1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo

نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo

8 شهریور 1394
  • 0

ب‌ام‌و و آلپینا خیلی به هم می‌آیند! آن دسته از محصولات باواریایی که زیرِ دستان این تیونر نام‌آشنا نیز قرار می‌گیرند همیشه جذاب هستند و دل‌نشین بودنشان غیرقابل‌انکار است.

آلپینا سال 2005 با مدل D3 خود تولید نمونه‌های ارتقا یافته ب‌ام‌و با پیشرانه گازوئیلی را آغاز کرد، هم‌اکنون نیز برنامه‌ریزی کرده تا آخرین نماینده خود در این حیطه را در نمایشگاه فرانکفورت (IAA) امسال به نمایش عموم بگذارد.

D3 Biturbo جدید درواقع مدل به‌روز شده D3 قبلی است و بر پایه فیس لیفت آخر سری 3 ب‌ام‌و شکل‌گرفته است. در نمای ظاهری می‌توان چراغ‌های LED جلو، خروجی‌های دو جفتی اگزوز، سپرها، رکاب‌های جانبی، رینگ‌های آلیاژی و نشان‌های آلپینا را به‌عنوان اختصاصات این نسخه نام برد. در داخل اتاق هم تجهیزات اضافی نظیر کروز کنترل، کنترل فاصله پارک و بسته (Package) اختصاصی حمل اسباب و وسایل قابل اشاره‌اند.

پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر توربو دوقلوی آن (مشابه نمونه موجود در ب‌ام‌و 330d و 335d) با قدرت 345 اسب بخار و گشتاور نسبتاً سنگین 699.6 نیوتون‌متر آسفالت خیابان و پیست را به مبارزه می‌طلبد. در نسخه سدان (به قول انگلیسی‌ها سالون!) شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت تنها 4.6 ثانیه طول می‌کشد و بیشینه سرعت 275 کیلومتر بر ساعت است. برای نسخه اِستیشن نیز تنها تفاوت کاهش 1.6 کیلومتری در سقف سرعت است و باقی موارد تغییری نمی‌کنند.

از نکات دل‌نشین D3 جدید مصرف سوخت آن است. با شرایط برابر در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی نسخه سدان 4.41 لیتر و نسخه اِستیشن 4.49 لیتر گازوئیل مصرف می‌کند. این ارقام باعث می‌شود این دو فرزند آلپینا علی‌رغم قوای فنی قوی و کارایی بالا برای مصارف شهری و روزمره نیز بسیار مناسب باشند.

با توجه به این‌که درب‌های دوسالانه بین‌المللی فرانکفورت روز 15 سپتامبر به روی خبرگزاری‌ها باز می‌شوند و بازدید عموم هم دو روز بعدازآن شروع می‌شود، زمان زیادی تا دیدن آخرین دستاورد دیزلی آلپینا باقی نمانده است.

 نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo

 نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo

 نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo

 نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo

 نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo

 نسخه جدید آلپینا D3 Biturbo

منبع پدال


نظرات