1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

بررسی آلفا رومئو جولیتا 2014

29 خرداد 1393
  • 3

نمایشگاه فرانکفورت 2013 برای علاقه‌مندان خودروهای آلفارومئو میعادگاهی بود که بتوانند بار دیگر حاصل هنرنمایی ایتالیایی‌ها را در جولیتای جدید ببینند. آلفارومئو جولیتا 2014 با این امید پا به این نمایشگاه گذاشته بود که بتواند بار دیگر زیبایی‌ها و توانایی‌های خود را در یک هاچ‌بک ایتالیایی به رخ بکشد.

شاید در نگاه اول نکته قابل توجهی در مدل جدید دیده نشود ولی وقتی یک بار دیگر با دقت و نزدیک‌تر نگاه کنید، می‌توانید حجم زیادی از تغییرات را در مدل جدید جولیتا ببینید که نهایتاً شخصیتی از یک هاچ‌بک ایتالیایی اصیل را به شما تقدیم می‌کند و گویی یک کارمند توانسته چند پله ترفیع گرفته باشد!

شاید بزرگ‌ترین تغییر در جولیتا 2014 مربوط به پیشرانه جدید آن باشد که به جرگه فهرست موتورهای موجود برای جولیتا پیوسته است.

اضافه شدن انتخاب رنگ‌های جدید برای خودرو، ارتقا طراحی و تجهیزات داخلی و انتخاب چرخ‌ها در سه سایز مختلف باعث شده است تا با یکی از شگفتی‌های دوست‌داشتنی روبرو باشید.

اگر سعی می‌کنید به دنبال تغییرات انقلابی در جولیتا 2014 باشید، باید بگوییم متاسفانه شانس با شما یار نخواهد بود. در واقع، در این هاچ‌بک ایتالیایی که در تریم‌های متنوع تولید می‌شود، تنها شاهد دستکاری‌های کوچکی در این مدل هستیم و اگر بخواهیم نیمه پر لیوان را ببینیم می‌توانیم بگوییم نکات ظریفی وجود دارد که اگر خیلی دقیق نگاه کنیم می‌توان آن‌ها را به عنوان پیشرفت‌های اساسی برای هاچ‌بک خود در نظر بگیریم.

 

طراحی خارجی

جولیتا همچنان ظاهر خاص و دوست داشتنی خود را حفظ کرده است. طراحی ایتالیایی و اسپرت این خودرو، بسیار دل‌نشین‌تر از خودروهایی است که روز به روز شبیه همدیگر می‌شوند. بنابراین می‌تواند خیالتان از این جهت که ماشین شما با خودروی دیگری اشتباه گرفته نمی‌شود، راحت باشد. همچنین در این مدل امکان انتخاب سه رنگ از بین Moonlight Pearl، Anodizzato Blue و Bronze وجود دارد. جلوپنجره خودرو نیز جدید است و لبه‌های مثلثی شکل آن نسبت به مدل‌های قبلی کمی تیزتر شده و وقتی با قاب کرومی چراغ‌های مه‌شکن ترکیب می‌شود، می‌تواند نقطه عطفی در طراحی جدید این خودرو باشد.

چراغ‌های جلو از فناوری LED بهره می‌برند و تغییرات جدید صورت گرفته در این قسمت نشان از گام بلند آلفا برای استفاده از فناوری‌های پیشرفته دارد. چراغ‌های عقب نیز از فناوری LED استفاده می‌کنند و با وجود اینکه به نظر می‌رسد سبک طراحی جدیدی را به خود دیده‌اند ولی کمی محافظه‌کارانه به چشم می‌آیند.

جالب است بدانید شما می‌توانید چرخ‌های 16، 17 و 18 اینچی را برای جولیتای خود سفارش دهید که هرکدام از آن‌ها می‌تواند به بهبود چهره نیم‌رخ و وضعیت ظاهری آن کمک کند.

آینه‌های نقره‌ای، حسگرهای عقب، اگزوز دوقلو و کالیپرهای قرمزرنگ ترمز از دیگر مشخصات طراحی خارجی جولیتا 2014 است.

 

طراحی داخلی

برخلاف اینکه تغییرات اندک صورت گرفته در طراحی خارجی جولیتا 2014 ما را ناامید کرد به نظر می‌رسد قضیه در مورد طراحی داخلی کاملاً متفاوت باشد. به محض اینکه درب خودرو را باز کنید با انبوهی از جزئیات جدید مانند پنل‌ها و دستگیره‌های جدید درب و امکانات جدید روی کنسول مرکزی و داشبورد روبرو می‌شوید. برای اینکه آلفا رومئو پارا فراتر از انتخاب مواد جدید بگذارد، سعی کرده از رنگ یکپارچه ضدخش استفاده کند.

صندلی‌ها و فرمان جولیتا 2014 نیز از جمله موارد جدیدی هستند که با توجه به مواد به کار رفته در صندلی‌های اسپرت این خودرو با روکش چرم مشکی و آلکانترا با دوخت بسیار زیبا و بی‌نقص و لوگوی حک شده در قسمت پشتی صندلی در مدل Quadrifoglio Verde (QV) می‌توان شاهد پیشرفت چشمگیر آلفا رومئو در این زمینه بود.

بسته به تریم انتخابی خود، می‌توانید از مواد دیگری برای صندلی‌ها استفاده کنید. در نسخه Distinctive آپشنی وجود دارد که می‌توانید رنگ مشکی-تنباکویی یا زغالی را برای صندلی‌های اسپرت جولیتا 2014 انتخاب کنید درحالی‌که ای آپشن در تریم Exclusive شامل چرم مشکی-ذغالی یا تنباکویی-ذغالی خواهد بود.

همانطور که گفتیم فرمان جولیتا 2014 نیز جدید است که به صورت آلومینیومی با انتخاب رنگ مشکی، سفید یا حتی قرمز بسته به تیپ خودروی شما ارائه می‌شود. از فضای صندوق عقب که کاملاً با یک تریم جدید مشکلی رنگ پوشیده شده است تا المان‌های جدیدی چون فضای سمت چپ فرمان، فضای قسمت بالای داشبورد و پورت USB که نزدیک انتخاب‌گر DNA قرار دارد، همه و همه از جذابیت‌های جدید کابین جولیتاست.

داخل جولیتا 2014 می‌توانید از ده اسپیکر Bose با امکان برقراری ارتباط بلوتوث و کنترل با دستورات صوتی، سیستم ناوبری Tom Tom، سیستم کنترل تهویه مجزای عقب و جلوی کابین، آینه عقب با تنظیم نور خودکار و.. لذت ببرید. محل قرارگیری پورت USB و خروجی AUX نیز تغییر کرده و تا استفاده از آن‌ها ساده‌تر شود.

 

پیشرانه

بدون شک بزرگ‌ترین تغییر آلفارومئو جولیتا 2014 اضافه شدن یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری JTDM با سیستم انژکتوری نسل دوم MultiJet است. به لطف این موتور جدید، جولیتا می‌تواند 150 اسب بخار توان و 380 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. به نظر می‌رسد جولیتای جدید بتواند 0 تا 100 کیلومتر را در 8.8 تا 9.4 ثانیه پر کند و بیشترین سرعت آن در حدود 220 کیلومتر در ساعت باشد.

آپشن‌های دیگری برای انتخاب پیشرانه جولیتا 2014 وجود دارد که می‌توان از بین موتور 1.4TB با 120 اسب بخار، 1.4 TB MultiAir با 170 اسب بخار، 1.6 JTDM-2 با 105 اسب بخار و یک موتور 2 لیتری JTDM-2 با 140 اسب بخار، یکی را برگزید. عملکرد این پیشرانه‌ها تقریباً مشابه موتور 1.2 لیتری مگان و 1.4 لیتری گلف است. مصرف جولیتا 2014 در مدل‌ها مختلف متفاوت است.

مدل پایه جولیتا 2014 مجهز به سیستم انتقال 6 سرعته دستی است در حالی که رقبای آن از سیستم انتقال اتوماتیک استفاده می‌کنند. البته با پرداخت هزینه بیشتر امکان انتخاب سیستم انتقال دو کلاچ اتوماتیک 6 سرعته در مدل‌های Progression و Distinctive وجود دارد. ارزان‌ترین جولیتای اتوماتیک حدود 33 هزار دلار قیمت دارد.

قیمت پایه آلفا رومئو جولیتا از حدود 25 هزار دلار شروع می‌شود که بسته به تریم‌ها و آپشن های انتخابی افزایش می‌یابد.

رقبا

جولیتا 2014 رقبای سرسختی را پیش‌رو خواهد داشت که می‌توان رنو مگان هاچ‌بک، آئودی A3 اسپرت‌بک، مینی‌کوپر، بی‌ام‌و سری یک، فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس ST را از رقبای اصلی آفا رومئو جولیتا دانست.

سخن پایانی

شاید آلفا رومئو جولیتا 2014 نتواند نقش یک خودروی خانوادگی کامل را ایفا نماید اما جذابیت‌های دینامیکی و طراحی آن مورد توجه جوان‌ترها قرار خواهد گرفت. همچنین نمی‌توان به سادگی از کنار امکانات خوب خودرو مانند هندلینگ راحت، راحتی و طراحی و فضای داخلی آن عبور کرد. جولیتا 2014 رقبای سرسخت و بعضاً ارزان‌تری را پیش‌روی خود می‌بیند که شاید نتواند به خوبی با آن‌ها مقابله کند. در عوض از معدود خودروهایی است که لذت سواری و تجربه شیرین رانندگی آن را تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد.

خوشبختانه در ایران هم می‌توان جولیتای 2014 را خریداری کرد. خودرویی که در این بازار محدود، می‌تواند به خوبی سلیقه متمایز و مشکل‌پسند خریداران خود را نشان دهد.



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 03:48)

    من طراحی آلفا جولیتا را از طراحی آلفا میتو بیشتر دوست دارم. جذاب تره.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 03:47)

    آلفا جولیتا طراحی بدنه ی قشنگی داره. طراحی جلو بهتر از عقبه.

  • تنبور تنبور (2 مهر 1393 ساعت 12:51)

    آلفا کارش درسته