1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید

پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید

24 مرداد 1396
  • 0

معمولاً می‌شنویم که خودروهای چینی حتی در بازار چین هم مشتری ندارند! البته چینی‌ها هم مانند ایرانی‌ها خرید خودروهای وارداتی را ترجیح می‌دهند اما به همین نسبت، سخت‌گیری‌های برای ورود خودروهای وارداتی به این کشور وجود دارد که خودروسازان جهانی را به تولید خودرو در خاک چین و با مشارکت خودروسازان چینی ترغیب می‌کند و به این ترتیب هرچند بسیاری از نام‌ها اروپایی یا آمریکایی هستند اما در چین تولید می‌شوند.

 پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید

در شماره گذشته به پرفروش‌ترین شاسی‌بلند‌های بازار چین پرداختیم و این بار به سراغ پرفروش‌ترین سدان‌های تولید شده در چین می‌رویم تا ببینیم مردمان سرزمین اژدهای زرد چه خودروهایی را بیشتر می‌پسندند و با بودجه خود چه برندهایی را می‌توانند بخرند. برای مقایسه قیمت‌ها با شرایط بازار ایران بد نیست بدانید MVM110 در چین قیمتی در حدود 25 میلیون تومان دارد.

Buick Excelle GT

 پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید

این خودرو در مشارکت میان SAIC و جنرال موتورز در چین تولید می‌شود و با موتورهای 1.5 لیتری تنفس طبیعی و 1.4 لیتری توربو به فروش می‌رسد. ضمن آنکه امکان خرید آن با گیربکس‌های دستی، اتوماتیک و دو کلاچه نیز وجود دارد. هرچند از نظر ظاهری خودروی ساده‌ای به نظر می‌رسد اما فناوری‌های جنرال موتورز آمریکا را دارد و مهم‌تر اینکه نشان بیوک برای چینی‌ها نشان ارزشمندی است به‌گونه‌ای که بیوک همواره در رده پرفروش‌ترین برندهای بازار چین جای داشته است. مدل‌های مختلف این خودرو بسته به موتور، گیربکس و سطح آپشن قیمتی بین 63 تا 92 میلیون تومان دارند.

Nissan Sylphy

 پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید

در ایران دانگ فنگ را به‌عنوان شریک شرکت پژو می‌شناسیم اما این شرکت شراکت گسترده‌ای هم با نیسان دارد و خودروی اسلیفی حاصل همین مشارکت است. این خودرو در بازارهای جهانی هم عرضه می‌شود و در بازار آمریکا آن را به نام نیسان سنترا می‌شناسند. این خودرو در بازار چین با دو موتور تنفس طبیعی 1.6 و 1.8 لیتری به فروش می‌رسد که به ترتیب 115 و 136 اسب بخار قدرت دارند. طیف گیربکس‌ها هم شامل مدل‌های دستی، اتوماتیک و CVT است ضمن آنکه سطح آپشن‌ها هم در چند تیپ عرضه می‌شود. مزیت بزرگ این خودرو برای چینی‌ها، هم‌زمان بودن تولید آن با دیگر کشورها است و به این ترتیب از فناوری کاملاً به‌روزی بهره می‌برد. قیمت این خودرو در مدل‌های مختلف بین 57 تا 97 میلیون تومان در نوسان است.

VW Lavida Sedan

 پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید

شرکت آلمانی فولکس‌واگن حضور پررنگی در بازار چین دارد و طیف گسترده‌ای از محصولاتش را در این کشور عرضه می‌کند. بخش عمده‌ای از خودروهای فولکس‌واگن در چین، محصولاتی است که ویژه بازار این کشور تولید می‌شود و عملاً در جای دیگری از جهان آن‌ها را نمی‌بینید و به همین دلیل احتمالاً نام مدل لاویدا را هم نشنیده‌اید. بسیاری از محصولات فولکس‌واگن در بازار چین بر روی پلتفرم‌های قدیمی‌تر فولکس‌واگن تولید می‌شوند و به همین دلیل قیمت مناسبی دارند هرچند فولکس‌واگن ارتقای کیفیت قابل توجهی بر روی آن‌ها انجام داده است. این خودرو که در مشارکت فولکس‌واگن و SAIC چین در این کشور تولید می‌شود، بر روی شاسی نسل پیشین آئودی A3 بنا شده و در چین با دو موتور 1.4 لیتری توربوشارژ و 1.6 لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که به ترتیب 127 و 103 اسب بخار قدرت دارند. با فروش بیش از 470 هزار دستگاه، با اختلاف زیاد نسبت به رتبه دوم، پرفروش‌ترین سدان بازار چین است. این خودرو در مدل‌های مختلف با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک و دو کلاچه عرضه می‌شود و قیمتی بین 76 تا 95 میلیون تومان دارد.

VW Jetta

 پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید

این خودرو که در بازارهای جهانی هم عرضه می‌شود در اصل مدل‌های صندوق‌دار گلف است و به همین دلیل بین قشر متوسط در بازارهای جهانی طرفداران زیادی دارد. ازنظر ابعاد شاید نسبت به رقبای سدان خود کوچک‌تر باشد اما به همان نسبت ارزان‌تر است. البته چینی‌ها مدل‌های به روز جتا را تولید نمی‌کنند و آنچه تولید می‌شود عملاً از پلتفرم نسل پیشین این خودرو بهره می‌برد و بهسازی‌های ظاهری بر روی آن انجام شده است تا قیمتش پایین‌تر بیاید. فولکس‌واگن این خودرو را با همکاری شریک دیگر در چین، FAW تولید می‌کند و برایش موتورهای 1.4 و 1.6 لیتری تنفس طبیعی در نظر گرفته شده است ضمن آنکه گیربکس‌های دستی و اتوماتیک برایش عرضه می‌شود. نشان فولکس‌واگن برای چینی‌ها نماد کیفیت است و به همین دلیل این خودرو هم فروش بالایی در چین دارد. مدل‌های مختلف این خودرو با توجه به موتور و گیربکس و سطح آپشن قیمتی بین 47 تا 68 میلیون تومان دارند.

VW Sagitar

 پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید

بازهم یک فولکس‌واگن دیگری در بین پرفروش‌ترین سدان‌های بازار چین که نشان از حضور قدرتمند فولکس‌واگن در این کشور دارد و البته بازهم با همکاری FAW تولید می‌شود. نام این خودرو را در جای دیگری نخواهید شنید ولی ظاهرش آشنا خواهد بود! این خودرو در اصل نسل جدید فولکس‌واگن جتا است که نمونه مشابه آن در بازارهای جهانی هم عرضه شده است. البته جتا هم‌اکنون در بازارهای جهانی فیس لیفت شده اما فعلاً نمونه‌های پیش از فیس لیفت آن به فروش می‌رسد. علت تغییر نام این خودرو در چین آن است که مدل جتا با ظاهری متفاوت در چین تولید می‌شود و فروش بسیار خوبی هم دارد (و در لیست ما هم در رتبه چهارم است) و به همین دلیل فولکس‌واگن تصمیم گرفت جتای قدیمی را حفظ کند و نسل جدید را با نامی جدید به چین بفرستد. از نظر موتوری مشابه جتای چینی‌ها است اما موتور 1.8 لیتری توربوشارژ با قدرت 159 اسب بخار به آن اضافه شده است. ظاهرش کاملاً به‌روز است و امکانات مناسبی هم دارد و برای خریدش باید مبلغی بین 74 تا 106 میلیون تومان بپردازید.

 پرفروش‌ ترین سدان‌های بازار چین را بشناسید



نظرات