1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

9 اردیبهشت 1394
  • 1

آئودی برای اولین بار در نمایشگاه پکن در سال 2012 از کانسپت A6 الکتریکی هیبریدی خود رونمایی کرد. پس از سه سال نسخه تولیدی آن همانند کانسپت اولیه با فاصله محوری زیاد در چین ساخته و فروخته خواهد شد. این خودرو یک هیبرید پلاگین است که این توانایی را در ماشین ایجاد می‌کند که خودرو با هرکدام از سیستم‌های احتراق داخلی یا الکتریکی یا هر دو باهم حرکت کند.

دولت چین برای کاهش آلودگی هوا متعهد به افزایش فروش خودروهای الکتریکی شده است و یارانه قابل‌توجهی را برای وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست در نظر گرفته است به همین دلیل خودروسازان نیز تلاش خود را جهت افزایش تولید وسایل نقلیه الکتریکی در بازار چین به‌کار برده‌اند تا حدی که خودروهای زیادی مثل A6 هیبریدی الکتریکی در بازارهای دیگر حتی به فروش نمی‌رسند.

A6 الکتریکی هیبریدی مثل Q7 الکتریکی هیبریدی جدید از موتوری 2.0 لیتری توربوشارژر همراه با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. هرچند قدرت تولیدی A6 کمتر از Q7 است اما A6 در حالت ترکیبی 245 اسب بخار نیرو و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در 8.4 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت 210 کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کند.

با توجه به اندازه‌گیری‌هایی که در چین انجام شده این خودرو فقط با مصرف 2.2 لیتر سوخت 100 کیلومتر را طی می‌کند و در هر کیلومتر 52 گرم CO2 تولید می‌کند. باتری لیتیوم یونی آن با 104 سلول، 14.1 کیلووات ساعت انرژی ذخیره می‌کند که زیر محفظه بار واقع شده و حجم کم باتری فضای زیادی از صندوق را اشغال نکرده و صندوق ظرفیتی 340 لیتری دارد.

خودرو در حالت تمام الکتریکی 50 کیلومتر را بدون تولید هیچ‌گونه گاز گلخانه ای طی کند. بنابراین این ماشین مطابق با تعریف چین وسیله نقلیه با انرژی جدید است که در حالت ترکیبی 880 کیلومتر را طی می‌کند.

سیستم مدیریت هیبریدی هوشمند عملکرد A6 را به عهده می‌گیرد و راننده چهار حالت رانندگی را پیش روی خود می‌بیند."EV" که مخفف خودروی الکتریکی است و خودرو می‌تواند تا 135 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد، "Hybrid" که در این حالت سیستم مدیریت هیبرید، حالت رانندگی را با بهترین باردهی ممکن انتخاب می‌کند. "Battery hold" که سیستم انرژی الکتریکی را ذخیره می‌کند و حالت "Battery charge" که باتری را شارژ می‌کند.

وقتی راننده پا را از پدال گاز برمی‌دارد هر دو موتور غیر فعال شده و این سدان بدون استفاده از نیرو در حالت هیبرید حرکت می‌کند. سیستم احیای الکتریکی بیشتر نیرویی که برای ترمز به‌کار می‌رود را صرف شارژ کردن باتری می‌کند و ترمزهای هیدرولیکی فقط در ترمزهای شدید بکار می‌رود.

صفحه نمایش‌های A6 اطلاعات کاملی در مورد وضعیت پیشرانه و شارژ باتری نشان می‌دهد که کنترل سیستم چندرسانه‌ای ناوبری بعلاوه جریان انرژی در سیستم هیبرید -نمودارهای محدوده و مصرف برق و بنزین- در سیستم اطلاعات راننده نمایش داده می‌شود.

تعدادی از ویژگی‌های ظاهری مدل‌های هیبریدی پلاگینی آئودی را متمایز می‌کند.

چرخ‌های آلیاژی 18 اینچی ظریف و مسیر LED در ورودی هوا که مخصوص A6 هیبریدی الکتریکی است. نشانه‌های هیبریدی الکتریکی این خودرو گلگیرها و درب صندوق عقب را زیبا کرده و دیفیوزر خودرو سیستم اگزوز خودرو را پنهان می‌کند.

طراحی زیبا، فضای داخلی بزرگ و جدید، سواری راحت و لوازمی مجهز و پیشرفته، قدرت و موفقیت مدل‌های پیشین را برای مدل الکتریکی هیبریدی آن به ارمغان می‌آورد. این خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک آئودی و فولکس‌واگن در شمال چین -شهر چانگچون- تولید و در سال 2016 وارد بازار چین می‌شود.

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

 آئودی A6 الکتریکی هیبریدی

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (9 اردیبهشت 1394 ساعت 22:08)

    تکنولوژیش خیلی بالاست