1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی فولکس واگن اطلس 2017

بررسی فولکس واگن اطلس 2017

17 آبان 1396
  • 1

ساختار MQB فولکس واگن بیشتر در محصولات کوچکی مانند گلف دیده می شود. اما MQB در واقع به منظور انعطاف و کارایی برای استفاده در انواع مختلف خودرو طراحی شده است. به همین دلیل در فولکس واگن اطلس به عنوان یک شاسی بلند 7 نفره دیفرانسیل جلو (یا چهارچرخ متحرک) از این پلتفرم استفاده شده است.

بررسی فولکس واگن اطلس 2017

اطلس با طول 5036 میلی متر از رنج روور هم کشیده تر است و طراحی قابل تشخیص فولکس واگن اروپایی را با اشاره ای به سبک امریکایی نمایش می دهد. از این موارد می توان به قسمت جلو مربعی شکل مانند جیپ، انحنای رینگ ها و موارد روی کاپوت و سقف اشاره کرد. این امر اتفاقی نیست. اطلس در سایت Chattanooga در تنسی امریکا ساخته شده است و در سال 2017 به بازار معرفی شد. این خودرو برای بازار بریتانیا ساخته نشده است و بیشتر بر بازار امریکای شمالی، روسیه و خاور میانه تمرکز دارد. در سفری به آمریکا موفق شدیم تا برای اولین بار با آن رانندگی کنیم.

آیا اطلس از توارگ گرانتر است؟

در حقیقت خیر. اطلس برای رقابت با هوندا پایلوت، فورد اکسپلورر و تویوتا هایلندر ساخته شده است و محصولات اروپایی فولکس واگن از نظر اندازه و قیمت با آن ها قابل مقایسه نیستند. با اندازه 235 میلیمتر بزرگتر و دو صندلی بیشتر از توارگ (که از طراحی موتور و پلتفرم قبلی پورشه کاین استفاده می کند)، قیمت اطلس از 30500 دلار (حدود 120 میلیون تومان) شروع می شود که با قیمت 50 هزار دلاری (حدود200 میلیون تومان) فاصله زیادی دارد. می توان گفت که این خودرو ارزش زیادی در برابر قیمت ارائه می کند و دیگر رقبا ارزشی مشابه یکدیگر دارند.

اطلس برای این که جایی در بازار برای خود باز کند باید در مورد قیمت با دقت عمل می کرده است، بنابراین در برخی موارد، کیفیت قربانی قیمت شده است. در ادامه به این بخش ها می پردازیم.

بررسی فولکس واگن اطلس 2017

خریداران می توانند دو نسخه موتور را انتخاب کنند: انتخاب اول موتور 2 لیتری EA888 توربوشارژ با قدرت 235 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر و انتخاب دوم 3.6 لیتری تنفس طبیعی 6 سیلندر است. نسخه دوم در پاسات R36 دیده می شود و دارای قدرت 276 اسب بخار و گشتاور 360 نیوتن متر است. موتور 2 لیتری فقط با دیفرانسیل جلو ارائه می شود، اما خریداران نسخه 6 سیلندر امکان انتخاب بین دیفرانسیل جلو و سیستم چهارچرخ متحرک 4Motion را دارند. اطلس 6 سیلندر 2042 کیلوگرم وزن دارد (75 کیلوگرم سنگین تر از مدل 4 سیلندر). نسخه دیزل تولید نمی شود و تمامی مدل ها با سیستم تعویض دنده 8 سرعته ارائه می شوند.

4 مدل S، SE، SE به همراه پکیج Tech و SEL برای این مدل جدید موجود هستند. تمامی مدل ها دارای چراغ جلوهای LED، کروزکنترل، صفحه نمایش 6.5 اینچی، دوربین عقب، کنترل صدا، بلوتوث و اتصال به تلفن هوشمند می باشند که شامل اپل کار پلی می شود.

ما مدل چهارچرخ متحرک 6 سیلندر SE را آزمایش کردیم. با قیمت زیر 35 هزار دلار، می تواند انتخاب خوبی برای رانندگان امریکایی باشد.

کابین اطلس چگونه است؟

به طور خلاصه می توان گفت بسیار بزرگ است. جایگاه راننده بالا و صندلی ها راحت هستند. همچنین محل استراحت دست برای سرنشینان وجود دارد (افراد لاغر می توانند روی آن بنشینند!). صندلی های ردیف دوم قابلیت تا شدن و خم شدن دارند و جای پا به اندازه ردیف درب خروجی هواپیمای 747 است. یک فرد بالغ می تواند در بین دو صندلی مخصوص کودکان بنشیند.

ردیف سوم نیز به راحتی باز و بسته می شود و فضای زیادی برای افراد بالغ دارد. حتی در حالتی که صندلی های ردیف سوم باز باشند، فضای بار زیادی در اختیار دارید. این صندلی ها را جمع کنید و فضای قابل توجهی پیش روی شما خواهد بود.

بررسی فولکس واگن اطلس 2017

اما در مورد رابطه قیمت و کیفیت صحبت کردیم که در اینجا مشهود است: پلاستیک های داشبورد سخت هستند، دکمه ها کیفیت لازم را ندارند و روکش چرمی نظر شما را جلب نمی کند (مدل S دارای روکش پارچه ای است). این روند در زیر کاپوت نیز مشاهده می شود، چرا که جوش ها و پیچ ها ظاهر خوبی ندارند و اینطور به نظر می رسد که توسط فردی در منزل انجام شده است.

با این حال، تجهیزات خوبی در این خودرو تعبیه شده است. به عنوان مثال می توان به روکش چرمی فرمان و صفحه نمایش 8 اینچی (در مدل SE) اشاره کرد. علاوه بر این به منظور استفاده از نویگیشن ماهواره ای باید به اپل کارپلی متصل شوید.

سواری اطلس چگونه است؟

خیلی خوب نیست اما راضی کننده است. سیستم تعلیق – ستون های نگهدارنده در جلو و مولتی لینک در عقب – نسبتاً نرم است. با این که همیشه از دست اندازها به نرمی عبور نمی کند، می توان گفت که در اکثر اوقات راحت است. فرمان سبُک و برای سلیقه امریکایی ها مناسب است. واکنش کمی در چرخش اولیه وجود دارد و برگشت فرمان به وسط حس می شود، اما در کل می توان اطلس را به عنوان یک خورو راحت در ابعادی بزرگ به شمار آورد.

سیستم دیفرانسیل جلو مشکلی ندارد (با این که برای این کلاس کمی عجیب است). تنها موردی که مشاهده کردیم این بود که رینگ های 18 اینچی با تایرهای 4 فصل کنتیننتال چسبندگی کمی در پیچ ها به نمایش می گذارند.

بررسی فولکس واگن اطلس 2017

اروپایی ها به شاسی بلندهای بزرگ با موتور توربودیزل عادت دارند، همچنین به نسل جدید موتورهای بنزینی توربوشارژ با گشتاور بالا علاقه دارند. بنابراین موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی با وزن 2000 کیلوگرم کمی ناامید کننده است. همانند شاسی، می توان گفت که عملکرد این خودرو در حالت رانندگی معمولی قابل قبول است اما در زمان شتاب گیری خیلی جالب نیست. شاید به این خاطر است که گیربکس اتوماتیک 8 سرعته با فشار اندک به پدال گاز و در سرعت های پایین، تمایل به کم کردن دنده دارد. جالب است بدانید که گشتاور موتور 4 سیلندر فقط 10 نیوتن متر از موتور 6 سیلندر کمتر است، اما حس راحتی به راننده منتقل می کند و در خیابان های شهری آمریکا، همچنین بزرگراه های کالیفرنیا به خوبی عمل می کند. هرچند تجربه خوشایند ما با مدل آزمایشی، به خاطر صدای ناخوشایند باد کمی تحت تاثیر قرار گرفت.

خلاصه

شاید اطلس بر پایه MQB ساخته شده باشد، اما فولکس واگن متفاوتی به شمار می آید. شاید هندلینگ و ابعاد آن برای مردم اروپا کمی نامعقول باشد، اما برای جاده های آمریکا بسیار مناسب است. کیفیت می توانست بهتر باشد. اما در مجموع با در نظر گرفتن فضای زیاد، کاربردی بودن و قیمت پایین، این خودرو می تواند در بازار آمریکا به عنوان جایگزین قانع کننده ای برای فورد اکسپلورر باشد.



نظرات

  • تابوت ندار ایرانی تابوت ندار ایرانی (17 آبان 1396 ساعت 14:56)

    نتیجه گیری : مدیران و طراحان فولوکس آلمان تشریف بیارند ایران و از علم و مدیریت سرشار مدیران و تولید کنندگان تابوت و فرغون ایرانی ( قدیم بهشون می گفتند خودرو) بهره ببرند تا کمی خودرو هایشان بهبود پیدا کنه . مخصوصا از ایران خودرو و سایپا خیلی باید یاد بگیرند که چطوری آشغال تولیدی رو به اسم خودرو چند برابر قیمت بهترین خودرو قالب ملت کنند و دولت هم حمایت کنه