1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ملاقات با آلفا رومئو جولیا کوادروفولیو

ملاقات با آلفا رومئو جولیا کوادروفولیو

11 خرداد 1395
  • 0

جدیدترین محصول آلفا رومئو، سدانی قابل و مهاجم است که هدف خود را نابودی BMW M3 قرار داده است. هدفی که بسیار بزرگ و ناممکن به نظر می‌رسد. سدان جدید جولیا، نشان از جاه‌طلبی‌های این شرکت دارد.

آلفا رومئو جولیا

بعد از ادغام فیات با کرایسلر، به نظر می‌رسید که سدان آلفا رومئو روی پلتفرم مشترکی با سدان‌های جمع‌وجور کرایسلر نظیر داج دارت یا کرایسلر 200 ساخته شود. خوشبختانه چنین اتفاقی نیافتاد و آلفا پلتفرم مستقل با پایه دیفرانسیل عقب خود را توسعه داد تا نهایتاً در سال 2015، جولیا شکل بگیرد. خودرویی که تا انتهای امسال به عنوان مدل 2017 روانه بازار ایالات متحده نیز خواهد شد تا بخت خو را در این بازار بزرگ نیز بیازماید.

اولین آزمون جولیا توسط خبرنگاران با مدل دیزلی 2.1 لیتری توربو صورت گرفت. نسخه‌ای که به مراتب از نسخه کوادروفولیو فاصله دارد. اخیراً این فرصت ایجاد شد تا نسخه پرچم‌دار QV نیز تست شود. مدلی که مجهز به یک پیشرانه وحشی توربو است.

قلب این خودرو، یک موتور V6 با حجم تنها 2.9 لیتر و مجهز به توربو شارژر دوقلو است. برای شکست دادن M3 این خودرو خروجی متحیر کننده 503 اسب بخار و 443 پوند فوت را ارائه می‌کند. طبیعی است که بیرون کشیدن چنین میزان خروجی از این حجم موتور با الهام از تکنولوژی و مهارت‌های فنی فراری بوده است. می‌توان این خودرو را خواهر فراری 488GTB با موتور 8 سیلندر توربو نیز دانست. در عین حال خویشاوندیان با مازراتی کواتروپورته GTS نیز غیر قابل کتمان است.

نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش سرعته دستی یا 8 سرعته خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌گردد. البته در ابتدا این خودرو تنها با گیربکس دستی در دسترس خواهد بود.

در روز تست بیش از 50 خبرنگار منتظر بودند تا با یکی از چهار خودروی جولیای کوادروفولیو دست به آزمون بزنند. در قیاس با نسخه استاندارد جولیا، تغییرات بصری این مدل شامل سپر متفاوت با هواکش‌های بزرگتر و شکاف ورودی هوای فعال، دیفیوزر عقب، اسپویلر و اسکرت های جانبی، استفاده از فیبر کربن در قسمت‌های کیت آئرودینامیکی، درب کاپوت و سقف و گلگیرها می‌شود. وزن خشک خودرو 1523 کیلوگرم است که با احتساب مایعات و غیره احتمالاً تا 1630 کیلوگرم افزایش خواهد یافت. رقمی که باز هم آن را نسبت به رقبایی چون ATS-V، مرسدس AMG C63 و BMW M3 در وضعیت بهتری قرار می‌دهد.

شاسی کوادروفولیو مستحکم بوده و فشارهای جانبی را به خوبی تحمل می‌کند. فرمان سریع و به نسبت پاسخگو است. شاسی در حالت‌های مختلفی قابل تنظیم است که مثلاً در وضعیت انتخابی پویا، فرمان و سیستم تعلیق و همچنین وضعیت دریچه گاز تغییر می‌کند.

پدال ترمز فاقد احساس اولیه است اما انرژی مناسبی دارد و البته می‌توان ترمزهای دیسکی کربن سرامیکی را نیز برای آن سفارش داد. سیستم توربو نیز از تأخیر رنج می‌برد و در هنگان راه‌اندازی نیز یک مکث آشکار دارد.

در عوض شما با یک سدان سریع ایتالیایی اصیل روبرویید. شتاب صفر تا 96 آن 3.7 تا 3.9 ثانیه است. بیشینه سرعتان نیز به 305 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

آلفا رومئو کوادروفولیوی تست شده در داخل کابین چندان چشمگیر نبود و در برخی نقاط نیز کیفیت ارزان قیمت متریال آزاردهنده بود. اما برای قضاوت نهایی باید منتظر ماند و آن را در رودررویی مستقیم با رقبای مطرحان قرار داد. قیمت پیش‌بینی شده برای این خودرو حدود 70 هزار دلار است که اگر آن را با قیمت داج چارجر هلکت 707 اسبی مقایسه کنید، بازنده می‌شود اما در عین حال انتظار می‌رود عملکرد آن مخصوصاً در مسیرهای غیر مستقیم بهتر از پسرعموی خود باشد.

آلفا رومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا

آلفا رومئو جولیا

منبع: caranddriver



نظرات