1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بایک D80 بر روی پلتفرم Eکلاس قدیمی ساخته میشود

بایک D80 بر روی پلتفرم Eکلاس قدیمی ساخته میشود

4 شهریور 1395
  • 0

گروه بایک موتور با شریک خود دایملر موافقت‌نامه‌ای امضا کرده که طبق آن مدل‌های جدیدی را بر پایه‌ی پلتفرم مرسدس E کلاس قدیمی توسعه خواهد داد.

 BAIC جدید روی پلتفرم قدیمی مرسدس E کلاس

طبق اخبار اتونیوز اولین مدل عرضه شده احتمالاً نسخه‌ی تولیدی مدل D80 خواهد بود. این خودرو سدانی میدسایز بوده و در سال 2018 در بازار داخلی عرضه خواهد شد. سایر مدل‌ها نیز یک شاسی‌بلند و MPV خواهند بود.

خودروهای جدید بایک که بر پایه مرسدس شکل خواهند گرفت از قوای محرکه‌ی ساخت دایملر (که در خودروهای سواری بکار می‌برد) سود خواهد برد. از جمله‌ی این پیشرانه‌ها می‌توان به نسخه‌های بنزینی 3 لیتری تنفس طبیعی و 1.8 لیتری توربو خواهد بود.

 BAIC جدید روی پلتفرم قدیمی مرسدس E کلاس

سدان و شاسی‌بلند جدید بایک که از پلتفرم قدیمی مرسدس بنز استفاده خواهند کرد با برند بایک سنووا عرضه خواهند شد و مدل MPV نیز برند ویوانگ را خواهد داشت. بایک کمپانی خودروسازی چینی است که مقرش در پکن بوده و خودروهای سواری را با برندهای بایک و سنووا و ون های کامپکت خود را با برند ویوانگ عرضه می‌کند.

این خودروساز در حال حاضر از افزایش قابل‌توجه فروش خود در 7 ماهه‌ی اول سال 2016 در بازار داخلی لذت می‌برد. بایک در 7 ماهه اول سال 232 هزار دستگاه خودرو سبک را فروخته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 BAIC جدید روی پلتفرم قدیمی مرسدس E کلاس

منبع:پدال



نظرات