1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تلاش آئودی برای ثبت رکورد مصرف سوخت

تلاش آئودی برای ثبت رکورد مصرف سوخت

24 خرداد 1394
  • 0

آئودی به دنبال ثبت یک رکورد نسبتاً خاص در سطح جهانی است. این کمپانی با همکاری شرکت اروپایی امداد جاده‌ای RAC، سعی دارد تا رکورد جهانی مربوط به بازدید از بیشترین تعداد کشورها با یک مخزن سوخت را از آنِ خود کند. آئودی از یک مدل A6 TDI برای رسیدن به این رکورد چالش‌برانگیز استفاده کرده است. اندرو فرانکل (Andrew Frankel) روزنامه‌نگار اتومبیل و ربکا جکسون (Rebecca Jackson)، راننده مسابقه برای ثبت این رکورد آئودی را همراهی خواهند کرد.

مسیر حرکت با وسواس زیاد، به‌گونه‌ای انتخاب شده که از جاده‌ها و شهرهای شلوغ اجتناب شود و همین‌طور هیچ گذرگاه سخت، خط راه‌آهن یا تقاطع کانالی در آن نباشد. این سفر هیجان‌انگیز از هلند شروع می‌شود و سپس در بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه، سوئیس، لیختن‌اشتاین، اتریش، آلمان و ایتالیا ادامه می‌یابد.

آئودی A6 TDI اولترا مدل ۲۰۱۶ برای پیشرانه از یک موتور ۲ لیتری توروبوشارژر دیزل چهار سیلندر استفاده می‌کند که برای آن قدرتی به‌اندازه ۱۸۷ اسب‌بخار و گشتاور قابل‌احترام ۴۰۰ نیوتن‌متر به همراه دارد. عنوان «اولترا» در این مدل نشان‌دهنده این است که این خودرو در بین سری A6 کمترین آلودگی دی‌اکسید کربن را تولید می‌کند. شاید یکی از دلایل انتخاب A6 برای این سفر، دامنه رانندگی بالای آن باشد. در همین حال، این نوع پیشرانه‌ای است که در بازار آمریکا ارائه نمی‌شود. آئودی A6 TDI حاضر در آمریکا از یک موتور ۳ لیتری توربو-دیزل V-6 استفاده می‌کند که قدرتی به‌اندازه ۲۴۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۵۸۰ نیوتن‌متر دارد و در هر ۱۰۰ کیلومتر جاده، ۶/۱۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

این سفر 1609 کیلومتری از ۱۹ خرداد در هلند آغاز شده است.

 تلاش آئودی برای ثبت رکورد مصرف سوخت

 تلاش آئودی برای ثبت رکورد مصرف سوخت

 تلاش آئودی برای ثبت رکورد مصرف سوخت

منبع پدال


نظرات