1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جدیدترین شاسی‌بلند XC60 شرکت ولوو رونمایی شد

جدیدترین شاسی‌بلند XC60 شرکت ولوو رونمایی شد

18 اسفند 1395
  • 0

گروه ولوو در راستای به‌سازی مدلهایش تحت مالکیت شرکت جیلی چین، مدل جدید شاسی بلند XC60 را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد.

با وجود اینکه نخستین مدل XC۶۰ تقریبا یک دهه قبل عرضه شد، این مدل همچنان میان خریداران محبوب مانده و از سال ۲۰۰۹ پرفروش‌ترین خودروی ولوو بوده است.

این خودرو حدود یک سوم از فروش ولوو را تشکیل می‌دهد و در شرایطی که این خودروساز تلاش می کند حضور خود در بازار خودروهای گران قیمت که در دست شرکتهایی مانند مرسدس بنز و ب ام و است را گسترش دهد، انتظارات بالایی از مدل جدید وجود دارد.

ولوو سال گذشته بیش از ۱۶۱ هزار دستگاه XC۶۰ فروخت.

رونمایی از جدیدترین شاسی‌بلند XC60 شرکت ولوو

این شرکت طی چند سال گذشته تحویل مدلهای جدید شامل شاسی بلند بزرگتر XC۶۰ و یک ۹۰-series جدید را که تحت مالکیت شرکت ژیجیانگ جیلی هولدینگ طراحی کرده بود، آغاز کرد. ولوو در سال ۲۰۱۰ از سوی فورد موتور به جیلی فروخته شد.

ولوو روی یک پلتفرم مشترک که تحت مالکیت جیی برای همه مدل‌ها بجز مدل‌های کوچکتر طراحی شده است، حساب می‌کند. این پلتفرم برای پایین آوردن هزینه‌ها و بهبود انعطاف پذیری برای خودروساز کوچکی مانند ولوو کلیدی است.

رونمایی از جدیدترین شاسی‌بلند XC60 شرکت ولوو

ولوو اواخر امسال شاسی بلند کامپکت XC۴۰ را که برای بهره برداری از بازار پرطرفدار شاسی بلندها طراحی کرده است، عرضه خواهد کرد.

این خودروساز که در زمان مالکیت فورد دچار کشمکش بود، با افزایش فروش و کارکنانش روبرو شده که سال گذشته به رکورد ۵۴۳ هزار و ۳۳۲ دستگاه رسید.

این شرکت فروش سالانه ۸۰۰ هزار خودرو در میان مدت را هدف‌گذاری کرده است و انتظار دارد در سال ۲۰۱۷ به یک رکورد فروش دیگر دست پیدا کند.

ولوو همچنین گامهایی برای حضور در بازار سهام برداشته و با فروش سهام ترجیحی که به تازگی منتشر کرده است، ۵ میلیارد کرون (۵۵۷ میلیون دلار) تهیه کرده است.

مدل جدید XC۶۰ با نیرومحرکه‌های مختلف از جمله مدل پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد و تولید این مدل در اواسط آوریل در کارخانه این خودروساز در تورس لاندا در حومه گوتنبرگ در غرب سوئد آغاز خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، یک سیستم دستیار راننده نیمه اتوماتیک که در سرعت حداکثر ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند فرمان، شتاب و ترمز را کنترل کند، به صورت آپشن موجود خواهد بود.

رونمایی از جدیدترین شاسی‌بلند XC60 شرکت ولوو

رونمایی از جدیدترین شاسی‌بلند XC60 شرکت ولوو

منبع:ایران جیب



نظرات