1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

3 مرداد 1394
  • 0

با «رابی» آشنا شوید؛ رابی یک آئودی RS7 مدل ۲۰۱۶ است که می‌تواند خودش به‌تنهایی و به‌شدت رانندگی کند. «رابی» که درواقع جانشینی برای «بابی»، خودروی اولیه بدون‌راننده آئودی RS7 است، وزن بسیار کمتری دارد و ۴۰۰ کیلوگرم نسبت به «بابی» سبک‌تر است. درنتیجه می‌تواند به‌راحتی سرعت بگیرد و رانندگی انسانی را با دقت کاملش شرمنده کند. رابی همچنین اولین خودروی بدون‌راننده مسابقه‌ای آئودی خواهد بود که پس از نمونه بدون‌راننده TT در چند سال پیش، پای خود را به داخل یک پیست در امریکا (پیست سرعت سونوما در کالیفرنیا) می‌گذارد.

RS7 مدل ۲۰۱۶ در واقع یک نسخه ارتقا یافته از همان مدل پایه‌ای است که اولین بار به‌عنوان مدل ۲۰۱۴ به بازار امریکا وارد شده است. به این معنا که ۴۰۰ کیلوگرمی که «رابی» نسبت به «بابی» قدیمی، مدل با رانندگی خودکار که سال قبل در پیست «هوکنهایم» حضور پیدا کرد، کم کرده، ناشی از حذف تجهیزات رانندگی بوده است.

آئودی برای سال‌های بر روی نمونه‌های خودروهای بدون‌راننده کار کرده است و از زمان نمونه‌های اولیه خود بر اساس A6 و A7 تاکنون، تجهیزات سخت‌افزاری را از یک مجموعه بزرگ از کامپیوترهای رومیزی و تجهیزات خنک‌کننده در صندوق عقب به یک سری تراشه با ابعاد مناسب رسانده است. در مدل «رابی»، آئودی اعلام کرده که سهم زیادی از کاهش وزن این خودرو به حذف سیستم‌های زائد ظاهری و مکانیکی برمی‌گردد. در واقع، حضور یک انسان در این وسیله نقلیه تنها برای کنترل سیستم‌های اولیه‌ای در آن است که نیاز به انجام این کار دارند؛ نه برای رانندگی.

در حالی که استفاده از یک خودروی بدون‌راننده در یک پیست مسابقه ممکن است اندکی فریب‌کاری و تقلب به نظر برسد، ولی از جهاتی نیز می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. ولی نکته مهم‌تر این است که با توجه به کاهش وزنی که «رابی» داشته، فرآیند آماده‌سازی تکنولوژی «پایلوتد درایوینگ» برای مرحله تولید در آئودی ادامه یافته و در نسل بعدی سدان لوکس A8 باید منتظر آن باشیم. احتمالاً می‌توانید تصور کنید که اگر قرار باشد صندوق عقب یک خودرو به مجموعه‌ای از کامپیوترها و تجهیزات مربوطه اختصاص یابد، هیچ‌کس به سراغ تکنولوژی رانندگی خودکار نخواهد رفت. بنابراین، توانایی آئودی در کاهش حجم این سیستم‌های کنترل پیچیده امری حیاتی در توسعه تکنولوژی خواهد بود؛ همین‌طور قابلیت این سیستم‌ها در رانندگی ایمن و مطمئن.

وقتی A8 جدید روانه بازار شود، تکنولوژی «پایلوتد درایوینگ» در آن قادر خواهد بود تا به‌صورت کاملاً اتوماتیک خودرو را در پارکینگ هدایت کند و همین‌طور تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در جاده حرکت کند. این سیستم برای حرکت در ترافیک‌های شلوغ و مسیرهای بدون علائم راهنمایی و رانندگی توسعه داده شده و خودش در بین خودروهای دیگر می‌تواند ترمز بگیرد، فرمان را بچرخاند و به‌موقع شتاب بگیرد. البته یک نکته را باید روشن کنید که در نمونه مسابقه‌ای بدون‌راننده آئودی، هرگز نمی‌تواند هنگام دور زدن در پیست چرت بزنید.

 آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

 آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

 آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

 آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

 آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

 آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

 آئودی خودروی مسابقه ای بدون راننده می سازد

منبع پدال


نظرات