1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی فولکس‌واگن پاسات

بررسی فولکس‌واگن پاسات

25 آبان 1393
  • 6


    فولکس‌واگن پاسات-نمای کلی

فولکس واگن پاسات، چند وقتی است مهمان جاده‌ها و خیابان‌های کشورمان شده است. سدان متوسط و خانوادگی فولکس واگن، که پیشینه آن به سال 1973 برمی گردد. شاید خودروهای نسل اول پاسات را که اکثراً پس از جنگ عراق و کویت وارد ایران شدند، را دیده باشید. اکنون هفت نسل از آن مدل‌ها گذشته است و پاسات هم تبدیل به خودرویی به مراتب متفاوت‌تر و بهتر شده است.

نسل جدید فولکس واگن پاسات B7 از سال 2010 وارد بازار شده است که در واقع یک نسخه فیس لیفت از نسل ششم آن محسوب می‌شود. بنابراین دوره عمر این خودرو نیز به سر آمده و امسال به مدل جدیدتر B8 روی پلتفرم معروف MQB فولکس ارتقا می‌یابد. در حال حاضر نسل هشتم وارد بازارهای اروپایی شده است اما هنوز وارد کشورمان نشده است.

در واقع تفاوت‌های ظاهری نسل هشتم با نسل هفتم اندک است و بیشتر تغییرات در زیرساختار و پلتفرم بوده است. خانواده پاسات اکنون تنها شامل یک مدل سدان نیست و سیاست جدید فولکس باعث شده تا مدل‌های پنج درب و کراس آور آن نیز تولید شوند.

طراحی پاسات، شباهت زیادی به مدلهای دیگر این شرکت از جمله گلف دارد. جلوپنجره میله ای شکل و چراغهای مستطیلی کشیده، بسیار با وقار و لوکس به نظر می‌رسند. فولکس برخلاف بسیاری از رقبای خود، ترجیح داده بجای استفاده از طراحی رادیکال یا اسپرت، طراحی محافظه‌کارانه و کلاسیک خود را دنبال کند. با وجودی که طراحی ظاهری پاسات، شما را شگفت‌زده نمی‌کند، اما به راستی نقصی نیز در آن دیده نمی‌شود و پخته و متین است.


    فولکس‌واگن پاسات-نمای کلی


    فولکس‌واگن پاسات-نمای کلی


    فولکس‌واگن پاسات-نمای کلی


    فولکس‌واگن پاسات-نمای جلو

نکته ای که فولکس در پاسات به دنبال آن بوده، ایجاد فضای داخلی و بار کافی و مناسب بوده است. یکی از دلایل این توجه اضافی، مشتریان جدید در بازار آمریکا می‌باشند که توقع فضای بار فشرده و جمع و جور از خودروی سدان ندارند. پاسات حتی برای مشتریان آمریکایی در ایالت تنسی ساخته می‌شود. این خودرو برای سفرهای جاده ای بین ایالتی نی نمونه ای مناسب به شمار می‌رود زیرا راحتی و آرامش و سکون را در بزرگراه‌ها تضمین می‌کند.

فضای کابین، بسیار با کیفیت پرداخت شده و می‌توان آن را مجلل دانست. سیستم صوتی خوب نیز مناسب دوست داران موسیقی است و تنها شکایت از نبود سیستم ناوبری به صورت استاندارد و اندازه کوچک صفحه نمایشگر لمسی در مدلهای پایه می‌باشد.

در حالی که اکثر خریداران این خودرو روی گزینه موتور 2.5 لیتری پنج سیلندر فوکوس می‌کنند، حتی یک گزینه شش سیلندر 3.6 لیتری نیز برای این خودرو وجود دارد. اما اگر به دنبال مصرف سوخت و بهره‌وری بهینه می‌باشید، یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر را انتخاب کنید که قوای تولیدی آن با نسخه 2.5 لیتری برابر و حتی گشتاور آن نیز بیشتر است. در اروپا نیز مشتریان روی نسخه‌های دیزلی تمرکز و توجه بیشتری دارند.

موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر پاسات 170 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. قدرت پیشرانه 1.8 لیتری توربو هم 170 اسب بخار و گشتاور آن 184 پوند فوت است. این موتور فعلاً در تریم های اسپرت و SEL نصب می‌شود اما در آینده جانشین موتور 2.5 لیتری خواهد شد. برای موتور 1.8T گیربکس شش سرعته خودکار به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است. در مدل‌های دیگر هم گیربکس 5 سرعته دستی وجود دارد.

در تست عملکرد مجله ادموندز، موتور 1.8 لیتری توانست شتاب صفر تا 96 کیلومتر را در 7.7 ثانیه ثبت نماید. در حالی که مدل 2.5 لیتری در 9 ثانیه به این سرعت دست یافت. مصرف سوخت مدل پنج سیلندر در هر صد کیلومتر 9 لیتر و مدل 4 سیلندر هم 8.4 لیتر اندازه گیری شد. موتور توربودیزل 2.0 لیتری با 140 اسب بخار قدرت و 236 پوند فوت گشتاور، مصرف سوخت 6.7 لیتر در صد کیلومتر را نشان می‌دهد. قوی ترین موتور هم که 3.6 لیتری V6 است می‌تواند 280 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور تولید کند. شتابگیری صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت این مدل در 6.4 ثانیه اتفاق می‌افتد و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 12.28 لیتر می‌باشد.

فولکس‌واگن پاسات -نمای کلی

فولکس‌واگن پاسات -نمای کلی

فولکس‌واگن پاسات -نمای کلی

در بخش ایمنی پاسات با 5 ستاره در تست تصادف، خودرویی ایمن به شمار می‌آید. علاوه بر سیستم‌های ایمنی پایه نظیر ترمز ضد قفل، کیسه‌های هوای جلو، جانبی و پرده ای، کنترل کشش و پایداری، از سیستم‌های نوینی چون هشدار خروج از خط، اطلاع‌رسانی تصادف به صورت خودکار، اعلام موقعیت خودروی به سرقت رفته، کروز کنترل تطبیقی و جلوگیری از برخورد نیز استفاده می‌شود.

تریم های مختلفی برای پاسات قابل انتخاب می‌باشند. مدل پایه S با چرخهای 16 اینچی فولادی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، ورود بدون کلید، لوازم جانبی الکتریکی و تهویه مطبوع مجهز شده است. گیربکس این مدل شش سرعته دستی است و صندلی‌های عقب تاشو، روکش پارچه برای کابین، فرمان شیبی تلسکوپی، کنترل‌های صوتی روی فرمان، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، بلوتوث، سیستم صوتی با شش بلندگو و ورودی‌های صوتی از دیگر تجهیزات آن است.

در یک پله بالاتر مدل ولفسبورگ قرار دارد که چرخهای 16 اینچی آن آلیاژی شده و روکش چرم داخلی، صندلی راننده شش جهته الکتریکی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، رادیوی ماهواره ای، اتصال به دستگاه‌های هوشمند را نیز شامل می‌شود.

تریم بالاتر SE هم شامل چرخهای 17 اینچی آلیاژی، آینه‌های جانبی و نازل شیشه‌شور گرم شونده، دوربین عقب، دریچه‌های تهویه برای سرنشینان عقب، دسته صندلی کشویی، آینه خودکار در برابر تابش نور، سیستم صوتی با هشت بلندگو و صفحه نمایش لمسی می‌گردد. نسخه اسپرت SE هم با چرخ‌های 19 اینچی آلیاژی، اسپویلر عقب، شیفت دنده‌های گیربکس اتوماتیک از روی فرمان و جزئیات خاصی در طراحی بیرونی و درون کابین ارائه می‌شود. علاوه بر این می‌توان سان روف و سیستم ناوبری را نیز به صورت آپشن سفارش داد.

بالاترین مدل هم SEL است که شامل همه موارد بالا و صفحه نمایشگر لمسی بزرگ‌تر، هارددرایو برای ذخیره موسیقی و اطلاعات ترافیک، سیستم استارت-استاپ خودکار، صندلی‌های هشت وظعیته جلو با حافظه، روکش چرمی اثاثیه و لوازم، تزئینات چوبی کابین، سیستم تهویه دو ناحیه ای مجزا برای جلو و عقب، رادیو HD و تجهیزات کامل می‌شود.

رقبای عمده فولکس پاسات در بازار شامل نیسان آلتیما و هوندا آکورد می‌شوند. یک دوجین دیگر از رقبای کره ای و ژاپنی از جمله فورد فیوژن، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و مزدا 6 را نیز می‌توانید در این کلاس و قیمت ردیف نمایید. پاسات با رانندگی آرام و محکم و بسیار قابل‌اطمینان و با قابلیت بالای اطمینان و مقرون به صرفه بودن ذاتی، همچنین با طراحی شیک و لوکس و فضای مناسب داخلی، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

فولکس‌واگن پاسات -نمای کلی

فولکس‌واگن پاسات -نمای عقب

فولکس‌واگن پاسات -نمای عقب


    فولکس‌واگن پاسات-نمای داخل


    فولکس‌واگن پاسات-نمای داخل

فولکس‌واگن پاسات -نمای داخل



نظرات

  • شوگان شوگان (25 آبان 1393 ساعت 20:55)

    شیک و ساده، قوی و با کیفیت مثل اکثر ماشین های آلمانی

  • با هوش با هوش (25 آبان 1393 ساعت 18:32)

    چراغای جلوش میجو لامصب ادمو

  • تویوتا فن تویوتا فن (25 آبان 1393 ساعت 17:08)

    واقعا زیباست هم داخلش هم بیرونش

  • میلادحسنی میلادحسنی (25 آبان 1393 ساعت 12:19)

    طراحی کاملا کلاسیک داره

  • حسین معمار حسین معمار (25 آبان 1393 ساعت 09:27)

    خب مثلا چی میشه اینا رو بجای آشغالهای چینی وارد کنید؟

    ایمپرزا ایمپرزا (25 آبان 1393 ساعت 18:56)

    حسین اقا همین چینی هارو به قیمت ژاپنی میدن دست مردم .حالابه نظرت اگه این وارد بشه با چه قیمتی میدن دست مردم ...................