1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ادامه مشکلات فولکس واگن در پی رسوایی دستکاری تست های آلایندگی

ادامه مشکلات فولکس واگن در پی رسوایی دستکاری تست های آلایندگی

17 مرداد 1395
  • 0

وزارت محیط زیست کره جنوبی اعلام کرد: بیشتر این مدل‌ها که تا این اواخر تحت فروش بودند، اسناد جعلی برای تست‌های آلایندگی و میزان نویز داشتند.

این وزارتخانه مجوز فروش 80 مدل یا حدود 83 هزار دستگاه خودروی فولکس واگن را لغو کرد.

یکی از مقامات وزارت محیط زیست کره جنوبی که مسئول استانداردهای محیط زیستی خودرو است، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: اسناد جعلی نقض آشکاری هستند که کل فرآیند مجوز را زیر سوال می‌برند.

این وزارتخانه فولکس واگن را 17.8 میلیارد وون (16 میلیون دلار) جریمه کرد.

براساس گزارش رویترز، فولکس واگن هفته گذشته پیشدستی کرده و فروش این خودروها را متوقف کرده بود.

از میان مدل‌هایی که فروش آنها متوقف شده است، تنها سه مدل باید تحت فراخوان قرار بگیرند زیرا با وجود این‌که مدل‌های دیگر اسناد جعلی دارند اما از نظر آلایندگی مشکلی ندارد.

با اینهمه این خودروساز آلمانی زمانی که برای دریافت مجدد مجوز برای این خودروها درخواست کند با نظارت سختگیرانه‌تری روبه‌رو خواهد شد و مقامات کره‌ای به بازبینی دقیق محصولات این شرکت و حتی در صورت لزوم بازدید از مقر آلمانی فولکس واگن خواهند پرداخت و فرآیند صدور مجوز هم بسیار طولانی‌تر از متوسط سه ماه خواهد بود.

دادستان‌های کره جنوبی ماه گذشته یکی از مدیران واحد کره جنوبی فولکس واگن را در راستای تحقیقات از رسوایی آلایندگی این شرکت دستگیر کردند. از زمانی که فولکس واگن در سپتامبر سال 2015 اعتراف کرد در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا تقلب کرده و حداکثر 11 میلیون خودرو در سراسر جهان به نرم افزار غیرقانونی دستکاری در سیستم کنترل آلایندگی مجهز هستند، با اقدامات حقوقی در آمریکا، آلمان، کره جنوبی و سایر کشورها مواجه شده است.

سئول در نوامبر سال گذشته به فولکس واگن کره دستور داد برای بیش از 125 هزار خودروی دیزلی به فروش رفته در کره جنوبی فراخوان دهد و این شرکت را 14.1 میلیارد وون (12.3 میلیون دلار) جریمه کرد.

با در نظر گرفتن مدل‌هایی که اخیرا فروش‌شان ممنوع شده، وزارت محیط زیست کره جنوبی مجوز 68 درصد از خودروهای فولکس واگن را که از زمان ورود این خودروساز به این کشور در سال 2007 به فروش رفته‌اند، لغو کرده است.

فروش فولکس واگن در کره جنوبی در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش پیدا کرد و به 12 هزار و 463 دستگاه رسید.

این خودروساز آلمانی در سال گذشته حدود 69 هزار خودرو در کره جنوبی فروخت.

خودروسازان خارجی به ویژه برندهای آلمانی مانند فولکس واگن به‌طور مستمر حضورشان در بازار خودروی کره جنوبی را که مدت‌ها تحت اختیار برندهای داخلی هیوندای و کیا بوده است، گسترش داده‌اند. فروش خودروهای خارجی حدود 15 درصد از کل فروش خودرو در مقایسه با 10 درصد در سال 2012 را تشکیل می‌دهد.

حدود 70 درصد از فروش خودروهای خارجی در کره جنوبی، خودروهای دیزلی هستند.

ایسنا



نظرات