1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی S3 Plus 2015، چهار سیلندری که می خواهد بزرگ شود

آئودی S3 Plus 2015، چهار سیلندری که می خواهد بزرگ شود

21 بهمن 1392
  • 3

کمپانی آئودی یکی از برترین خودروسازان جهان بوده که در خودروهایش به تمام جنبه ای ، اقتصادی بودن ارزش کالای خریداری شده ، کیفیت و دوام مناسب قطعات ، خودرویی همه کاره که همه کاری را انجام می دهد و موارد دیگر . تنها این نکته را باید اشاره داشت که آئودی به مانند شرکت مادر خود ( گروه فولکس واگن ) همیشه از موتورهایی استفاده نموده که با توجه به وزن کم و ابعاد مناسب ، توان های خروجی و عملکرد مناسبی از خود نشان می دهند .

 آئودی S3 Plus 2015


کمپانی آئودی در حال کار بر روی یکی از قدرتمندترین مدلهای 4 سیلندر خود بوده تا مدلی جدید را خلق کند .

آئودی برای پرکردن شکافی که ممکن است به زودی میان Audi S3 و مدل اخیر خود یعنی RS3 به وجود آید ، در حال کار برروی مدل جدیدی است . S3‌ تقویت شده با یک موتور 4 سیلندر توربو به همراه سیستم تزریق مستقیم سوخت ( که همه این سیستم بسیار پرقدرت را به خوبی به یاد دارند که برای مدلهای آئودی TT در سالهای گذشته چه غوغایی به راه انداخت ) سری جدید EA888 عرضه خواهد شد که به گفته منابع آئودی توان خروجی آن عددی نزدیک به 375 اسب بخار و گشتاورش 369 پوند – فوت خواهد بود . اگر این موضوع درست باشد ، این خودرو قویترین مدل 4 سیلندر دنیا خواهد بود که از مدلهای Mercedes AMG CLA45 و A45 نیز پیشی می گیرد ، در این صورت رقابت سختی در پیش رو خواهند داشت خودروهایی که بخواهند با آئودی جدید رقابت نمایند .

جالب این است که این موتور توسط فردریش ایکلر توسعه یافته است که سال گذشته برای پیشبرد این موتور ، توسعه سیستم انتقال قدرت و موتورهای هیبریدی از AMG جدا شده است .در این بین ظاهرا فولکس خلاقیتی خوبی برای جذب اینگونه افراد دارد . وظیفه وی به سرانجام رساندن یک موتور 4 سیلندر جدید است که حاصل خلاقیت خود او می باشد . با افزایش قدرت S3 Plus آئودی در فکر استفاده از موتور ارتقا یافته EA888 در نسل بعدی TT Coupe است .

تیم A3 در حال حاضر با S3 296 اسب بخاری در اوج قرار دارد و تعدادی از S3 Plus ها را برای رونمایی و عرضه آماده کرده است ، پس تصور اینکه مدل RS3 با موتور 5/2 لیتری 5 زمانه با توانی معادل 400 اسب بخار تولید شود دور ذهن نبوده و عادلانه است . انتظار می رود این خودرو در نمایشگاه ژنو در ماه مارس رونمایی شود ، در حالیکه S3 Plus تا پایان سال عرضه خواهد شد .


منبع carbuzz.com


نظرات

  • بهرام بهرام (21 بهمن 1392 ساعت 16:52)

    میکم یه نمونه از سمند مارو بفرستیدانجا تا حالشونو بگیریم

  • محمد محمد (21 بهمن 1392 ساعت 09:46)

    یک سوال اگر شما به مدت یه هفته سوار این ماشین بشین و بعد به شما بگن سوار پراید شو چه خواهی گفت !؟
    بنده : حاضرم با اتوبوس برم ولی سوار پراید نشم .

  • محمد رضا محمد رضا (26 بهمن 1392 ساعت 20:05)

    جای محصو لات آئودی واقعا تو ایران خالیست. کاش یه شرکت خوبی این برند رو وارد کشور کنه وکاش حداقل تعرفه ها صفر میشد شاید میخریدیم!!!