیک و قدرت قابل قبول بهره می‌برد.

منبع:زومیت



نظرات

  • فرهاد فرهاد (16 بهمن 1395 ساعت 20:32)

    داده های آمریکا برای ما کاربردی ندارد
    در مورد ایران بفرمایید یا امارات و اروپا که حداقل در مورد گزینه های موجود بازار و قیمتها شباهتی داشته باشیم

  • پراید محبوب دلها تابوت متحرک پراید محبوب دلها تابوت متحرک (20 آبان 1395 ساعت 23:08)

    پس پراید کو؟

  • مهدی مهدی (19 آبان 1395 ساعت 16:35)

    جای عکس تویوتا و هوندا رو باید عوض کنید. اشتباه شده

    مدیر سایت مدیر سایت (19 آبان 1395 ساعت 16:45)

    ممنون از تذکر شما، اصلاح شد