1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی ولوو XC60، از سرزمین وایکینگ ها

معرفی ولوو XC60، از سرزمین وایکینگ ها

13 بهمن 1392
  • 0

افراموتور ، نامی شاید نا آشنا برای بسیار از علاقه مندان خودرو در ایران ، این شرکت نمایندگی محصولات ولوو در ایران را بر عهده داشته و توانسته است واردات 4 مدل از محصولات ولوو در ایران را به انجام برساند .

یکی از این مدل ها خودروی شاسی بلندی با نام XC60 بوده که جای خود را در میان رقبای خود در بازار به خوبی پیدا کرده است . تمام علاقه مندان به خودرو و خریداران ، خودروهای ولوو را با عنوان خودروهای ایمن می شناسند خودروهایی که اگر در آنها باشید احساس امنیت و راحتی خوبی را دارید در آن ها .

این مدل مجهز به پیشرانه 4 سیلندر توربو بوده و دقیقا 1999 سی‌سی حجم دارد ، این موتور توان تولید حداکثر 240 اسب‌بخار را داشته و گشتاور 320 نیوتن متری را به شما تقدیم داشته است . ممکن است بگویید که پیشرانه 2 لیتری برای یک شاسی‌بلند 1.5 تنی کمی ضعیف باشد اما نگران نباشید ، پیشرانه XC60 مجهز به توربو شارژر است که می‌تواند در عرض 8.1 ثانیه شما را به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند که برای یک شاسی‌بلند شتاب بسیار خوبی است .

این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است و در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی تنها 8.1 لیتر می‌سوزاند .

از نظر سیستم ایمنی ، این خودرو بسیار مجهز بوده و دارای امکانات و آپشن های بسیاری می باشد که شاید کمتر خریدرای را نتواند راضی نگه دارد .

شاید برای کشوری مثل ایران ، فاکتورهایی مثل قیمت خیلی بیشتر در خرید یک خودرو موثر باشند تا مصرف سوخت ، امنیت و یا آلایندگی ، فاکتورهایی که ولوو در تولید محصولات خود روی آن‌ها بسیار تاکید دارد . برای ولوو XC60 نیز داستان به همین صورت است ، قیمت پایه XC60 بیش از 40 هزار یورو است یعنی با کمی حدس و گمان حدودا هم قیمت مرسدس‌بنز E350.

پس اگر به دنبال خودرویی خاص ، پر از امکانات جالب ، طراحی مناسب و همچنین در خیابان جزو خودروهای تک باشد ، ولوو XC60 می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد و سطح امکانات آن شما را راضی نگه می‌دارد .



نظرات