1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی آلفا رومئو میتو 2014

بررسی آلفا رومئو میتو 2014

4 تیر 1393
  • 1

 آلفا رومئو میتو 2014

سال گذشته بود که فیات کرایسلر به عنوان متولی جدید تولید آلفا رومئو اصلاحاتی در قیمت و مشخصات فنی آلفا رومئو جولیتا ایجاد کرد که قیمت زیاد آن باعث شد از فروش نسبتاً خوبی برخوردار نباشد.

علیرغم اینکه جولیتا فروش خوبی نداشت ولی درکل این استراتژی برای آلفا با سودآوری همراه بود و سبب شد این شرکت در سال 2013 با 162 درصد افزایش نسبت سال 2012 بتواند 2373 دستگاه خودرو نسبت به 90 دستگاه سال 2012 به فروش برساند.

بیشترین سهم فروش هم مربوط به جولیتا می‌شد ولی اکنون به نظر می‌رسد که دیگر نوبت می‌تو است تا بتواند به میزان فروش آلفا رومئو در سال جاری سرعت ببخشد. مدل 2014 می‌تو نمونه جدیدی از مدل پایه با قیمت 22 هزار و 500 دلار است که قلب تپنده آن یک پیشرانه TwinAir 875 cc دوسیلندر توربو مخصوص فیات است که توانسته جوایزی را نیز از آن خود کند. البته امکانات دیگری مربوط به سخت‌افزار اطلاعاتی مانند یک صفحه نمایش 5 اینچی نیز اضافه شده است.

 آلفا رومئو میتو 2014

طراحی خارجی

شاید سرسخت‌ترین طرفدار آلفا هم نتواند به‌سادگی و با رویت طراحی خارجی می‌تو در نگاه اول تغییراتی را در سری 2 این خودرو تشخیص دهد. بیشترین تغییر در این به‌روزرسانی به اصطلاح میان‌دوره برای کوچک‌ترین مدل آلفا مربوط به استفاده از ورقه‌های کرومی برای شرکتی است که خودروهایش با جلوپنجره مثلثی شکل شناخته می‌شوند. البته بهبودهای جزئی در چراغ‌های جلو و عقب می‌تو 2014 شاهد هستیم.

 آلفا رومئو میتو 2014

طراحی داخلی

در کنار تریم‌های جدید درب و صفحه نمایش مربوط به اطلاع‌رسانی که داخل خودرو به خوبی جاسازی شده است، شاهد قاب (جلو) داشبورد نرم‌تر و آپشن‌های روکش صندلی جدید هستیم.

اگرچه ساخت داخلی خودرو به نظر سفت و محکم است ولی به نظر می‌رسد پلاستیک‌های سخت به کار رفته در قسمت زیر داشبورد و کنسول مرکزی از استانداردهای این محدوده قیمتی کمی فاصله دارد.

تولیدکننده می‌تو 2014 معتقد است سیستم اطلاع‌رسانی Uconnect به خوبی با اقبال خریداران روبرو خواهد شد و در کنار آن نرم‌افزار اختصاصی کرایسلر نیز به خوبی عمل می‌کند. دستورات صوتی به ندرت با مشکل یا خطا همراه می‌شوند و امکان خواندن اس‌ام‌اس، پخش آهنگ از روی دستگاه‌های قابل حمل و نمایش اطلاعات مربوط به مسافت پیموده شده نیز وجود دارد.

همچنین قابلیت استریم صوتی می‌تواند دستورالعمل‌های ناوبری نقطه به نقطه (لحظه به لحظه) را از روی اکثر اپلیکیشن‌های ناوبری گوشی‌های هوشمند از طریق اسپیکرهای خودرو منتقل کند که وقتی امکان سیستم ناوبری داخلی از سوی سازنده در اختیار شما قرار نمی‌گیرد می‌تواند بسیار مفید باشد. سیستم ناوبری ماهواره‌ای حتی در مدل رده بالای MiTo Distinctive نیز وجود ندارد.

راحتی داخل کابین برای مسافت‌های کوتاه کاملاً مناسب است ولی طراحی و جنس ضعیف و شکل صندلی‌های برای پیمودن مسافت‌ها و مسافرت‌ها طولانی آزار دهنده است. قرارگیری صندلی‌های عقب به شکلی است که برای چنین خودروی کوچکی مناسب به نظر می‌رسد به شرط اینکه دو فرد بزرگ‌سال با قد متوسط در قسمت عقب بنشینند. در هر صورت باید این خودرو را در کلاس خود و به عنوان یک خودروی کوچک شهری در نظر داشته باشید و توقع یک خودروی مسافرتی را از آن نداشته باشید.

 آلفا رومئو میتو 2014


از دیگر امکانات داخلی مهم می‌تو 2014 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- طراحی جدید قسمت‌های داخلی درها و مواد جدید داشبورد
- سیستم اطلاع‌رسانی Uconnect با صفحه نمایش 5 اینچی
- بلوتوث استاندارد، پاور ویندوز، آینه‌های برقی و خروجی صوتی USB
- سیستم اطلاع‌رسانی Uconnect با امکان کنترل صوتی
- ظرفیت صندوق عقب برابر 270 لیتر
- 7 ایربگ
- 6 اسپیکر داخلی

تست جاده

بزرگ‌ترین خبری که در مورد می‌تو 2014 به گوش می‌رسد تولید مدل جدید با پیشرانه TwinAir است که از همان موتور 875 سی‌سی توربوشارژ فیات 500 و سیستم انتقال شش سرعته دستی بهره می‌برد.

با اینکه موتور خودرو به نظر کوچک است و احساس می‌کنید با یک اسکوتر وسپا در جسم هاچ‌بک ایتالیایی مواجه هستید، ولی عملکرد و انتقال قدرت آن بیش از آن چیزی است که از TwinAir انتظار دارید. بهترین عمکلرد بین دور موتورهای 4000 و 6000 در محدوده خط قرمز است ولی مقدار مناسب گشتاور در دور موتور 2500 تولید می‌شود.

بیشترین قدرت در 5500 دور در دقیقه برابر 103.3 اسب‌بخار است، در حالی که ماکزیمم گشتاور 145 نیوتن‌متر خواهد بود که در 2000 دور در دقیق تولید می‌شود. شاید رانشگر دستی مدل پایه میتو 2014 خوشایند بعضی‌ها نباشد که به این خریداران دو مدل می‌تو پروگرِشِن (Progression) و دیستینکتیو (Distinctive) با پیشرانه 1.4 لیتری پیشنهاد می‌شود که مدل Progression دارای دو تیپ 5 سرعته دستی به صورت استاندارد و 6 سرعته دو کلاچ به صورت آپشن است. مدل Distinctive تنها به صورت اتومات عرضه می‌شود.

با اینکه پیشرانه 1.4 لیتری 4 سیلندر توربو دارای توان و گشتاور خوبی است که به ترتیب برابر 132.8 اسب‌بخار و 206 نیوتن‌متر می‌باشد ولی سیستم TCT اتوماتیک کمک خاصی نمی‌کند. 11.4 ثانیه طول می‌کشد تا می‌تو به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. همچنین میزان مصرف آن در سیکل ترکیبی برابر 4.2 لیتر در صد کیلومتر است.

مدل progression از چرخ‌های 16 اینچی و مدل Distinctive از نمونه 17 اینچی بهره می‌برند ولی هر دو مدل ضربات و لرزش‌ها را بیشتر از مدل پایه با چرخ‌های 15 اینچی به داخل خودرو منتقل می‌کنند.

کلیه مدل‌های می‌تو 2014 از مدل پایه گرفته تا تیپ‌های بالاتر به صورت استاندارد با سیستم تعلیق انطباقی آلفا به فروش می‌رسند و نوع نصب آن سوی کارخانه هیچ کمکی به رانندگی راحت‌تر نمی‌کند. خوشبختانه هندلینگ خودرو در مدل‌های بالاتر کاملاً نرم و تیز است و سیستم هدایت و فرمان‌دهی خودرو در سرعت‌های بالا خیلی خوب عمل کرده و به‌موقع سنگین می‌شود.


 آلفا رومئو میتو 2014

از دیگر مشخصات فنی میتو 2014 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- دیفرانسیل جلو
- استروت جلوی مک‌فرسون و سیستم تعلیق میله پیچشی عقب (سیستم تعلیق با قطعات H و C شکل)
- دیسک ترمزهای 254 میلی‌متر جلو و 251 میلی‌متری عقب

ایمنی

از لحاظ ایمنی آلفا رومئو می‌تو 2014 فوق‌العادست. از قابلیت‌های کلیدی سیستم ایمنی خودرو می‌توان به کنترل پایداری، کنترل کشش خودرو، ترمز ABS، EBD، دستیار اجتناب از برگشت خودرو در سراشیبی، کنترل ترمز هنگام دورزدن و پیچیدن و 7 ایربگ اشاره کرد. این خودرو توانسته است از 37 امتیاز ممکن 36.1 امتیاز را در بخش ایمنی و از ANCAP و NCAP رتبه 5 ستاره را کسب کند.

مدل پایه میتو 2014 از 22 هزار 500 دلار آغاز می‌شود که با توجه به محدوده قیمتی و حضور رقبای دیگر همچون فورد فیستا و فولکس‌واگن پولو، امکانات، طراحی و مواد داخلی آلفا رومئو میتو 2014 کمی سؤال برانگیز است. البته در مدل گران‌تر Distinctive با قیمت 28 هزار دلاری شاهد این مشکلات نیستیم.

ولی در مجموع با توجه به راحتی در رانندگی، سیستم انتقال 6 سرعته دستی و قیمت مناسب به نظر می‌رسد مدل پایه جدید میتو 2014 انتخاب بهتری باشد.

 آلفا رومئو میتو 2014

قیمت انواع مدل آلفا رومئو میتو 2014

- میتو دستی: 22 هزار و 500 دلار
- میتو Progression دستی: 24 هزار و 500 دلار
- میتو Progression با TCT اتوماتیک: 26 هزار و 500 دلار
- میتو Distinctive یا TCT اتوماتیک: 28 هزار دلار در مجموع باید آلفای می‌تو را یک خودروی جمع و جور شهری متمایز و دوست‌داشتنی به شمار آورد. خودرویی که از پیشرانه پیشرفته، ایمنی بالا، سواری لذت‌بخش و طراحی جذاب سود می‌برد.



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 03:40)

    آلفا رومئوی میتو زیبا طراحی شده و رینگ 17 اینچی تیتانیومی اسپورتی که داره جذابترش کرده.