1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی تاکید می کند که در ایران نمایندگی ندارد

آئودی تاکید می کند که در ایران نمایندگی ندارد

13 دی 1394
  • 0

در حالی‌که به تازگی برخی از محصولات شرکت آئودی در ایران رونمایی شده و حتی برخی رسانه‌ها از آن به عنوان ورود رسمی این خودروساز آلمانی به بازار ایران یاد کرده بودند، این برند اعلام کرده که هیچ نمایندگی در ایران ندارد.

هفته گذشته رامک خودرو با رونمایی از برخی محصولات جدید آئودی اعلام کرد که نمایندگی رسمی فروش محصولات آئودی را کسب کرده است. این در حالی بود که پیش از این مراسم، شرکت بهار خودرو خود را نماینده حقوقی شرکت آئودی و شرکت کولاک موتور خود را نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش آئودی معرفی می‌کرد، آئودی تاکید داشت هیچ‌گونه نمایندگی رسمی برای فروش محصولاتش در ایران ندارد.

دانیل باخ در پاسخ به این پرسش که آیا آئودی نمایندگی رسمی در ایران دارد یا شرکتی را به عنوان نماینده خود منصوب کرده یا به شرکتی مجوز فروش محصولاتش را داده است، اظهار کرد: باید به شما اطلاع دهم همانطور که در بیانیه منتشر شده به تاریخ دوشنبه 28 دسامبر سال 2015 اعلام شد، آئودی به عنوان تولیدکننده خودروهای آئودی و مالک انحصاری برند آئودی هیچ نماینده، توزیع کننده یا واردکننده رسمی در ایران ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: آئودی به هیچ فرد حقیقی یا حقوقی ایرانی یا خارجی برای واردات محصولات آئودی، برای انتخاب واردکنندگان یا دادن نمایندگی به اشخاص ثالث برای وارد کردن محصولات آئودی به ایران اجازه نداده است.

لازم به ذکر است که فولکس واگن – شرکت مادر آئودی - تابستان گذشته با زمزمه‌هایی مبنی بر اشتیاق خودروسازان آلمانی برای حضور در ایران، به بلومبرگ اعلام کرده بود که این شرکت تحولات جاری را زیر نظر دارد ولی با این‌همه هنوز تصمیمی برای بازگشت به ایران نگرفته است و اقدامات بیشتر احتمالی از سوی این شرکت با تحولات آتی مشخص خواهند شد.

برای فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، فروش خودرو در ایران به رشد فروش در خارج بازارهای بزرگی مانند اروپا و آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.



نظرات