1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پیش نمایشی از ولوو XC40 آینده‎

پیش نمایشی از ولوو XC40 آینده‎

6 خرداد 1395
  • 0

ولوو با مدل XC90 دوباره احیا شده است این شرکت از یک کمپانی ورشکسته در ابتدای قرن 21 با کمک چینی‌های متمول بلند شده و اکنون دوباره به بازیگری مطرح در خودروهای نیمه لوکس و لوکس تبدیل شده است. حالا وقت آن است که مدل‌های ارزان‌تر و پایه این شرکت نیز دستخوش تحول شوند. در میان مدل‌ها و برادران بزرگ‌تر، سری 40 و مدل هاچ‌بک V40 مدت‌هاست که در حالت کما قرار دارند. این سری از سال 2011 در بازار آمریکا مرده است. اما اکنون جانشین معنوی آن شامل یک کراس‌اوور در قامت چندین نسخه کانسپت توسط ولوو رونمایی شده است.

ولوو 40.1 کانسپت روی پلتفرم مدولار جدید CMA ساخته شده که معماری سبک وزن شاسی و ابعاد مقیاس‌پذیر آن باعث شده تا روی طیف گسترده‌ای از محصولات نظیر V90، S90 و XC90 استفاده شود. بعلاوه این شاسی در مدل‌های نسل بعدی S60 و V60 نیز به کار خواهد رفت.

ولوو در این کراس‌اوور جمع و جور کانسپت خود که پیش نمایشی از XC40 آینده خواهد بود همچنان اولویت را به ایمنی داده است. معماری و طراحی داخلی مدرن به سبک اسکاندیناوی همراه با سیستم سرگرمی پیشرفته چهره گرا، استفاده از چوب به رنگ روشن و فلز و کاهش چشمگیر پیچیدگی ناشی از دکمه‌ها باعث جلب توجه خواهند شد. بعلاوه این خودرو به جای کلید معمولی از کلید دیجیتالی استفاده می‌کند که می‌توان آن را برای هر کسی از طریق اینترنت ارسال نمود تا خودرو را هدایت نماید. بعلاوه سیستم رانندگی نیمه مستقل نیز در این خودرو پیش بینی شده است.

طراحی کانسپت 40.1 با الهام از برادر بزرگ‌تر آن با و با چراغ‌های چکشی فرم و چراغ‌های آبشاری LED عقب، درب صندوق عقب کوچک و شیب سقف تا حد ممکن اسپرت و جوان پسند شده است.

نیرو دهنده این خودرو، یک موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر است که ممکن است در نسخه تولیدی با موتورهای T5 با توربوشارژر دوقلو و یا پلاگین هیبریدی هم ارائه شود. پیش‌بینی می‌شود موتور سه سیلندر، چیزی حدود 200 اسب بخار قدرت داشته باشد که آن را مبدل به قدرتمندترین موتور سه سیلندر جهان خواهد نمود.

نسخه هیبریدی با کمک باتری 9.7 کیلووات ساعتی لیتیوم یون و یک موتور الکتریکی 74 اسبی و موتور چهار سیلندر توربوی 250 اسبی که به یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه متصل است، انتخاب بسیار اعلایی خواهد بود. در این مدل، موتور الکتریکی روی محور عقب اعمال نیرو می‌کند و موتور بنزینی به محور جلو نیرو می‌رساند.

ولوو می‌خواهد تا سال 2025 به رقم فروش 1 میلیون خودرو پلاگین دست یابد. بدین منظور و برای رسیدن به چنین هدفی، تولید خودروهای هیبریدی کوچک‌تر و ارزان‌تر می‌توان راهگشا باشد.

پیش نمایشی از ولوو XC40 آینده

پیش نمایشی از ولوو XC40 آینده

پیش نمایشی از ولوو XC40 آینده

پیش نمایشی از ولوو XC40 آینده


منبع:.caranddriver



نظرات