1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اولین رندرها از بنتلی بنتایگای کوپه

اولین رندرها از بنتلی بنتایگای کوپه

25 آذر 1394
  • 0

بنتلی بنتایگا، گران قیمت‌ترین، لوکس ترین و در عین حال سریع‌ترین خودروی شاسی بلند جهان محسوب می‌شود. هرچند در آینده برخی از این عناوین با ورد شاسی بلندهای جدید لامبورگینی و رولزرویس به خطر خواهند افتاد اما در حال حاضر این خودرو در کلاسی بدون رقیب جای دارد. با این وجود، نداشتن رقیب باعث نخواهد شد تا شاهد تنوعی در این خودرو نباشیم.

طرح کوپه شاسی بلند، چیزی است که توسط BMW ابداع شده و اکنون در بسیاری از خودروهای شاسی بلند اسپرت لوکس مشاهده می‌شود. در حال حاضر، پرچم‌داران این نوع از خودروها، BMW X6 M و مرسدس AMG GLE 63 کوپه می‌باشند. بااین حال بنتلی در حال کار روی یک خودروی عجیب در این سبک می‌باشد. خودرویی که ممکن است از دید بسیاری، غیر کاربردی و مضحک به نظر برسد. فعلاً این خودرو با نام غیر رسمی بنتایگا کوپه شناخته می‌شود و به عنوان یک خودروی مفهومی در نمایشگاه ژنو سال آینده رونمایی خواهد شد. البته اگر بازخورد مشتریان نسبت به آن مثبت باشد، نسخه تولیدی آن در سال 2017 پا به خیابان خواهد گذاشت.

طرح‌های رندر شده فعلی توسط یک طراح مستقل هلندی ارائه شده و البته نمی‌تواند بیانگر طرح نهایی بنتلی باشد. این طرح با سقف شیب دار در قسمت انتهایی و فرم برجسته صندوق عقب از نمونه‌های معمولی بنتایگا، متمایز می‌گردد. فرم خاص سقف باعث کاهش فضا مخصوصاً در قسمت پشتی برای سرنشینان می‌شود اما این موضوع برای خودرویی با ویژگی‌های اسپرت تر، چندان مهم نخواهد بود. از سویی این خودرو می‌تواند برای دستیابی به عملکردی بهتر از نسخه عادی، کاهش وزنی مطلوب را با استفاده از قطعات فیبر کربنی و حذف تجهیزات فوق لوکس زائد ارائه کند. البته با وزنی بیش از 2 تن، این خودرو همچنان خودرویی سنگین وزن خواهد بود اما در مقایسه با وزن 2422 کیلوگرمی نسخه معمولی، کاهش چشمگیری را تجربه می‌کند که روی سرعت و شتاب آن تأثیر بسیاری خواهد داشت.

در مورد پیشرانه به احتمال زیاد شاهد تکرار قوای محرکه نسخه فعلی خواهیم بود. موتور W12 با 6.0 لیتر حجم و توربوشارژر دوقلو قادر است 660 اسب بخار نیرو و 900 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این حال حتی می‌توان انتظار بهبود در همین موتور 12 سیلندر را نیز داشته باشیم. بنتایگای معمولی در 4.1 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و نهایتاً تا 301 کیلومتر بر ساعت، سرعت می‌گیرد. به احتمال زیاد در نسخه کوپه شاهد شتابی زیر 4 ثانیه و سرعتی در حد 322 کیلومتر بر ساعت خواهیم بود.

با تمام این تفاسیر، این خودرویی نیست که دست مردمان عادی بدان برسد و تنها مرفهان ثروتمند بدون دغدغه خرج کردن پول و با حساب‌های بانکی سرشار قادر به سفارش آن خواهند بود.

 اولین رندرها از بنتلی بنتایگای کوپه

 اولین رندرها از بنتلی بنتایگای کوپه

منبع پدال


نظرات