1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نخستین شاسی‌بلند آلفارومئو در راه بازار

نخستین شاسی‌بلند آلفارومئو در راه بازار

29 مهر 1395
  • 1

آلفا رومئو که فیات کرایسلر تلاش می‌کند به عنوان یک برند لوکس برتر در آمریکا شناخته شود، نخستین شاسی بلند خود را ماه آینده در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی خواهد کرد.

آلفا رومئو قصد دارد فروش شاسی بلند استلویو را در سال ۲۰۱۷ آغاز کند. استلویو برای رقابت با خودروهایی مانند ب ام و ایکس ۳ و آئودی Q۵ طراحی شده است. فیات کرایسلر حاضر نشده است نام این شاسی بلند که قرار است در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به مطبوعات معرفی شود را تایید کند.

 نخستین شاسی‌بلند آلفارومئو در راه بازار

 نخستین شاسی‌بلند آلفارومئو در راه بازار

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر تحت یک برنامه هفت میلیارد دلاری برای رقابت با برندهای لوکس آلمانی آئودی، ب ام و و مرسدس بنز، در سال ۲۰۱۴ برنامه‌هایی برای عرضه هشت محصول جدید تا سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد.

اما مارچیونه ناچار شد معرفی مدلهای متعدد را به دلیل مشکلات فنی و تغییر گرایشهای صنعت در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، به تاخیر بیندازد.

فیات در اواسط دهه ۱۹۹۰ آلفا رومئو را از بازار آمریکا خارج کرد. فروش آلفا رومئو تا دهه ۱۹۸۰ اندک بود و اوج فروش این برند در سال ۱۹۸۶ به ۸۲۰۱ دستگاه رسید.

آلفا رومئو سدان بزرگ و زیبای جیولیا را در ژوئن سال ۲۰۱۵ در میلان ایتالیا رونمایی کرد. فیات کرایسلر از فروش هفت دستگاه جیولیا در سپتامبر خبر داد اما به گفته سخنگوی این شرکت، خودروهای مذکور برای اهداف بازاریابی یا تست و فیدبک اولیه مورد استفاده قرار گرفته اند.

آلفا رومئو فروش رودستر ۴C را در سال ۲۰۱۴ در آمریکا آغاز کرد اما تنها قصد دارد حدود هزار دستگاه از این خودرو را در سال بفروشد. این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۱ دستگاه ۴C در آمریکا فروخته است.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • علی علی (29 مهر 1395 ساعت 11:37)

    چرا اینقدر کج و کولست