1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. غیبت فیات، آئودی و جگوار در بازار ایران

غیبت فیات، آئودی و جگوار در بازار ایران

6 اسفند 1392
  • 0

برندهایی چون فیات، آئودی، جگوار و لندرور از برندهای غایبی هستند که پتانسیل حضور در بازار ایران را دارند.

با وجود حضور برندهای مختلف در بازار خودروهای وارداتی ایران برخی برندهای معروف حضوری در این بازار ندارند.

یکی از برندهای غایب مربوط به خودروساز ایتالیایی فیات است که البته پیش از این در اواسط دهه 80 یکی از محصولات آن به نام فیات سینا در شرکت تاپکو تولید می‌شد.

هم اکنون برند آلفا رومئو به عنوان یکی از برندهای لوکس و گران قیمت زیر مجموعه فیات در ایران حضور دارد اما برند اصلی فیات که خودروهای پرتیراژ و به نسبت ارزان قیمت‌تر را تولید می‌کند در بازار ایران غایب است.

البته اخیرا شنیده شده که برخی از واردکنندگان داخلی به دنبال اخذ نمایندگی فیات در ایران برای واردات محصولات این خودروساز هستند.

اما در حوزه خودروسازان آلمانی نیز برند آئودی از جمله برندهای غایبی است که می‌تواند در بازار ایران حضور داشته باشد.

محصولات آئودی از نظر قیمت و کلاس هم تراز برندهایی چون بنز و ب.ام.و است.

در گذشته چندین بار نمایندگی واردات این محصول به ایران اخذ شده اما هیچ گاه این خودروها در بازار ماندگار نشده‌اند که شاید یکی از دلایل آن حضور رقبایی چون بنز و بی.ام.و باشد.

دو برند خودروساز انگلیسی، جگوار و لندرور نیز در صورت حضور در بازار ایران مشتریان خاص خود را خواهند داشت.

این برندها پس از انقلاب اسلامی در ایران نمایندگی نداشته‌اند و در مقاطعی نیز موضوع اخذ نمایندگی محصولات آن‌ها توسط یکی از واردکنندگان داخلی مطرح بوده است.

در این شرایط به نظر می‌رسد با توجه به بهبود شرایط بین‌المللی و همچنین بازار بزرگ خودروی ایران، این خودروسازان به عرضه محصولات خود در ایران تمایل خواهند داشت.

البته گذشته از برندهای یاد شده برندهای آمریکایی به ویژه جنرال‌موتورز نیز اگرچه تحت تاثیر سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا از حضور در بازار ایران محروم شده اند اما در صورت رفع این سیاست‌ها علاقه‌ زیادی برای ورود به این بازار دارند.




نظرات