1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تغییرات آلفارومئو جولیتا جدید

تغییرات آلفارومئو جولیتا جدید

24 فروردین 1395
  • 0

آلفارومئو خودروی جولیتای فیس‌لیفت 2016 را با موتور جدید، طراحی بیرونی به‌روزرسانی شده و تریم های مختلف روانه بازار می‌کند. این خودروساز ایتالیایی امیدوار است که این تغییرات به وجود آمده خریداران را به سمت این خودرو سوق بدهد. در این مطلب مدل قبلی و جدید جولیتا را در کنار هم قرار دادیم تا تغییرات این سری را ریزتر بررسی کنیم.

طراحی ظاهری

تمایز محسوسی در طراحی اصلی جولیتای جدید و قدیم وجود ندارد. بیشتر پنل های بدنه شامل کاپوت، سقف، درب‌ها و شیشه‌ها بدون تغییر هستند و به‌واقع تغییرات پایه‌ای اصلاً قابل‌تشخیص نیست. البته سپرهای جلو و عقب جدید و جلوپنجره‌ی مشبک سیاه‌رنگ با حاشیه قرمز به این خودرو اضافه شده و ظاهر هجومی‌تری به جولیتای جدید بخشیده است.

دندانه‌های نقره‌ای پنج‌تایی در قسمت مرکزی سپر حذف شده‌اند و تمام قسمت‌ها و پنل های کروم براق در این خودرو جای خود را به تریم زیرکانه مشکی جدیدی داده‌اند. مدل 1.6 لیتری توربو دیزل این خودرو با دیفیوزر عقب مشکی‌رنگ و تریم قرمز عرضه می‌شود. سیستم اگزوز دوقلو و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی جدید تغییرات دیگر این خودرو هستند. آلفارومئو همچنین دو رنگ جدید سفید آلفا و خاکستری لیپاری را به مجموعه رنگ 9 تایی قبلی اضافه کرده است.

طراحی داخلی

در کابین لوازم و صندلی‌ها، داشبورد اصلاح‌شده و پنل های درب تغییرات نسبتاً زیادی به خود دیده‌اند. مدل پایه این خودرو حالا از صندلی‌های مشکی با نشان آلفارومئو بهره می‌برد. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو هم ارتقا پیدا کرده است و در تمام مدل‌ها سیستم‌هایی مثل مسیریابی و پخش موسیقی آن با گوشی‌های هوشمند همگام‌سازی می‌شود.

آلفارومئو همچنین سیستم هوشمند جدیدی با نام “آلفا پرفورمنس ” را توسعه داده است. این سیستم بر وضعیت و آمار مهم رانندگی نظارت دارد و نکات مهم رانندگی در آن شرایط را از طریق گوشی هوشمند به راننده یادآوری می‌کند. البته ما پیشنهاد نمی‌کنیم که حین رانندگی این نکات را چک کنید!

پیشرانه و رانندگی

جولیتا جدید با همان پیشرانه 1.6 لیتری توربو دیزل هم عرضه می‌شود اما این پیشرانه حالا با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک جفت می‌شود که دو حالت دستی و تمام‌اتوماتیک را پیش روی شما می‌گذارد. پیشرانه این خودرو می‌تواند 120 اسب بخار نیرو تولید کند و مصرف سوخت 3.16 لیتری را در صد کیلومتر تضمین می‌کند. درمجموع می‌توان گفت مشتریان 9 انتخاب برای پیشرانه و گیربکس دارند. این انتخاب‌ها شامل پیشرانه بهینه 1.4 لیتری توربو بنزینی و پیشرانه 1.6 لیتری دیزل می‌شود.

ویژگی‌ها و تجهیزات

جولیتای جدید در 5 تریم عرضه می‌شود. تجهیزات تریم استاندارد به کولر، فرمان چرم، اتصال بلوتوث، شیشه‌های برقی کنترل لمسی و رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی محدود می‌شود. تریم بعدی که سوپر نامیده می‌شود علاوه بر تجهیزات مدل استاندارد از کروز کنترل، کنترل وضعیت آب‌وهوا، چراغ‌های مه شکن و لوازم شیک‌تر بهره می‌برد. تریم لوسو که به‌صورت پکیج سفارشی ارائه می‌شود ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرم، تکیه‌گاه دست و صفحه‌نمایش لمسی بزرگ‌تر 6.5 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی را به خودرو اضافه می‌کند.

تریم میانی جولیتا که “تکنیکا ” نامیده می‌شود با شیشه‌های دودی، چراغ و برف‌پاک‌کن اتوماتیک و کیت بدنه‌ی کناری متمایز عرضه می‌شود. تریم ویژه یا همان اسپشاله این خودرو با شیشه‌های رنگی، سیستم تعلیق اسپرت، سپرهای اصلاح‌شده، ترمزهای برمبو و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی همراه شده است و کابین آن هم با ترکیب چرم، آلکانترا، آلومینیوم و فیبر کربن پوشیده شده است.

درنهایت هم تریم سطح بالای این خودرو با نام ولوچه قرار دارد که به لطف بازنگری دوباره در سیستم تعلیق اسپرت، سیستم اگزوز حجیم و پیشرانه بنزینی توربوشارژ 240 اسب بخاری، سریع‌ترین و اسپرت ترین مدل جولیتا نامیده شده است.

قیمت

از یکم ماه آوریل سال جاری شاهد حضور جولیتا به‌روزرسانی شده در بازار اروپا خواهیم بود. مدل پایه این خودرو 18450 پوند قیمت‌گذاری شده است که دقیقاً برابر با قیمت پایه مدل فعلی است. آلفارومئو جزییات کامل قیمت‌گذاری جولیتا را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود که قیمت تریم های مدل جدید برابر با تریم های مدل فعلی باشد و مدل سطح بالای آن قیمتی نزدیک به 30 هزار پوند داشته باشد.

درنهایت باید اشاره کنیم که با اعلام معرفی مدل جدید بسیاری از نمایندگی‌ها جولیتای فعلی را با تخفیف‌های بسیار خوب به فروش می‌رسانند

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

 تغییرات آلفارومئو جولیتای فیس‌لیفت

منبع پدال


نظرات