1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. موتورهای جدید برای آلفارومئو

موتورهای جدید برای آلفارومئو

25 فروردین 1394
  • 0

خودروساز ایتالیایی آلفارومئو قصد دارد در چند سال آینده دامنهٔ کار خود را گسترش داده و محصولات متنوع تازه‌ای به خط تولید خود بیفزاید. به همین خاطر اعلام کرده که در حال آماده‌سازی دو پیشرانه جدید است که در آینده نزدیک دیده خواهند شد. در ضمن سرمایه‌ای حدود نیم میلیارد یورو از سوی کمپانی برای توسعه این پیشرانه‌های جدید و راه‌اندازی خط تولیدهای موردنیاز اختصاص‌یافته است.

موضوع تولید مدل‌های جدید از سال گذشته میلادی و با انتشار برنامه 5 ساله‌ای از سوی کمپانی جدی‌تر شد. در این برنامه آمده بود که آلفارومئو قصد جدی دارد برای سال‌های بعدی مدل‌های جدیدی را تولید کند. اولینِ این مدل‌ها یک خودروی اندازه متوسط است که برای 3 ماهه آخر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است. بین سال‌های 2016 تا 2018 هم دو مدل جدید کامپکت، یک مدل اندازه متوسط دیگر، یک مدل فول سایز، دو خودروی کارآمد (Utility) و یک محصول خاص و ویژه هم روی خط تولید خواهند رفت. تمامی این مدل‌ها نیز دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ متحرک بوده و در خاک ایتالیا ساخته خواهند شد.

یکی از پیشرانه‌هایی که تولید آن توسط آلفارومئو تأییدشده یک نمونه پربازده 4 سیلندر است؛ هنوز مشخص نیست که منظور کمپانی از پربازده بودن آن دقیقاً چیست اما احتمال دارد از پیشرانه 4 سیلندر 1.7 لیتری توربو 240 اسب بخاری کنونی موجود در مدل 4C قوی‌تر باشد. همچنین یک پیشرانه 6 سیلندر مشتق شده از فِراری هم در دستور کار است که پیش‌ازاین خبرهایی شنیده‌شده بود مبنی بر این‌که دارای دو توربو و به حجم 2.9 لیتر است. این پیشرانه مطابقت‌هایی با نمونه جدید 6 سیلندر فِراری که احتمال دارد در مدل‌های آینده‌اش از آن استفاده کند دارد، اما طبق اعلام آلفارومئو به‌طور مجزا برای این خودروساز توسعه یافته است.

رئیس گروه فیات-کرایسلر "سِرجیو مارچیونه" (Sergio Marchionne) هم در اظهاراتی دراین‌باره اذعان داشته که هردوی این پیشرانه‌ها در تأسیسات آلفارومئو در تِرمولی (Termoli) ایتالیا ساخته خواهند شد و این تأسیسات توانایی تولید بیش از 200 هزار دستگاه از این پیشرانه‌ها را خواهد داشت.

 موتورهای جدید برای آلفارومئو

 موتورهای جدید برای آلفارومئو

 موتورهای جدید برای آلفارومئو

منبع پدال


نظرات