1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اپل در حال تست جاده ای خودروی خود است

اپل در حال تست جاده ای خودروی خود است

26 مرداد 1394
  • 0

روزنامه گاردین در گزارشی ویژه بر اساس اسنادی که به دست آورده اعلام کرده که شرکت اپل در مرحله تست جاده خودروی تولیدی خود است.

این روزنامه تأکید کرده که پروژه محرمانه اپل موسوم به تیتان بسیار جلوتر از تصور کارشناسان است و به زودی باید منتظر آزمایش خودروی بدون سرنشین اپل بود. گاردین گزارش داده که مقام‌های اپل به دنبال محل تست این خودرو در سان‌فرانسیسکو هستند. گفته می‌شود در ماه می گروه پروژه‌های ویژه و محرمانه اپل یک پایگاه هوایی سابق را در این منطقه برای تست خودرو بررسی کرده‌اند. این محل 2 هزار و 100 هکتاری اکنون در اختیار شرکتی موسوم به GoMentum Station است که در آن وسایل نقلیه محرمانه مورد آزمایش قرار می‌گیرند. از این پایگاه در جریان جنگ جهانی دوم استفاده می‌شده است و ورود به آن برای افراد عادی ممنوع است. هنوز جزئیاتی از خودرو اپل افشا نشده اما به نظر می‌رسد اپل خودرویی بدون نیاز به راننده و به از نوع الکتریکی ساخته است.

در ماههای گذشته بارها گزارش‌هایی درباره ساخت خودرو توسط اپل منتشر شده اما برای اولین بار است که رسانه‌ها به اسنادی موثق در این رابطه دست پیدا کرده‌اند. این اعتقاد وجود دارد که اپل با استفاده از یکپارچگی اکوسیستم فناوری‌های خود بتواند یکی از بهترین خودروهای الکتریکی را به عنوان نسل جدید خودروهای مورد نیاز شهری تولید کند. گوگلُ،رقیب همیشگی اپل هم در تلاش برای قدرت‌نمایی در این مسیر است.

اسنادی که گاردین به دست آورده نشان می‌دهد که تیم کوک،مدیرعامل اپل طی ماههای گذشته ملاقات‌های مختلفی با مقام‌های ارشد شرکت‌های مهم خودروسازی از جمله رئیس بخش تحقیقات مرسدس بنز داشته است. همچنین گفته می‌شود کوک با رئیس شرکت فیات-کرایسلر مذاکره کرده و بازدیدی از خط مونتاژ خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و در آلمان داشته است.



نظرات