1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نرم افزار اپل کار پلی به زودی روی داشبورد خودروها می آید

نرم افزار اپل کار پلی به زودی روی داشبورد خودروها می آید

25 اسفند 1393
  • 2

روزهای بزرگی برای هواداران اپل است. این کمپانی به‌تازگی در مراسمی، جزئیات ساعت‌مچی اپل و مک‌بوک جدید ارتقا یافته خود را رونمایی کرد. ولی این مراسم، تنها یک جشنواره برای خوره‌های تکنولوژی نبود و اخبار مهمی نیز در زمینه خودرو به دنبال داشت؛ اپل کارپلی به زودی به صورت گسترده در داشبوردهای خودروهای سراسر جهان حضور خواهد داشت.

تیم کوک (Tim Cook) مدیر عامل اپل، در حالی که با افتخار بر روی صحنه از آخرین ساعت مچی هوشمند و لپ‌تاپ فوق‌باریک حرف می‌زد، از گام‌های بزرگ این کمپانی برای نرم‌افزار درون داشبوردی‌اش خبر داد. «تیم کوک» در این رابطه می‌گوید:

در حال حاضر، هر کدام از برندهای عمده صنعت خودرو به گروه استفاده از CarPlay پیوسته‌اند.

«تیم کوک» همچنین اشاره می‌کند که همین امسال، ۴۰ مدل خودرو با این نرم‌افزار ارائه خواهند شد.

این خبر مهمی در زمینه تکنولوژی داخلی خودروهاست. برخلاف حالت درهم‌ریخته، عصبی‌کننده و تقریباً قدیمی بسیاری از نرم‌افزار‌های سیستم‌های سرگرمی داخلی خودرویی، سیستم CarPlay اپل (و همین‌طور سیستم رقیب از گوگل، Android Auto) توسط متخصصان تکنولوژی موبایل طراحی شده‌اند. در نتیجه، اپل و گوگل، استفاده از نرم‌افزار داشبورد را به تجربه‌ای صمیمی‌تر و ساده‌تر به مانند کار با نمایشگر تلفن‌همراه هوشمند تبدیل می‌کنند.

البته «کوک» دقیقاً مشخص نکرده که کدام خودروسازان برای اپل CarPlay قرارداد امضا کرده‌اند، ولی به نظر می‌رسد که این نرم‌افزار به زودی در اغلب خودروهای جدید مشاهده شود. در حال حاضر می‌دانیم که فراری و مرسدس‌بنز و همین‌طور ولوو XC90 که به زودی عرضه خواهد شد، از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

یکی از معروف‌ترین غایبان در این لیست، «تویوتا» است که همچنان بر استفاده از نرم‌افزار داشبورد مخصوص به خود اصرار دارد. جان هانسون (John Hanson)، مدیر تکنولوژی ارتباطات تویوتا در این زمینه می‌گوید:

شاید سرانجام همه به این موضوع خاتمه دهیم، ولی در حال حاضر، ترجیح می‌دهیم که از پلتفرم‌های اختصاصی داخلی خود استفاده کنیم.

اگر هم به رانندگی با یک وسیله نقلیه با سیستم CarPlay علاقه‌ای ندارید، شاید دوست داشته باشید از ساعت‌مچی اپل (Apple Watch) استفاده کنید. در این حالت، نیاز به بردن دست به جیب و درآوردن آیفون نخواهید داشت؛ تصور کنید که چقدر در زمان صرفه‌جویی خواهید کرد!

 نرم افزار اپل کار پلی به زودی روی داشبورد خودروها می آید

 نرم افزار اپل کار پلی به زودی روی داشبورد خودروها می آید

 نرم افزار اپل کار پلی به زودی روی داشبورد خودروها می آید

 نرم افزار اپل کار پلی به زودی روی داشبورد خودروها می آید

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (27 اسفند 1393 ساعت 06:22)

    ماشین هم میشه کامپیوتری ، جوری نباشه که راننده در حین رانندگی هوس بازی نید فور اسپید کنه ؟

  • گالاردو گالاردو (25 اسفند 1393 ساعت 21:54)

    نمیدونم اپل ما رو گرفته یا ما اپل رو گرفتیم اینجا کی به کیه کیییههههههه کیییییههههههههههه!!!!!!!!!!!!!