1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هوندا و فرزندی برای خودروی NSX

هوندا و فرزندی برای خودروی NSX

26 خرداد 1394
  • 0

 هوندا و فرزندی برای خودروی NSX

اگر هوندا علاوه بر حضور در رده بالای خودروهای اسپرت و رقابت با امثال پورشه 911 با مدل جدید NSX خود بخواهد روح تازه‌ای در بین اسپرت‌های متوسط نیز بدمد، احتمالاً نتیجه کار، یک بچه NSX خواهد بود. خودرویی که توان رقابت با پورشه کیمن موتور وسط و آلفا رومئوی 4C را خواهد داشت.

فرزند NSX یا برادر کوچک‌تر آن با نشان آکورا به عنوان خودرویی قوی‌تر و از مدل‌های S660 و S1000 خواهد بود که هر دو با موتور میانی و دیفرانسیل عقب ساخته می‌شوند.

منابع نزدیک به هوندا می‌گویند که این خودروی کوپه اسپرت به عنوان سومین کوپه موتور وسط هوندا، برای چندین سال تحت مطالعه بوده و سرانجام چراغ سبز را دریافت کرده است.

گفته می‌شود این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری با تکنولوژی زمان‌بندی انحصاری سوپاپ‌های هوندا موسوم به VTEC و توربوشارژر سود می‌برد. این موتور که از هوندا سیویک تیپ R به عاریت گرفته می‌شود به صورت طولی نصب می‌شود و با تغییرات و بهینه‌سازی روی آن، تونی به اندازه 330 اسب بخار تولید می‌کند.

علاوه بر این، برای این خودرو یک پیشرانه هیبریدی هم پیش‌بینی می‌شود که ترکیبی از دو موتور الکتریکی روی محور جلو و یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی روی محور عقب می‌باشد. انتظار می‌رود قدرت این مدل به 400 اسب بخار نیز برسد. این در حالی است که قدرت خروجی NSX بیش از 550 اسب بخار خواهد بود.

برای کاهش وزن این خودرو از یک شاسی آلومینیومی فضایی استفاده می‌شود. پنل های بدنه نیز از آلومینیوم و پلاستیک و فیبر کربن می‌باشند. استفاده از فیبر کربن لزوم مونتاژ این خودرو در تأسیسات اوهایوی هوندا در کنار برادران اسپرت آن را نشان می‌دهد.

احتمال رونمایی این خودرو در نمایشگاه دیترویت 218 وجود دارد. قیمت هدف برای این خودرو قطعاً باید زیر 100 هزار دلار باشد تا بتواند با رقبای ایتالیایی و آلمانی خود رقابتی پایاپای داشته باشد.

منبع پدال


نظرات