1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. عرضه ماکت بنتلی شاسی بلند قبل از رونمایی آن

عرضه ماکت بنتلی شاسی بلند قبل از رونمایی آن

27 مرداد 1394
  • 0

دیگر محال است که خودرویی برای اولین بار در طی یک کنفرانس رسمی رونمایی شود؛ معمولاً هفته‌ها و حتی ماه‌ها قبل از رونمایی رسمی این چهار‌پایان موتوردار، تمامی مشخصات و تصاویر آن‌ها گاه توسط جاسوسان و طرفداران و گاهی هم توسط خود سازنده برای بالا بردن هیجان طرفداران به بیرون راه پیدا می‌کند. داستان تصاویر لو رفته‌ی اولین خودروی بزرگ‌اندام سازنده‌ی انگلیسی اما، کاملاً متفاوت است. حقیقتاً بنتلی تا همین حالا که حدود یک ماه تا بازگشایی در‌های نمایشگاه خودروی فرانکفورت زمان باقی مانده، به خوبی جلوی انتشار تصاویر و مشخصات این SUV را گرفته است. اما امان از دست چینی‌ها! هرچند تصاویر رسمی این خودرو هنوز هم منتشر نشده است، اما دیروز بود که تصاویر مدل ۱/۱۸ کوچک‌ شده‌ی این SUV باز هم از چین به دست رسانه‌ها رسید و خب، نظرتان درباره‌شان چیست؟

کانسپت EXP 9 F بنتلی را به یاد دارید؟ اگر هنوز درباره‌ی این کانسپت اطلاعی ندارید، شاید بد نباشد که بدانید این کانسپت نمایان‌گر یک SUV الهام‌گرفته‌ از بنتلی Mulsanne بود و البته پس از معرفی با استقبال بسیار خوبی هم روبرو شد. چندی پیش بود که یک SUV پوشش‌دار ساخت بنتلی در جاده‌های انگلستان دیده شد و بنتلی ضمن انتشار یک اطلاعیه‌ی رسمی اعلام داشت که «این خودرو هیچ ربطی به کانسپت EXP 9 F ندارد» و حال پس از مشاهده‌ی تصاویر مدل ۱/۱۸ بنتلی بنتِیگا (بِن تِی گا) بهتر متوجه منظور سازنده می‌شویم؛ به نظر می‌رسد که اولین SUV سوپر‌لوکس این سازنده‌ی اصیل انگلیسی بیشتر از Flying Spur و Continental GT الهام گرفته‌است تا کانسپت قبلی که از آن منتشر شده بود.

در قسمت جلویی این خودرو شاهد ۴ چراغ بیضی شکل در اطراف جلو‌پنجره‌ی مشبک وسیع آن هستیم که خوشبختانه ضمن حفظ اصالت طراحی بنتلی، ظاهری به مراتب اسپرت‌تر به آن بخشیده‌اند. کناره‌های پنجره‌ی کرومی این خودرو هم که از کمی جلوتر از آینه‌ی بغل شروع و تا پس از ستون سوم خودرو ادامه دارد، مطمئنا با بازتاب چشم‌نواز نور توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. کمی بالاتر از این کناره‌ها هم شاهد سقف پانارومای خودرو هستیم که مطمئنا برای سرنشینان آن لذت‌بخش خواهد بود. حاشیه‌های کرومی بدنه‌ی خودرو نیز که این زیبای قدرتمند را قاب گرفته‌اند و تنها در دو طرف چرخ‌ها و قسمت جلویی خودرو انتها می‌یابند، ضمن ایجاد یک هارمونی کلاسیک و اصیل با حاشیه‌های چراغ‌های عقب و دور پلاک، ظاهر آن را بیش از پیش شبیه به Continental GT می‌کنند.

از مشخصات ظاهری و خط و خال‌های SUV لوکس بنتلی که بگذریم، نوبت به موتور W12 این خودرو می‌رسد که در آغاز تنها و بصورت انحصاری وظیفه‌ی حیات بخشیدن به این خودرو را خواهد داشت.البته پس از مدتی شاهد حضور این موتور ۶ لیتری ۸۹۸ نیوتن‌متری که از ۶۰۰ اسب‌بخار در دور ۶۰۰۰ بهره می‌برد، در سایر خودرو‌های زیرمجموعه‌ی ولکس‌واگن از جمله بنتلی، آئودی و خودروی Phaeton ولکس‌واگن خواهیم بود. طبق گزارش‌های انتشار یافته، پس از مدتی مدل آف-رود این SUV با موتور ۴ لیتری V8 دو توربوشارژه درکنار اولین خودروی هیبردی بنزین-برق پلاگین نیز عرضه‌ خواهند شد.

نظر شما درباره‌ی ورود بنتلی به کلاس SUV ها چیست؟ این خودرو در طی هفته‌های آینده در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد و سپس در اوایل سال ۲۰۱۷ با قیمت‌ پایه‌ی ۲۰۰.۰۰۰ دلار بعنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین SUVهای کره‌ی‌زمین برای فروش راهی نمایندگی‌ها خواهد شد.

 عرضه ماکت بنتلی شاسی بلند قبل از رونمایی آن

 عرضه ماکت بنتلی شاسی بلند قبل از رونمایی آن

 عرضه ماکت بنتلی شاسی بلند قبل از رونمایی آن

 عرضه ماکت بنتلی شاسی بلند قبل از رونمایی آن

 عرضه ماکت بنتلی شاسی بلند قبل از رونمایی آن

منبع پدال


نظرات