1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لوگوی خودرو سازان معروف و مفهوم آنها

لوگوی خودرو سازان معروف و مفهوم آنها

8 مهر 1395
  • 2

طراحی در صنعت خودرو تنها به فضای داخلی و بیرونی خودرو محدود نمی شود و خودروسازان به لوگوی محصولاتشان هم توجه زیادی دارند.

خودروها می آیند و می روند اما لوگوها ماندگار هستند. در بعضی موارد لوگوها به مرور زمان و با رشد شرکت، معروف می شوند و در اغلب موارد، لوگوها معنی عمیقی دارند که به آغاز فعالیت شرکت برمی گردد. این گزارش به بررسی معروفترین لوگوهای خودروسازان و معنی آنها پرداخته که به این ترتیب است:

آئودی

معروف ترین لوگوها

لوگوی چهار حلقه ای آئودی در سرتاسر دنیا به خوبی شناخته شده است اما عده معدودی معنی آن را می دانند. این چهار حلقه ادغام چهار شرکت تحت یک لوگو را نشان می‌دهد. آئودی در سال ۱۹۳۲ با شرکتهای Horch، DKW و واندرر ادغام شد تا "اوتو یونیون" را تشکیل دهد که همان آئودی امروزی است.

ب ام و

معروف ترین لوگوها

بایریشه موتورن ورکه (ب ام و) که در آلمانی به معنای موتورسازی باواریاست، از لوگوی گرد یا دایره ای به رنگهای سفید و آبی استفاده می کند. این رنگها از پرچم ایالت جنوب شرقی باواریای آلمان گرفته شده اند که مقر این خودروساز است.

سالها تصور می رفت این لوگو یک تیغه پروانه را نشان می دهد که در آسمان قرار گرفته و مربوط به گذشته این شرکت است که موتورهای هواپیما تولید می کرد اما نیویورک تایمز در گزارشی روشن ساخت که این لوگو با وجود اینکه در سال ۱۹۲۹ در یک تبلیغات استفاده شد، ارتباطی با موتورهای هواپیما ندارد.

مرسدس بنز

معروف ترین لوگوها

ستاره سه گوش مرسدس بنز برای نخستین بار در سال ۱۹۰۹ ثبت شد و سه گوش آن سه نوع حرکت در خشکی، آب و هوا را نشان می داد. دایملر و بنز در سال ۱۹۲۶ ادغام شدند و این ستاره در یک دایره جای گرفت.

هیوندای

معروف ترین لوگوها

لوگوی هیوندای شبیه نخستین حرف نام این خودروساز کره ای به نظر می رسد ولی در واقع این لوگو که شبیه حرف "اچ" است، رابطه میان مشتری و شرکت را نشان می‌دهد. اگر این لوگو با دقت نگاه شود، به نظر می رسد دو نفر در حال دست دادن هستند.

تویوتا

معروف ترین لوگوها

لوگوی تویوتا مانند هیوندای بر روابط شرکت با مشتری تاکید کرد. لوگوی تویوتا که از سه بیضی تشکیل شده است، برای نخستین بار در سال ۱۹۸۹ در تویوتا سلسیور قرار گرفت. در حالیکه همپوشانی دو بیضی در داخل بیضی بزرگتر، حرف "تی" را تشکیل می دهد و همچنین نماد ارتباط سودمند متقابل و اعتماد میان مشتری و شرکت است؛ بیضی بزرگتر نماد دنیاست که تویوتا را دربرگرفته است.

پورشه

معروف ترین لوگوها

در لوگوی این خودروساز اسپورت، نام شهر اشتوتگارت قرار دارد که مقر پورشه است. این شهر همچنین به پرورش اسب معروف است و نام آلمانی قدیمی آن به معنای محل پرورش اسب است. در زمینه این لوگو رنگهای پرچم آلمان و نشان ایالت آلمانی قدیمی ورتمبرگ قرار دارند.

ولوو

معروف ترین لوگوها

لوگوی ولوو یک دایره با یک کمان است که نماد آهن است. این نماد آهن مورد استفاده قرار گرفته تا نشان دهد آهن سوئدی در خودروهای ولوو مورد استفاده قرار گرفته که نشان دهنده استحکام و دوام است.

اسکودا

معروف ترین لوگوها

لوگوی اسکودا مانند شعار این شرکت ساده و هوشمندانه است. اسکودا در لوگوی خود از یک تیر پردار با سه پر استفاده کرده است. تیر سرعت و پر پیشرفت را نشان می‌دهد در حالیکه دایره نمایانگر بیش از ۱۰۰ سال سابقه اسکودا است.

منبع: ایران جیب

>


نظرات

  • Mohammad Mohammad (8 اردیبهشت 1396 ساعت 16:34)

    پس نمادخودروسازان بزرگ وطنی سایپاوایران خودروی چی شد؟

  • ر.م ر.م (9 مهر 1395 ساعت 11:47)

    نشان ولوو ، نماد نرینه و مذکر و برگرفته از مفاهیم وایکینگی است. به این معنی که ولوو محکم و قوی است چون مردان وایکینگ