1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

22 دی 1394
  • 0

آئودی آخرین دستاوردهای طراحی داخلی خود را در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی در سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته است.

این ابتکارها با آخرین نسخه مجموعه عقربه‌های مجازی این کمپانی شروع می‌شوند؛ چیزی که اولین بار در همین نمایشگاه در دو سال قبل مطرح شده بود. اکنون نمایشگر این سیستم، قطری برابر ۱۴/۱ اینچ پیدا کرده و دارای تکنولوژی دیودهای پخش نور ماتریس ارگانیک هوشمند یا AMOLED است.

داشبورد دارای دو نمایشگر برای سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI است که در آنها، با «فشار متناسب» بر روی صفحه، عملکردها اجرا می‌شوند. نمایشگر پایین، شرایط سیستم کنترل هوا را در اختیار دارد و نمایشگر بالایی برای کنترل سیستم راهبری و سیستم صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در پشت این کانسپت نمایشگر و شرایط کاربری جدید، آخرین نسل از پلتفرم اطلاعات و سرگرمی ماژولار آئودی، موسوم به MIB2+ قرار گرفته است. این سیستم مجهز به آخرین به نسل از سیستم استاندارد ارتباط در حال حرکت LTE پیشرفته است که می‌تواند در حال حرکت خودرو، داده‌ها را با سرعت حداکثر ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دریافت کند. این تکنولوژی همچنین دارای قابلیت تلفن در حال حرکت VoLTE است که می‌تواند «زمان شماره‌گیری تلفن را کاهش و کیفیت صدای پشت تلفن را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد».

همچنین آئودی اعلام کرده که برخی سرویس‌های جدید در اروپا شامل تماس اضطراری با «مرکز تماس‌های اضطراری آئودی» در هنگام وقوع تصادف و یک امداد جاده‌ای آنلاین برای درخواست از مرکز سرویس آئودی برای مراجعه به‌زودی ارائه می‌شوند. همچنین، چند ماه بعد، مدل‌های جدید A4 و Q7 سیم‌کارت ارتباطی آسودی را دریافت می‌کنند. در این حالت، سیم‌کارت داخلی (e-SIM) به صورت اتوماتیک، سرویس‌های ارتباطی آئودی را در سراسر اروپا فعال می‌کند.

تکنولوژی بعد در لیست آئودی برای CES، یک سیستم «راننده آماده آئودی» است که بر حالت مناسب راننده تأکید دارد. این سیستم، داده‌های مختلف مربوط به سلامتی راننده از جمله ضربان قلب و درجه حرارت پوست را بررسی می‌کند و در مورد خستگی یا تحت فشار بودن وی تصمیم می‌گیرد. سپس بر این اساس، سیستم‌های وسیله نقلیه به حالت‌ها و عملکردهای «راحت، تحریک‌کننده و یا محافظت از راننده» تنظیم می‌شوند.

این برند چهار حلقه، همچنین با نمایش کانسپت ای-ترون کواترو با پیشرانه‌ای الکتریکی متشکل از سه موتور برقی و حداکثر خروجی برابر ۵۰۳ اسب‌بخار همراه بوده است. ضمن اینکه قدرت این کانسپت به هر چهار چرخ خودرو انتقال داده می‌شود. دامنه مسافت رانندگی با این خودروی الکتریکی به ۵۰۰ کیلومتر با استفاده از یک بار شارژ کامل باتری می‌رسد؛ باتری‌هایی که در کف خودرو و بین دو محور قرار گرفته‌اند.

این کانسپت دارای یک سری عملکردهای رانندگی نیمه‌خودکار است که قرار است «در آینده‌ای نزدیک در یک مدل تولیدی مورد استفاده قرار گیرند». این سیستم از یک کنترل‌کننده مرکزی دستیار راننده برای تبدیل اطلاعات حاصل از حسگرهای خودرو استفاده می‌کند. دوربین‌های 3D، رادارها و اسکنرهای لیزری و حسگرهای التراسونیک، اطلاعات لازم برای حرکت کاملاً خودکار خودرو در ترافیک‌های شلوغ و پارکینگ‌ها را تأمین می‌کنند.

آخرین چیزی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، تکنولوژی OLED آئودی است که برای روشنایی خارجی و مخصوصاً برای چراغ‌های راهنما و ترمز معرفی شده است.

 دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

 دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

 دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

 دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

 دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

 دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

 دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

 دستاوردهای آئودی در نمایشگاه CES

منبع پدال


نظرات