1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی نیسان آلتیما 2016

معرفی نیسان آلتیما 2016

24 فروردین 1395
  • 0

نیسان آلتیما ۲۰۱۶ با یک موتور چهار سیلندر و ناخن‌خشک در زمینه مصرف سوخت همراه است که در عین داشتن مصرف سوخت پایین در حدّ ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، قدرت مناسبی را نیز برای این سدان فراهم می‌کند. در حالی که امکان انتخاب موتور قدرتمند V6 برای پیشرانه وجود دارد، در اینجا نسخه جدید و ارتقا یافته نیسان آلتیما 2.5 SL بررسی شده است.

تازه‌های مدل ۲۰۱۶

آلتیما برای مدل ۲۰۱۶، صاحب برخی آپدیت‌های متعادل شده است. طراحی جلو و عقب این سدان متوسط دستخوش تغییر شده و همین‌طور، جلوه بهتری در داخل کابین به‌وجود آمده است.

تجهیزات و آپشن‌ها

آلتیما 2.5 SL با سطح قیمت ۲۸ هزار و ۵۷۰ دلاری، با تجهیزاتی چون امکان ارتباط بلوتوثی سیستم صوتی و گوشی هوشمند، پخش CD و چرخ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی همراه است. به‌علاوه، مواردی مانند دوربین نمای عقب، کلید هوشمند (Intelligent Key)، نوربالای اتوماتیک و سیستم «نیسان‌کانکت» با برنامه‌های موبایل در لیست تجهیزات استاندارد آن به چشم می‌خورند. از دیگر امکانات این مدل می‌توان به یک صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۸ جهت، استارت از راه دور، یک مانیتور نقطه کور، هشدار ترافیک پشت‌سر، کنترل هوای دوگانه و رادیوی ماهواره‌ای اشاره کرد.

همچنین این مدل، تجهیزات لوکسی مانند یک گرم‌کن غربیلک فرمان، طراحی چرم داخلی، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دریچه‌های هوا برای صندلی‌های عقب، تنظیم ۴ جهته برای صندلی مسافر جلو، تکیه‌گاه سر صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم در ۲ جهت، روشنایی پیرامونی در داخل کابین و یک سیستم صوتی پرمیوم Bose با ۹ اسپیکر در اختیار قرار می‌دهد.

در همین حال، نسخه تست‌شده در اینجا با آپشن پکیج «تکنولوژی» به ارزش ۱۷۰۰ دلار همراه بود که شامل مواردی چون سیستم کنترل انطباقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری اتوماتیک و سرویس‌های گسترده‌تر در «نیسان‌کانکت» با تلماتیک‌های اضطراری می‌شود. همچنین در این خودرو از یک مونروف به ارزش ۸۰۰ دلار، رنگ‌آمیزی پرمیوم به ارزش ۳۹۵ دلار و کف‌پوش‌های کابین به ارزش ۲۱۰ دلار استفاده شده است.

در نتیجه قیمت نهایی مدل تست‌شده به ۳۲ هزار و ۵۲۰ دلار رسیده است.

نکته‌های برجسته طراحی کابین

تغییرات کابین آلتیما نسبت به مدل قبلی، شرایط کم و بیش ملایمی داشته‌اند. اگر تم رنگ بژ مناسب ذائقه شما نیست، ترکیب رنگ‌های دیگری نیز در دسترس هستند. در حالی که مهارت مناسبی در استفاده از سطوح نرم پلاستیک به کار گرفته شده، ولی به نظر می‌رسد که اندکی در این زمینه افراط شده باشد. صندلی‌های جلوی آلتیما فوق‌العاده راحت هستند و فضای بسیار خوبی برای پاهای سرنشینان جلو و رانندگان قدبلند درنظر گرفته شده است. به گفته نیسان، این صندلی‌های از طراحی برگرفته از ناسا موسوم به «جاذبه صفر» استفاده می‌کنند. در هر صورت، فضای جادار و دید بسیار مناسبی در کابین آلتیما ۲۰۱۶ فراهم شده است.

کاربرد کنترل‌ها راحت است و پیدا کردن محل دکمه‌ها بر روی فرمان، کار چندان سختی نیست. تنها کافی است که گرم‌کن صندلی‌های جلو و غربیلک فرمان را روشن کنید و سپس با راه‌اندازی سیستم صوتی، کاملاً سردیِ هوای بیرون را فراموش کنید.

سرنشینان صندلی‌های عقب فضای مناسبی برای پاهای خود دارند، ولی اشخاص قدبلندتر احتمالاً به دلیل طراحی خاص سقفی آلتیما، فضای محدودی برای سرهایشان خواهند داشت. ضمن اینکه این سرنشینان برای راحتی بیشتر، یک دریچه سیستم A/C دریافت کرده‌اند. در حالی که امکان جمع‌شدن صندلی‌های عقب به صورت 60/40 برای افزایش فضای حمل وسایل وجود دارد، ظرفیت صندوق عقب این خودرو برابر ۴۳۶ لیتر است.

مشخصات پیشرانه و مصرف سوخت

موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر در مدل SL از آلتیما، قدرتی برابر ۱۸۲ اسب‌بخار تولید می‌کند و گشتاور حداکثر آن به ۲۴۴ نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه با یک سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته اکسترونیک نیسان همراه شده که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت آلتیما ۲۰۱۶ برابر ۸/۷ لیتر در شهر، ۶ لیتر در جاده و ۷/۶ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند.

اگر قدرت اضافی موجود در موتور V-6 ضرورت چندانی نداشته باشد، این موتور می‌تواند یک گزینه مناسب برای جابجایی در محیط شهری باشد.

دینامیک رانندگی

در حالی که سیستم‌های CVT شاید به عنوان سیستم‌هایی خسته‌کننده در رانندگی شناخته شده باشند، ولی سیستم اکسترونیک نیسان با شبیه‌سازی دنده‌ها، شرایطی شبیه به یک گیربکس اتوماتیک معمولی دارد. در واقع، در هنگام شتاب‌گیری در سرعت‌های پایین، شرایطی همانند یک گیربکس معمولی برقرار است. ضمن اینکه در حالت شیفت اسپورت، CVT عکس‌العمل‌های بسیار بهتری نشان می‌دهد.

موتور صرفه‌جوی ۲/۵ لیتری آلتیما بیشتر از آنچه اعداد مربوط به اسب‌بخار و گشتاور آن نشان می‌دهند، حسّ چابکی دارد و در هنگام شتاب‌گیری، صدای بسیار خوبی تولید می‌کند. در حالت کلی، عملکرد و مصرف سوخت این سدان متوسط، بسیار قابل‌توجه است. ضمن اینکه سواری نرم و آرامی در آلتیما شاهد هستیم؛ مخصوصاً اگر مسیر جاده باز باشد و با سرعت بالا رانندگی کنیم.

جمع‌بندی

نیسان آلتیما 2.5 SL مدل ۲۰۱۶ با تجهیزات راحتی و لوکس، می‌تواند گزینه مناسبی برای جابجایی‌های خانوادگی در محیط‌های شهری باشد. در همین حال، خودروی تست‌شده با تجهیزات مناسبی که در آن به کار رفته بود، ارزش مناسبی در مقابل قیمت خود داشت. تکنولوژی CVT نیسان در سطح بالایی قرار دارد و در واقع، یکی از مزیّت‌های آلتیما به شمار می‌‌آید. در واقع، اگر به دنبال یک سدان کم‌مصرف با کیفیت سواری و رانندگی مناسب هستید، نیسان آلتیما 2.5 SL گزینه ارزشمندی برای شما خواهد بود.

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

 معرفی نیسان آلتیما 2016

منبع پدال


نظرات