1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. همکاری ال جی و سامسونگ با آئودی

همکاری ال جی و سامسونگ با آئودی

28 مرداد 1394
  • 0

 همکاری ال جی و سامسونگ با آئودی

شرکت آئودی قصد دارد با همکاری شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ یک سری باتری‌ ظرفیت بالا برای اتومبیل‌های الکترونیکی تولید کند.

به تدریج اطلاعات بیشتری در مورد اتومبیل کانسپت تمام الکتریکی که آئودی ماه آینده در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد کرد، منتشر می‌شود.

ظاهراً شرکت خودروسازی آئودی که متعلق به شرکت فولکس‌واگن است، تأیید کرده که اتومبیل شاسی‌بلندی که معرفی خواهد کرد، با یک‌بار شارژ باتری محدود مسافتی بیش از ۳۱۰ مایل را طی می‌کند. این محدوده مسافت چشمگیر به لطف پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در فناوری باتری است. طبق آمار اولیه، اتومبیل تسلا مدل ایکس (Tesla Model X) که به زودی رونمایی می‌شود و یکی از رقبای سرسخت شاسی‌بلند آئودی است، در بهترین حالت محدوده مسافتی حدود ۲۷۰ مایل خواهد داشت.

باتری این شاسی‌بلند کانسپت توسط آئودی طراحی شده؛ اما با استفاده از قطعات باتری تولید شده در بخش شیمیایی ال‌جی (LG Chem) و بخش اس‌دی‌آی سامسونگ (Samsung SDI) ساخته خواهد شد. دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ در کارخانه‌های اروپایی خود این قطعات را ساخته و بعد آن‌ها را مستقیماً به آئودی ارسال خواهند کرد تا مونتاژ نهایی انجام شود.

بایستی چند هفته دیگر برای اطلاع از جزئیات فنی بیشتر منتظر بمانیم؛ اما طبق یک گزارش، این اتومبیل کانسپت که به طور آزمایشی کیو ۶ ای-ترون (Q6 e-tron) نامیده شده، از یک رانشگر چشمگیر که با استفاده از بخش‌های آر ۸ ای-ترون (R8) ساخته شده، بهره خواهد برد. این اتومبیل حدود ۵۰۰ اسب بخار دارد و از سیستم دیفرانسیل تمام چرخ برخوردار است.

اگر به تصاویر کامپیوتری که به صورت غیررسمی توسط مجله آلمانی Auto, Motor, Und Sport منتشر شده، اعتماد کنیم، این شاسی‌بلند شکلی همانند یک مدل کانسپت نزدیک به نسخه تولیدی دارد که از یک ستون دی بهره می‌برد. بیشتر مواد به‌کاررفته در ساخت این اتومبیل، سبک مانند آلومینیوم خواهد بود تا وزن اضافی باتری خنثی شود.

احتمالاً این اتومبیل کانسپت چند روز مانده به نمایشگاه فرانکفورت به صورت آنلاین رونمایی می‌شود. از آنجا که این شرکت با شرکت‌های ال‌جی و سامسونگ برای ساخت باتری این اتومبیل همکاری داشته، احتمالاً در آینده به تولید انبوه خواهد رسید.



نظرات