1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

19 تیر 1396
  • 1

برای اینکه یک خودرو در جمع پرفروشترین خودروهای تاریخ قرار گیرد، لازم نیست که این نمونه از توانایی‌های فنی خارق العاده و یا ظاهر بسیار زیبا و جذاب برخوردار باشد. در طی یک قرن گذشته خودروهایی طراحی و به بازار عرضه شدند که با تجمیع نکات قوت بسیار و همچنین قیمت و تجهیزات مناسب، توانستند نام خود را به عنوان پرفروشترین خودروهای تاریخ ثبت نمایند.

پرفروشترین خودروهای تاریخ

آنچه که در این صفحه مشاهده می‌کنید، فهرستی است از پرفروشترین خودروهای تاریخ که توسط وب سایت MSN گردآوری شده است.

۲۰. مزدا ۳۲۳ با ۱۰.۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

مزدا ۳۲۳ نمونه‌ای است ساخت شرکت مزدا کشور ژاپن در کلاس بدنه خودروهای سدان کوچک شهری . این خودرو اولین بار در سال ۱۹۶۳ به بازار معرفی شد و پس از عبور از ۸ نسل مختلف، در سال ۲۰۰۳ میلادی از خط تولید خارج و با خودروی جدید مزدا ۳ جایگزین گردید.

این خودرو توانست با فروشی معادل ۱۰.۵ میلیون دستگاه در طول سال‌های تولید خود، رتبه بیستم را در بین پرفروشترین خودروهای تاریخ به نام خود ثبت نماید. این خودرو در بازار ایران نیز حضوری چشمگیر داشت.

۱۹. اپل آسترا یا واکسهال آسترا (Opel Astra) با ۱۱ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

این خودرو که با نام اپل آسترا (Opel Astra) در ایران و واکسهال آسترا (Vauxhall Astra) در بریتانیا شناخته می‌شد، اولین بار در سال ۱۹۷۹ میلادی توسط شرکت خودروسازی اپل از زیر مجموعه های شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا به بازارهای خودرو جهان عرضه گردید.

اپل آسترا در حال حاضر در نسل هفتم تولید خود بوده و توانسته فروشی معادل ۱۱ میلون دستگاه را تا به امروز تجربه نماید. این خودرو نیز در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی پا به بازار خودروی ایران گذاشت.

۱۸. الدزموبیل کاتلس (Oldsmobile Cutlass) با ۱۱.۹ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

الدزموبیل کاتلس (Oldsmobile Cutlass) نمونه‌ای بود از شرکت خودروسازی الدزموبیل یکی از زیرمجموعه‌های گروه خودرو سازی جنرال موتورز (General Motors)‌ آمریکا که در سال ۱۹۶۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد.

الدزموبیل کاتلس در سال ۱۹۹۹ میلادی بعد از شش نسل و فروش ۱۱.۹ میلیون دستگاه از خط تولید خارج و نام خود را در رتبه ۱۸ پرفروشترین خودروهای تاریخ ثبت نمود.

۱۷. رنو کلیو (Renault Clio) با ۱۲ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

وارث خلف خودروی محبوب رنو ۵ (Renault 5) رنو کلیو است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ میلادی توسط شرکت خودروسازی فرانسوی رنو به بازارهای جهانی ارائه گردید.

این خودرو در حال حاضر و پس از پشت سر گذاشتن ۴ نسل، موفق به فروش ۱۲ میلیون دستگاه شده است.

۱۶. فورد فوکوس (Ford Focus) با ۱۲ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

فورد فوکاس (Ford Focus) نیز نمونه‌ای است در خودروهای کلاس بدنه هاچ بک که از سال ۱۹۹۸ در خط تولید شرکت خودروسازی آمریکایی فورد قرار دارد.

این خودرو که در حال حاضر در نسل سوم خود قرار داشته و قرار که نسل چهارم آن در سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازارهای حهانی گردد، با توجه ظاهر بسیار جذاب و قابلیت‌های فنی بالا توانسته با فروش ۱۲ میلیون دستگاه یکی از پرفروشترین خودروهای تاریخ نام گیرد.

۱۵. فولکس واگن پولو (Volkswagen Polo) با ۱۲ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

فولکس واگن پولو (Volkswagen Polo) محصولی است از شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن که از سال ۱۹۷۵ در خط تولید این شرکت قرار دارد.

این خودرو تاکنون در شش نسل تولید شده و با فروشی معادل ۱۲ میلیون دستگاه در جایگاه پانزدهم پرفروشترین خودروهای تاریخ قرار گرفته است.

۱۴. کرایسلر تاو اند کانتری (Chrysler Town & Conutry) با ۱۲ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

کرایسلر تاون اند کانتری (Chrysler Town & Country) خودرویی است محصول شرکت کرایسلر آمریکا که اولین بار در سال ۱۹۸۸ میلادی وارد بازار خودروهای جهان گردید.

این خودرو پس از طی ۵ نسل مختلف توانست به فروشی معادل ۱۲ میلیون دستگاه دست یابد.

۱۳. ب ام و سری ۳ با ۱۳ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

ب ام و سری ۳ دروازه ورودی نمونه‌های تولیدی شرکت خودروسازی آلمانی ب ام و به بخش خودروهای لوکس بوده که با تولید در ۶ نسل مختلف، از سال ۱۹۷۵ میلادی در خط تولید این شرکت قرار دارد. ب ام و سری ۳ با فروش کلی در حدود ۱۳ میلیون، پرفروشترین خودروهای تاریخ این صنعت به حساب می‌آید.

این خودرو در بازار ایران نیز در تمامی نسل‌ها حضور داشته و یکی از محبوب ترین خودروها برای نسل جوان و طرفداران خودروهای اسپرت به شمار می آید.

۱۲. شورولت ایمپالا (Chevrolet Impala) با ۱۴ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

شورولت ایمپالا توانسته رکورد فروش کلی خود را طی بیش از شصت سال حضور مستمر در بازارهای جهانی، به رقم ۱۴ میلیون دستگاه برساند.

این خودرو که از سال ۱۹۵۸ در خط تولید شرکت خودروسازی آمریکایی شورولت قرار دارد، تا به حال در ۱۰ نسل مختلف طراحی و تولید شده است. نسل دهم این خودرو در سال ۲۰۱۴ به بازارهای جهانی معرفی شد.

۱۱. فورد فیستا (Ford Fiesta) با ۱۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

این خودروی تولیدی شرکت فورد توانسته عنوان پرفروش‌ترین خودرو تاریخ بریتانیا را از آن خود نموده و از سال ۱۹۷۶ میلادی در خط تولید شرکت فورد قرار دارد.

این خودرو که در حال حاضر در نسل هفتم خود به سر می برد، توانسته به فروشی معادل ۱۵ میلیون دستگاه در سرتاسر جهان رتبه یازدهم را در بین پرفروشترین خودروهای جهان به خود اختصاص دهد.

۱۰. فولکس واگن پاسات (Volkswagen Passat) با ۱۵.۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

رتبه دهم در بین پرفروشترین خودروهای جهان در اختیار فولکس واگن پاسات قرار دارد. این خودرو برای اولین با در سال ۱۹۷۳ میلادی به بازارهای جهانی راه یافت.

در پی وقوع جنگ در عراق و امکان واردات خودروها روز دنیا، فولکس واگن توانست در کنار خودروهایی مانند انواع نمونه‌های تویوتا مانند کرولا، کرسیدا و هایلوکس به بازار ایران نیاز راه پیدا نماید. فولکس واگن با فروش ۱۵.۵ میلیون دستگاه در شش نسل مختلف به مشتریان ارائه شده است.

۹. فورد مدل تی (Ford Model T) با ۱۶.۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

فورد مدل T خودرویی بود که در دوران کلاسیک صنعت خودرو، توسط شرکت خودروسازی آمریکایی فورد ساخته می‌شد.

این خودرو توانست با فروشی معادل ۱۶.۵ میلیون دستگاه در دوران تولید خود مابین سال‌های ۱۹۰۸ میلادی تا ۱۹۲۸ پرفروشترین خودروی جهان در دوران کلاسیک نام گیرد.

۸. هوندا آکورد (Honda Accord) با ۱۷.۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

هوندا آکورد نمونه‌ای بود بسیار محبوب که از سال ۱۹۷۶ میلادی در خط تولید شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا (Honda) قرار داشت. این خودروی بسیار محبوب تا به حال در ۹ نسل مختلف تولید شده و در حال حاضر در نسل دهم خود به سر می‌برد.

هوندا آکورد توانسته تا به امروز فروشی معادل ۱۷.۵ میلیون دستگاه را برای این مدل بسیار محبوب و مشهور تجربه نماید.

۷. فورد اسکورت (Ford Escort) با ۱۸ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

فورد اسکورت نیز یکی دیگر از خودروهای تولید شرکت فورد بوده که در فهرست پرفروشترین خودروهای جهان در رتبه ۷ قرار گرفته است.

این خودرو اولین با در سال ۱۹۶۸ میلادی به بازارهای جهانی ارائه و تا سال ۲۰۱۵ در خط تولید این کارخانه در کشورهای مختلفی مانند اسپانیا و چین قرار داشت. مجموع فروش فورد اسکورت چیزی در حدود ۱۸ میلیون دستگاه اعلام شده است.

۶. هوندا سیویک (Honda Civic) با ۱۸.۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

هوندا سیویک خودرویی هاچ بک در کلاس خودروهای کوچک شهری است که از سال ۱۹۷۲ میلادی تا کنون در خط تولید شرکت هوندا قرار داشته و به همراه مدل دیگر این شرکت، هوندا آکورد در فهرست پرفروشترین خودروهای جهان قرار دارد.

هوندا سیویک در طول ۴ دهه تولید مستمر خود توانسته فروشی معادل ۱۸.۵ دستگاه را به خود اختصاص دهد.

۵. لادا واز (Lada VAZ) با ۱۹.۳ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

این خودرو محصول شرکت خودروسازی AvtoVAZ شوروی سابق و در بین سال‌های ۱۹۷۰ میلادی تا ۱۹۸۸ میلادی تولید می‌گردید.

این خودرو با توجه به شرایط موجود در بازار خودروی این کشور و عدم وجود رقیب، توانست به رقم فروش ۱۹.۳ میلیون دستگاه دست پیدا نماید.

۴. فولکس واگن بیتل (Volkswagen Beetle) با ۲۳.۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

این محصول بسیار محبوب و پرفروش شرکت خودرو سازی آلمانی فولکس واگن برای اولین با در دوران جنگ جهانی دوم و دهه ۱۹۴۰ میلادی تولید شد که از آن به عنوان یکی از معدود نقاط مثبت کارنامه حزب نازی به رهبری آدولف هیتلر فقید یاد می‌گردد.

این خودرو با توجه به ظاهر متفاوت و توانایی‌های مناسب توانست از همان ابتدا به فروش بالایی دست یافته و خود را به عنوان یکی از پرفروشترین خودروهای جهان معرفی نماید. این خودرو در سال ۱۹۹۸ با ظاهری جدید وارد بازارهای جهانی شد و توانست فروش خود را به رقم چشمگیر ۲۳.۵ میلیون دستگاه برساند.

۳. فولکس واگن گلف (Volkswagen Golf) با ۲۷.۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

فولکس واگن گلف نیز در کنار فولکس واگن بیتل یکی از پرفروشترین خودروهای جهان بود که برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ میلادی و به عنوان یک نمونه جایگزین برای فولکس واگن بیتل ساخته شد.

از این خودرو تا به حال ۷ نسل مختلف به تولید رسیده و توانسته جایگاه سوم را در بین پرفروشترین خودروهای جهان را با رقم ۲۷.۵ میلیون دستگاه به خود اختصاص دهد.

۲. فورد سری F با ۳۵ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

فورد سری F تنها وانت حاضر در بین پرفروشترین خودروهای جهان بوده و اولین بار در سال ۱۹۴۸ میلادی روانه بازارهای جهانی شد. فورد سری F تا به حال در ۱۲ نسل مختلف ساخته شده و در حال حاضر در نسل سیزدهم خود قرار دارد.

فورد سری F توانسته با فروشی معادل ۳۵ میلیون دستگاه رتبه دوم را در بین پرفروشترین خودروهای جهان به دست آورد.

۱. تویوتا کرولا (Toyota Corolla) با ۴۰ میلیون دستگاه

 20 خودروی پرفروش تاریخ دنیا را بشناسید

تویوتا کرولا با فروشی بیش از ۴۰ میلیون دستگاه در سطح جهان، در ۱۱ نسل مختلف طراحی و به بازار عرضه شده است. این خودرو اولین بار در سال ۱۹۶۶ به بازارهای جهانی معرفی و با توجه با ظاهر مردم پسند، مصرف سوخت پایین، قابلیت‌های دینامیکی مناسب و قیمت پایین و رقابتی توانست رتبه اول را در بین پرفروشترین خودروهای جهان از آن خود نماید.

این خودرو در حال حاضر در نسل یازدهم خود به سر برده و همچنان در همه جای دنیا جزو خودروهای پرفروش به حساب می آید .



نظرات

  • Azz Azz (19 تیر 1396 ساعت 17:46)

    پراید با فروش 50 میلیون نسخه موفق به کسب رتبه یک کهکشان راه شیری شده هنوز هم راز موفقیت فروش این لگن رو کسی نتونسته پیدا کنه این مسئله همچنان فوق محرمانه مونده و کل کمپانی ها تو کف این شگرد موندن